معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما




شما می توانید
پروژه خود را ثبت کنید
مقاله خود را ثبت کنید
کلاس خود را ثبت کنید
در مباحث فروم اتووود شرکت کنید

پیـــــام هــای رسیــــده
محمد توری 1391/06/08
با سلام؛ حداقل در یک مورد با یکدیگر هم عقیده ایم، باید کوبید، ایده بد را، اجرای بد را. در مورد پروژه "چراغ دستشویی" هر دو یک هدف را دنبال کردیم، ام با دو روش متفاوت ;-)
تيم اتووود 1391/05/20
به وب سايت معماران معاصر ايران خوش آمديد
ادامه
ارسـال پیــام به  علی داراب زاد
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
پیام های رسیده برای پروژه ها
خه بان امینی 1392/12/08  
پروژه خانه معمار شهر ایلام   :    
bad nist khube.kash ru kansept wa eideh bishtar kar mikardi.mowafagh bashi.khabat amini
جعفر مقتدری 1391/06/03  
پروژه مسکونی   :    
کمپوزوسیون کار خوب شده-موفق باشین.
علی داراب زاد 1391/06/02  
پروژه خانه معمار شهر ایلام   :    
خانم محمودی بابت نظرتون ممنونم.اینکه یک فرم زیاد تکرار بشه حتما نشان دهنده بد بودنش نیست.شما اگه ویژگی های سایت این پروژه رو ببینید میفهمین یکی از بهترین فرم هاست برای این سایت.در حقیقت حتی وقتی چندین فرم رو میبینین که تقریبا مشابه باشن باید ببینین کدوم فرم با شرایط کامل سایت پروژه همخوانی داره.هرچند تعداد زیاد پروژه هایی که میگین با این فرم انجام شده رو من ندیدم و طراحی کردم. کلام آخر اینکه همه میدونن فرم های سیال شاید زیبا باشن ولی کار کردن باهاشون و رسیدن به یک حرکت زیبا واقعا سخته.
ادامه


