معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1028
طراحی نئولیبرال   - 131
تکنولوژی ساخت   - 686
اتووود کلاسیک   - 128
سازه های شهری   - 626
کتابخانه ی اتووود   - 118
طراحي داخلي   - 620
مسکن روستایی   - 107
المان شهری   - 546
مسکن عمومی   - 103
نگاه نو به سكونت   - 545
هنر مدرنیستی   - 95
مرزهای معماری   - 517
معماری ژاپن   - 83
نظریه معماری   - 480
هنر گفت و گو   - 70
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 454
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
کلان سازه   - 427
معماری ـ سینما   - 65
معماری پایدار   - 423
طراحی مبلمان   - 61
معماری منظر   - 348
بلندمرتبه ها   - 61
معماری تندیس گون   - 338
زنان و معماری   - 60
طراحی صنعتی   - 338
معماری مذهبی   - 60
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 336
عکاسی   - 57
نظریه شهری   - 335
اتووود ـ ایران معاصر   - 53
معماری حوزه عمومی   - 317
معماری ایران   - 52
توسعه پایدار   - 294
معماری چین   - 50
معماری شمایل گون   - 289
معماری هند   - 49
باز زنده سازی   - 289
هنر انتزاعی   - 46
روح مکان   - 273
معماری پست مدرن   - 36
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 269
ویرانه ها   - 33
معماری سبز   - 269
گفت و گو با مرگ   - 32
منتقدان معماری   - 265
گرافیک   - 31
معماری یادمانی   - 262
معماری فاشیستی   - 26
آرمان شهرگرایی   - 243
جنبش متابولیسم   - 22
معماری محدود   - 221
طراحی پارامتریک   - 22
معماری ارزان   - 214
جشن نامه اتووود   - 21
معماری و سیاست   - 211
فضای منفی   - 19
بدنه سازی شهری   - 201
زاغه نشینی   - 16
بنای محدود   - 199
معماری بایومورفیک   - 14
معماری تجربی   - 198
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 12
معماریِ توسعه   - 197
آینده گرایی   - 10
معماری محلی   - 195
درس گفتارهای اتووود   - 9
تغییرات اقلیمی   - 183
معماری ـ موسیقی   - 9
معماری های تک   - 182
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
محوطه سازی   - 175
معماری مجازی   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 160
اتووودْ آبزرور   - 4
گرمایش زمین   - 154
مدارس معماری   - 3
مسکن حومه شهری   - 143
معماری تخت جمشید   - 3
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 136
معماری مصر   - 3
معماری مدرن   - 135
منبع شناسی اتووود   - 2

