معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1121
عکاسی   - 83
تکنولوژی ساخت   - 758
معماران و چالش انتخاب معماری   - 79
طراحي داخلي   - 740
معماری مذهبی   - 74
سازه های شهری   - 716
بلندمرتبه ها   - 73
مرزهای معماری   - 602
زنان و معماری   - 71
نگاه نو به سكونت   - 601
اکسپو   - 71
المان شهری   - 600
معماری ـ سینما   - 69
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 599
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
نظریه معماری   - 573
معماری ایران   - 66
کلان سازه   - 498
طراحی مبلمان   - 64
معماری حوزه عمومی   - 453
هنر انتزاعی   - 62
معماری پایدار   - 444
اتووود ـ ایران معاصر   - 61
معماری تندیس گون   - 397
گرافیک   - 59
نظریه شهری   - 381
معماری چین   - 58
معماری منظر   - 369
معماری هند   - 53
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 368
معماری پست مدرن   - 40
طراحی صنعتی   - 360
گفت و گو با مرگ   - 37
معماری شمایل گون   - 356
ویرانه ها   - 37
باز زنده سازی   - 321
جنبش متابولیسم   - 36
روح مکان   - 320
اکسپو شانگهای 2010   - 33
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 307
آینده گرایی   - 30
توسعه پایدار   - 298
فضای منفی   - 29
منتقدان معماری   - 298
معماری فاشیستی   - 28
معماری یادمانی   - 295
اکسپو میلان 2015   - 27
معماری سبز   - 288
طراحی پارامتریک   - 26
آرمان شهرگرایی   - 280
جشن نامه اتووود   - 21
معماری و سیاست   - 272
زاغه نشینی   - 19
معماری محدود   - 232
پردیس ویترا   - 18
بدنه سازی شهری   - 230
شهرهای در حرکت   - 17
معماری ارزان   - 223
معماری مجازی   - 15
معماری تجربی   - 223
معماری بایومورفیک   - 14
تراشه های کانسپچوال   - 214
معماری ـ موسیقی   - 14
معماریِ توسعه   - 213
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 14
معماری محلی   - 210
پاویون های سرپنتین   - 13
بنای محدود   - 208
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 12
تغییرات اقلیمی   - 205
بحران آب   - 11
محوطه سازی   - 204
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری های تک   - 197
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماری مدرن   - 175
معماری دیجیتال   - 9
گرمایش زمین   - 174
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
اتووود کلاسیک   - 162
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 9
طراحی نئولیبرال   - 152
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 7
مسکن حومه شهری   - 148
مدارس معماری   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 143
معماری تخت جمشید   - 5
کتابخانه ی اتووود   - 132
معماری مصر   - 4
مسکن عمومی   - 132
اتووودْ آبزرور   - 4
هنر مدرنیستی   - 128
منبع شناسی اتووود   - 3
مسکن روستایی   - 117
بلوپرینت   - 3
معماری ژاپن   - 100
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
هنر گفت و گو   - 94