پیــام های ارســـال شـــده
ادامه   
پیام های ارسال شده پروژه ها
محمد اورنگی 1391/06/04  
پروژه چراغ دستشویی   :    
در یک مقاله علمی - پژوهشی که شامل عنوان ، فرضیه ، متن و در نهایت نتیجه گیری است اگر در هر یک از ارتباط بین قسمت ها خللی وارد شود مقاله رد خواهد شد.پروسه طراحی نیز مانند یک مقاله علمی-پژوهشی است.که از یک بهران شروع شده به یک نتیجه و طراحی می انجامد.حال سوال اینجاست که کلاه سر فصا شما یا عنوان و یا به بیانی ساده تر ایده ی شما برای این کار با محصول هیچ همخوانی ندارد.اگر شما برای ایده نوشته اید ترکیب 2 عامل روشنایی سنتی و مدرن، این خلاف محصول شماست.زیرا نه هر دو عامل روشنایی هستند و نه یکی سنتی و دیگری مدرن.بلکه یکه از عوامل گرمایی حرارتی است و یکی روشنایی و در مرحله بعد هردو عامل مدرن محسوب می شوند.
محمد اورنگی 1391/06/04  
پروژه چراغ دستشویی   :    
من به واژه کپی اعتقادی ندارم.اینکه یک ایده به صورت همزمان در 2 ذهن ایجاد بشه اصلا بعید نیست.چه بسا ایده ها بی خبر از یکدیگر شکل بگیرند. ولی زیبایی علاوه بر معنای گسترده زاویه ای دیگر را نیز از خود نشان می دهد و آن آشنایی ذاتی افراد با آن است. آشنایی که فطرت انسان آن را به خوبی می شناسد و هیچ وقت آموختنی نیست.پس اینکه عدم زیبایی را در زیر پوسته ای از این سخنان مخفی کنیم درست نیست. نکته ی دیگری که قابل ذکر است این است که گاهی مولف محصول را تعریف می کند و گاه محصول به تعریف مولف می پردازد.در این پروژه هیچکدام از این موارد دیده نیمشود.نکته بعدی اینکه ایده ها باید به زبان محصول بیان شوند نه به زبان مولف. اینکه من ساعت ها به تعریف ایده بپردازم ولی هیچ کدام از آنها از محصول درک نشود صرفا چسباندن ایده به کار است.مولف همیشه در کنار محصول قرار ندارد که به تعریف ایده های خود بپردازد و افکار باید همچون روح در کالبد محصول دمیده شده باشد.به هر حال باز هم این محصول را نتیجه ی ترکیب می دانم و نه طراحی.
محمد اورنگی 1391/06/02  
پروژه چراغ دستشویی   :    
بله خوشحالم حداقل نقد ها به جای حرف های ابتدایی مانند ایده ی خوبی است به جایی کشیده شد که بشه اسمش رو تحلیل گذاشت.آقای بنافی عزیز از حرف های من ناراحت نباشید. همیشه باید برای کارها یه منقد شدید وجود داشته باشه که کار بدون حاشیه تحلیل بشه. از یک نظر میشه گفت کار شما اصلا در حوزه طراحی قرار نمیگیره و یک ترکیب هست. طراحی به پروسه ای گفته میشه که در آن حداقل ابداع فرمی یا تئوریک داشته باشه.که اینجا فقط ما تغییر کاربری رو میبینیم اونم در حد خیلی کم.چون خود چراغ مطالعه کاربری روشنایی رو داره.در مورد صحبت های دوست عزیز آقای توری باید گفت وقتی به مبحثی اشاره میکنیم بهتره با ذکر منبع همراه باشه.نماد آفرینش و به دنیا آمدن و اجبار طی کردن مسیر در کدام منبع نوشته شده؟؟؟ایجاد شدن سایه ناخواسته در پشت منبع به چه نمادی اشاره داره؟؟؟استفاده از پیچ مقاوم در برابر زنگ زدگی رو دیگه می خواین چجوری به نماد بچسپونین؟؟؟از دیدگه سمبلیسم همیشه اشاره های ادبی میشه به یک سمبل نه اینکه یک چراغ که وظیفش روشنایی هست رو پر مصرف بسازیم چون می خوایم بگیم انسان پر مصرفه....و اینکه فضای دستشویی واقعا جای مناسبی برای نمایش اعتراضات به روند انسان مصرف گرا در جهانه؟؟؟؟کجا نوشته که لامپ کم مصرف در محیط مرطوب کارایش پایین میاد؟(ذکر منبع) و اینکه سقف دستشویی هم مرطوب هست؟؟؟نه ابی به سقف پاشیده میشه و نه فضایی مثل آشپزخانست که بخواد بخاری از آب ایجاد بشه که رطوبت داشته باشه...برای همین سقف دستشویی رو عایق نمیکنند و فقط کف دستشویی عایق رطوبتی میشه....
ادامه
   علی   داراب زاد    معمار حرفه اي     ALI   DARABZAD   -    Professional
تحصیــــــلات :   1388   کارشناسی   1388  BA/BS Major :
دانشگــــــاه : دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام ISLAMIC AZAD UNIVERCITY OF ILAM University :
شــرکـــــــت : گروه طراحی ایده سیال IDEA SAYAL DESIGN GROUP Office :
وب سایــــت : WebSite :
دربــــــــــاره  : دانشجوی کارشناسی ارشد معماری و ریاست هیئت مدیره گروه طراحی ایده سیال در شهر ایلام.دارای مقام دوم مسابقه طراحی دانشگاه علوم تحقیقات و طرح منتخب مسابقه جایزه میرمیران در موضوع معماری و باد.
پروژه هـــــای دانشـــــجویی   

خانه معمار شهر ایلام    خانه معمار شهر ایلام
درس : طراحی معماری 1  - سال طراحی : 1391
استاد : خانم دکتر کرد جمشیدی

  پـــــروژه های حرفـــــــه ای   

مسابقه-دانشکده علوم تحقیقات    مسابقه-دانشکده علوم تحقیقات
مکان : ایران  - مساحت : 3000   متر مربع
نام مالک : دانشگاه علوم و تحقیقات
 

مسکونی    مسکونی
مکان : ایلام  - مساحت : 140   متر مربع
نام مالک : آقای رضایی
 





درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group