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژاک لوگوف   - 2
آراتا ایسوزاکی   - 11
ژیل دلوز   - 7
آرشیگرام   - 2
ساسکیا ساسن   - 5
آلوار آلتو   - 6
سالوادور دالی   - 2
آلوارو سیزا   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 7
آن تینگ   - 3
سو فوجیموتو   - 9
آنتونی گائودی   - 12
سوپراستودیو   - 1
آنتونی وایدلر   - 5
سورِ فِهْن   - 1
آنتونیو نگری   - 1
شیگرو بان   - 28
آنیش کاپور   - 4
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
آی وِی وِی   - 26
فدریکو بابینا   - 15
اُ ام اِی   - 18
فرانک گهری   - 35
ادوارد سعید   - 5
فرانک لوید رایت   - 8
ادوارد سوجا   - 2
فرشید موسوی   - 1
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فمیهیکو ماکی   - 3
ارو سارینن   - 16
فیلیپ جنسن   - 5
اریک اوون موس   - 13
گرگ لین   - 5
اریک هابسبام   - 2
لئون کریر   - 2
استیون هال   - 20
لبس وودز   - 23
اسلاوی ژیژک   - 8
لوئیس مامفورد   - 1
اسوتلانا بویم   - 1
لودویگ میس ون دروهه   - 10
اسکار نیمایر   - 28
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
اف او اِی   - 3
لویی کان   - 29
اِم اِی دی   - 16
لوییس بورژوا   - 8
ام وی آر دی وی   - 38
لُکُربُزیه   - 87
اماندا لِــوِت   - 3
مارتین هایدگر   - 16
اویلر وو   - 9
مارشال برمن   - 14
بال کریشنادوشی   - 3
مانفردو تافوری   - 6
برنارد چومی   - 29
مانوئل کاستلز   - 2
برنو زوی   - 6
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 9
بوگرتمن   - 1
مایکل گریوز   - 3
بی یارکه اینگلس   - 44
محمدرضا مقتدر   - 2
پائولو سولری   - 4
مخزن فکر شهر   - 1
پاتریک شوماخر   - 2
مـَــس استودیو   - 3
پال گلدبرگر   - 1
معماران مورفسس   - 12
پرویز تناولی   - 2
موریس مرلوپنتی   - 1
پری اندرسون   - 3
موشه سفدی   - 10
پل ویریلیو   - 6
میشل فوکو   - 19
پیتر آیزنمن   - 38
نورمن فاستر   - 29
پیتر زُمتُر   - 42
نیکلای مارکوف   - 1
پیتر کوک   - 6
هانری لفور   - 8
پیر بوردیو   - 3
هانی رشید   - 5
تئودور آدورنو   - 2
هرزوگ دی مورن   - 17
تادو اندو   - 9
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تام مین   - 13
هنس هولین   - 3
توماس هیترویک   - 27
هوشنگ سیحون   - 11
تیتوس بورکهارت   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
تیو ایتو   - 17
والتر بنیامین   - 18
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
والتر گروپیوس   - 11
جورجو آگامبن   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 4
جوزپه ترانی   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 1
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 5
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 7
کامران دیبا   - 8
حسن فتحی   - 5
کامرون سینکلر   - 9
دانیل لیبسکیند   - 16
کریستفر الکساندر   - 2
دنیس اسکات براون   - 5
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 18
کریم رشید   - 5
دیوید هاروی   - 15
کنت فرمپتن   - 11
رضا دانشمیر   - 1
کنزو تانگه   - 7
رم کولهاس   - 56
کنگو کوما   - 29
رنزو پیانو   - 24
کوپ هیمِلبِلا   - 20
ریچارد مِیر   - 8
کوین لینچ   - 2
ریموند آبراهام   - 1
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریکاردو بوفیل   - 2
کیشو کـُـروکاوا   - 2
زاها حدید   - 121
یو ان استودیو   - 28
زیگموند فروید   - 2
یورگن هابرماس   - 6
ژان بودریار   - 2
یونا فریدمن   - 1
ژان نوول   - 18
یوهانی پالاسما   - 9
ژاک دریدا   - 4

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -577
صنعتی   -78
فرهنگی   -197
معماری مذهبی   -76
موزه   -189
گالری   -64
اداری ـ خدماتی   -167
هتل   -57
پاویون   -163
ورزشی   -52
زیرساخت های شهری   -161
بهداشتی   -32
تفریحی   -135
حمل و نقل عمومی   -21
مسکونی ـ تجاری   -115
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -91
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
طراحی باغ موزه پرواز(آموزشگاه خلبانی)
طراح : ساغر مشیری امین
پلان پروژه مسکونی
طراح : ياسمين فتحي
منزل آقای اسعدی
طراح : علیرضا سوزنده
پايانه اردبيل
طراح : حبیب بهرو
نمایشگاه موقت
طراح : حسین زیانی مطلق
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
هرزوگ و دِ مورن؛ شیمی‌دان‌های معماری
نویسنده :  تالیف ایمان رئیسی
انتشارات : کتابکده کسری

حامی اتووود
 بهریزان
اتووود کلاسیک ـ استادیوم المپیک مونیخ ـ فرای اتو و گانتر بنیش
اتووود سرویس خبر:   فاطمه موسوی مقدم
1391/01/24
مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
تعداد بازدید : 5789

فرای اتو همراه با گانتر بنیش که غالبا به عنوانه پیشرو در ساخت بنا های کششی و پوسته ای کم وزن معرفی شده و حتی نظم و ترتیب معماری را تحت الشعاع خود قرار داده اند برای طراحی استادیوم المپیک مونیخ در سال 1972 همکاری کردند . با اینکه المپیک قبلا در سال 1963 در برلین برگزار شده بود، فرای اتو و گانتر بنیش بازی های المپیک آلمان را به عنوان یک فرصت و شانس دوم برای نشان دادن آلمان به گونه ای متفاوت در نظر گرفتند.