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژاک لوگوف   - 2
آراتا ایسوزاکی   - 13
ژیل دلوز   - 7
آرشیگرام   - 6
ساسکیا ساسن   - 5
آلدو روسی   - 1
سالوادور دالی   - 2
آلوار آلتو   - 9
سانا   - 5
آلوارو سیزا   - 8
سانتیاگو کالاتراوا   - 11
آن تینگ   - 4
سدریک پرایس   - 3
آنتونی گائودی   - 12
سو فوجیموتو   - 11
آنتونی وایدلر   - 5
سوپراستودیو   - 7
آنتونیو نگری   - 1
سورِ فِهْن   - 1
آنیش کاپور   - 7
شیگرو بان   - 31
آی وِی وِی   - 34
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
اُ ام اِی   - 24
فدریکو بابینا   - 20
ادوارد سعید   - 5
فرانک گهری   - 47
ادوارد سوجا   - 3
فرانک لوید رایت   - 8
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرای اوتو   - 9
ادولف لوس   - 4
فرشید موسوی   - 2
ارو سارینن   - 27
فمیهیکو ماکی   - 4
اریک اوون موس   - 13
فیلیپ جنسن   - 5
اریک هابسبام   - 2
گرگ لین   - 6
استن آلن   - 2
لئون کریر   - 2
استیون هال   - 25
لبس وودز   - 23
اسلاوی ژیژک   - 9
لوئیس مامفورد   - 1
اسوتلانا بویم   - 1
لودویگ میس ون دروهه   - 12
اسکار نیمایر   - 29
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
اف او اِی   - 8
لویی کان   - 31
اِم اِی دی   - 18
لوییس بورژوا   - 8
ام وی آر دی وی   - 41
لُکُربُزیه   - 107
اماندا لِــوِت   - 3
مارتین هایدگر   - 21
اویلر وو   - 9
مارشال برمن   - 14
بال کریشنادوشی   - 3
مانفردو تافوری   - 6
برنارد چومی   - 32
مانوئل کاستلز   - 2
برنو زوی   - 7
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 9
بوگرتمن   - 1
مایکل گریوز   - 6
بی یارکه اینگلس   - 60
محمدرضا مقتدر   - 4
پائولو سولری   - 4
مخزن فکر شهر   - 1
پاتریک شوماخر   - 2
مدرسه باهاوس   - 1
پال گلدبرگر   - 1
مـَــس استودیو   - 3
پرویز تناولی   - 2
معماران مورفسس   - 15
پری اندرسون   - 3
موریس مرلوپنتی   - 1
پل ویریلیو   - 6
موشه سفدی   - 12
پیتر آیزنمن   - 42
میشل فوکو   - 25
پیتر زُمتُر   - 57
نورمن فاستر   - 32
پیتر کوک   - 6
نیکلای مارکوف   - 1
پیر بوردیو   - 3
هانا آرنت   - 4
تئودور آدورنو   - 2
هانری لفور   - 11
تادو اندو   - 12
هانی رشید   - 5
تام مین   - 13
هرزوگ دی مورن   - 22
تام ویسکامب   - 10
هرنان دیاز آلنسو   - 18
توماس پیکتی   - 4
هنس هولین   - 3
توماس هیترویک   - 28
هوشنگ سیحون   - 14
تیتوس بورکهارت   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
تیو ایتو   - 21
والتر بنیامین   - 19
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
والتر گروپیوس   - 11
جفری کیپنس   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 4
جورجو آگامبن   - 3
ولف پریکس   - 1
جوزپه ترانی   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 1
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 5
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 13
کارلو اسکارپا   - 5
حسن فتحی   - 5
کامران دیبا   - 12
حسین امانت   - 2
کامرون سینکلر   - 9
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 5
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 20
کنت فرمپتن   - 11
دیوید هاروی   - 15
کنزو تانگه   - 7
رضا دانشمیر   - 3
کنگو کوما   - 45
رم کولهاس   - 70
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رنزو پیانو   - 28
کوین لینچ   - 2
ریچارد مِیر   - 8
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریموند آبراهام   - 1
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریکاردو بوفیل   - 3
کیشو کـُـروکاوا   - 6
زاها حدید   - 142
یو ان استودیو   - 32
زیگموند فروید   - 2
یورگن هابرماس   - 6
ژان بودریار   - 2
یونا فریدمن   - 2
ژان نوول   - 21
یوهانی پالاسما   - 10
ژاک دریدا   - 4

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -658
صنعتی   -92
فرهنگی   -231
معماری مذهبی   -91
پاویون   -226
گالری   -76
موزه   -218
هتل   -66
زیرساخت های شهری   -205
ورزشی   -62
اداری ـ خدماتی   -193
بهداشتی   -34
تفریحی   -144
حمل و نقل عمومی   -30
مسکونی ـ تجاری   -135
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -102
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
کلاژ
طراح : محمد اسدی
ویلایی برای یک معمار
طراح : نسرین اکبرزاده
ماشینی برای به وجود آوردن انفجاری مجازی در دنیای واقعیت
طراح : سامان نیرومند
طرح 5 (شهرک)
طراح : حمیدرضا علافچیان
ماکت طرح4(کلینیک)
طراح : ساغر مشیری امین
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
نظربازی
نویسنده :  به کوشش ایمان رئیسی
انتشارات : کتابکده کسری

حامی اتووود
 کانون معماران معاصر
خانه 18.3654 از دنیل لیبسکیند؛ استراتژی حفره و کمپزیسیون شکسته
اتووود سرویس خبر:   سوده نادری "دبیر بخش خبر"
1390/02/01
مـنـــــــبـع : www.archrecord.construction.com
تعداد بازدید : 7864

خانه دارای درگاهی براق در قسمت جنوبی خود است . در سمت غرب خانه یک پاسیو از فضای نشیمن و آشپزخانه گسترش یافته . از سمت بیرونی ، پانل های فولادی زد زنگ ، انعکاسی یا مات ، ظاهر می شوند – بسته موقعیت ناظر و زمان روز - . در شب ، نور داخلی ، الگویی از روکش فلزی به ارمغان می آورد . سیالیت فضاهای داخلی ، در ارتباط بین وان حمام و اتاق خواب دیده می شود .

استودیو دنیل لیبسکیند


-


-


-


-


-


roofplan


plan


section


section




حامی اتووود
 ابوقداره
نظـــــــر اعضــــــــا
احمدرضا حاجی وثوق ( 1390/11/01 ) :
?Ki mige in khoone tarahi kone
مهدی کوزه گر صمدی ( 1390/12/24 ) :
منکه فکر نمیکنم آدم تواین خونه احساس آرامش و راحتی کنه،خیلی شلوغو درهمه
امیررضا اسماعیلی ( 1390/12/26 ) :
متاسفانه کارهای همین آدم میشه الگوی 80 درصد دانشجویان معماری ...
somayeh kianpour ( 1391/03/21 ) :
جناب امیررضا اسماعیلی
چرا میگین متاسفانه؟ الگو برداری شرایط داره .... حالا اگه به قول شما "متاسفانه کارهای همین آدم میشه الگوی 80 درصد دانشجویان معماری ..." ... دلیلش این نیست که کارای ایشون بده ... شما تا حالا چندتا از کارای " همین آدم " رو دیدین؟ تو چندتا از فضاهایی که خلق کرده بودین؟ ...
اینجوری حرف زدن بی انصافیه ... همین نگاه سطحی به الگو برداری سطحی هم منجر می شه دوست گرامی .
احسان قلندری ( 1391/03/22 ) :
با سلام.چه چیزی باعث می شه که ذهنیت شما در مورد این نوع طرحها شکوفا بشه؟!!!چون پرورش ذهن رو کار نکردین!!!هر کاری برای خودش جایگاه مهمی دارد.هر کاری هم خوب دارد و هم بد دارد.وقتی با طرحی برخورد می کنید تفکر مجازیتون را با طراح یکی کنید.اما ب فکر اینده هم باشید.
hamidreza shams ( 1391/06/03 ) :
اگر دونفر همان کار را بکنند نتیجه دقیقا یکسان نیست!
محمد محمدی سعدی ( 1391/08/02 ) :
دوست دارم اینجا رو از نزدیک ببینم.احساس میکنم خیلی جای دنج و باحالی باشه.
saede delafrooz ( 1391/03/19 ) :
اینجوری نگو من ک خیلی احساس ارامش و راحتی میکنم(ینی ادم نیسم؟!)
بهار بهاری ( 1391/03/24 ) :
سلام
عصر و دوره ما شده چشم وهم چشمی با چیزایی که بدیع و نو باشه سوای اونایی باشه که اطراف مون هست که تو چشم بیاد و بگن به به این معماری !!! به معروفیت در عام برسن . در کل به نظر من این فضا واسه خونه و محل زندگی مناسب نیست .
1 1 ( 1392/04/14 ) :
bar khalafe oonchizi k baghye migan man FK mikonam in Khoone sarshar az aramesh
B nazar man baraye inke behtar darkesh konimo befahmim bayad khodemoon too oon faza gharar begirim
ستاره شادبخت ( 1391/09/25 ) :
معماری باید در اختیار انسان باشه نه انسان در اختیار معماری.بنظر من این خونه نشون میده که انسان هر طور که راحت و دلش بخواد میتونه زندگی کنه.و این قدرت اونا رو در ساخت و اجرای افکارشون نشون میده.اگه ما قدرتشو نداریم چون جراتشو نداریم خودمونو و محیط اطرافمونو تغییر بدیم.نظر شما محترم خانم بهاری ولی اونا برای تحقق دادن افکارشون نیاز به چشم و هم چشمی ندارن.چشم و هم چشمی رو در زندگی تجملاتی و در طرح های عجیب و غریب و غیر قابل تحمل از منظر دید انسان رو ببینید که تو خونه های به قول خودشون مدرن ایرانی هست.
مهناز پارسا ( 1392/10/24 ) :
به نظرم من تا داخل اون فضا قرار نگیری نمیتونی نظر بدی و مسلما پشت چنین کارایی یه مبانی نظری خاصی هس یا یه ایده که باعث شده اینطور کار کنه معمار
بعدشم قرار نیس که همه یه فکر یکسان داشته باشن واسه هر کسی خونه یه معنی داره ...که شاید همش به همون واژه ارامش برسه
ولی خوب همین ازمون خطاهاس که باعث میشه کارهای بعدی به یک بلوغ فکری و مبانی نظری خوب برسن

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

تبدیل کَمپر کوچک به خانه متحرک بزرگ؛ نوزایی کارکردی پوسته
معماران و چالش انتخاب معماری ـ حمیدرضا ناصرنصیر ـ خانهْ بهشتی که دیگر نیست
خانه مكعبي از استوديو اسكياتارلا ؛ تلفيق فضاهاي چند منظوره در يك حجم
پالپ نیوز ِ اتووود ـ چگونه مبلمان مناسب انتخاب کنبم ؟
شهر تندرا؛ آسمانخراشي در خروجي معدن الماس
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group