هدف آنها ساخت بنائی برای شبیه سازی شعار "بازی های شاد" مربوط به بازی ها ، به عنوان پاسخ معماری برای تحت الشعاع قرار دادن استادیوم سنگین و اقتدار گرای شهر برلین بود و پس از یک استراحت بعد از استادیوم المپیک مونیخ در سال 1972 آنها کارهای بیشتری ارائه دادند . فرای اتو و گانتر بنیشیک ساختمان کششی فراگیر را تصویر کردند که می توانست به طور مداوم در محل جریان داشته باشد و بر آمدگی های منظم و منحصر به فرد آلپ سویس را شبیه سازی کند . نتیجه یک بنای معلق ابری مانند بود که انگار روی سایت شناور است وانشعابات آن بین استخر شنا ، ورزشگاه و استادیوم اصلی است .سطح کششی مداوم که در تمام ساختمان های اصلی بازی های المپیک منشعب شده است ، به یک سیستم ساختاری درختی شاخه شاخه متصل است که باعث ایجاد یک سری حجم در سر تا سر سایت میشود .

پوسته سایبان از تعداد زیادی دکل آویزان است که به خمیدگی های نمایشی و منحصر به فرد سطح اجازه می دهد به صورت پویا در سر تا سر سایت جاری گردند و تغییر شکل ، اندازه و خصوصیات بخشی دهند .سایبان های بزرگ به صورت جانبی از طریق شبکه های کابلی کوچک تر تثبیت شده اند که این کابل های کوچک به یک کابل فولادی بزرگ تر که در کل محدوده گسترش یافته و در هر انتهایش پای ستونی بتونی دارد چسبانده شده است .

جدا از ساختمان که پوسته آن را پوشانده است ، یک سری حجم ها وجود دارند که توسط سطح معلق پوشانده شده اند و به عنوان فضای انعطاف پذیر برای سکوی تماشاچیان در طول بازیها یا مناسبت های مختلف استفاده می شوند .برای چنین فضای وسیعی ، حد اقل اجزای ساختاری برای تولید سطوح فراگیر متحرک که توسط اتصالات کششی گوناگون ساخته شده اند کار می کنند که نتیجه یک شبکه موج دار به هم بافته شده است . در حالی که سیستم این گونه کار خود را سر تا سر چشم انداز مصنوعی به سمت استادیوم اصلی- که در حفره ای که در اثر بمب گذاری های جنگ جهانی دوم گذاشته شده ساخته شده - انجام می دهد، پوسته شروع به متراکم شدن کرده و از دور استادیوم محو میگردد . تغییر نمایشی در اندازه پوشش ، قدرت درک چشم انداز مصنوعی شناور را که برای به وجود آوردن محدوده های حجم، بزرگ و آزاد سر از زمین در آورده و به زمین برگشته را افزایش می دهد.

علاوه بر اتصال آن به چشم انداز ، پنل های شیشه ای اکریلیکی که روی پوسته کششی کشیده شده اند رابطه ای را بین محتوا و نوری که در معرض آن قرار می گیرد به وجود می آورد . حاشیه های اکریلیک در نور خورشید روشن و خاموش می شوند و باعث باز گرداندن نور، رنگ آسمان و چشم انداز محیط می شوند . زمانی که روشن می شوند ، پوسته معلق مانند یک شکل ابری به نظر می رسد که در بالای سایت به تکاپو می پردازد .با توجه به محاسبات دقیق فرای اتو، تمام سیستم ساختاری و پوسته ای بیرون از سایت ساخته شدند .

دقت بالای محاسبات باعث شد که این سازه به یکی از نو آورانه ترین و پیچیده ترین سیستم های ساختاری دنیا که منحصرا بر پای کشش کار کرده است تبدیل گردد . حتی پس از گذشت 40 سال از اتمام این کار ، این بنای کششی چادر مانند همانگونه که در المپیک 1972 احداث شده به نظر بیاید و خط ها ، شکل ، ساختار و هیبت معماری آن هنوز پا بر جا باشد .

استادیوم المپیک مونیخ- طرحی از فرای اتو و گانتر بنیش


استادیوم المپیک مونیخ- طرحی از فرای اتو و گانتر بنیش


استادیوم المپیک مونیخ- طرحی از فرای اتو و گانتر بنیش


استادیوم المپیک مونیخ- طرحی از فرای اتو و گانتر بنیش


استادیوم المپیک مونیخ- طرحی از فرای اتو و گانتر بنیش


استادیوم المپیک مونیخ- طرحی از فرای اتو و گانتر بنیش


استادیوم المپیک مونیخ- طرحی از فرای اتو و گانتر بنیش


استادیوم المپیک مونیخ- طرحی از فرای اتو و گانتر بنیش




حامی اتووود
 ابوقداره
نظـــــــر اعضــــــــا
حبیب موسوی ( 1391/01/24 ) :
عالی بود
سهیل گنجعلی ( 1391/03/19 ) :
وقتی پول باشه 10 برابر اینم میشه ساخت/ولی بد نیست..

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group