ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
پاویون؛ یک گونه شناسی باز و پیوسته
خانه ی سرندیپیتوس؛ گونه ی جدید ساختمان سازی در هنگ کنگ
کودکستان Timayui
بلوپرینت‌ ـ "نوسباوم در برابر باتلر" یا "جودیت باتلر"های ما با چه کسی سخن می‌گوید؟
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
سعید اصغرپور
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    موزه هنرهای تجسمی
    عنـــــــوان درس : طراحی معماری 2
    نـــــام استــــــاد : مهندس الهوردی زاده
    دانشــــــــــــگاه : علمی و کاربردی ارومیه
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1391/06/10
    تعــــــــداد بازدید : 3260
    محــــدوده سنی : 26_27
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح :
    همكار طراح : سعید اصغرپور
    ایده های طراحی : حرکت دینامیک مار

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
ایمان یوسفی ( 1391/06/10 ) : سلام آقا سعید طراح میشه بگید رابطه بین مار و هنرهای تجسمی در چیه کمی برام گنگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه موزه تاریخ طبیعی بود درکش بهتر بود.
سعید اصغرپور ( 1391/06/11 ) : با عرض سلام خدمت آقای یوسفی : مار در اینجا ایده ی منه , خوب خودتون خوب می دونید که مار حرکت منحنی شکل داره و خطوط منحنی از لحاظ بصری به بیننده احساس آرامش می رسونه .اگه خوب به تصویر نگاه کنی خیلی راحت می تونی به جواب برسی یه ذره مطالعه در مورد خطوط بکنی بد نیست . ضمنا هنرهای تجسمی رو چطوری درک کردی . ممنون
ایمان یوسفی ( 1391/06/12 ) : (در ابتدا
ببخشید من درپیام اول فراموش کردم زلزله دلخراش وتاسف بار شمال غربی ایران
را به تمام ملت ایران بلاخص به ترک زبانان عزیز تسلیت عرض کنم)...در
ضمن آقای اصغرپور درسته مار در ذهن شما یا هر معمار دیگر ایجاد خطوط نرم
و آرامی میکنه یا حتی(فکرهای خوب و احساسی)(یاحرکت ابر در آسمان)در فکر من
ایجاد خطوط نرم و آرومی میکنه پس این دلیل نمیشه بگی مار در ذهن من یا هر کس
دیگر ایجاد خطوط منحنی میکنه پس این خطوط رابطه نزدیکی با موزه من داره پس
کانسپت خوبیه برای هنرهای تجسمی ،من نگفتم ایدتون بده ازنظر ما خیلی هم خوبه در صورتی شما
فکری پشت اون داشته باشید من اون فکرو میخواستم ار شما بدونم....میخواستم هنرهای تجسمی را با حرکت دینامیک مار و رابطه اون با موزه هنرهای تجسمی با توضییحات مفید شما درک کنم؟؟؟؟؟....در ضمن من از عنصر دو بعدی (خط) وچگونگی استفاده از اون رو از برم بدون مطالعه.....
سعید اصغرپور ( 1391/06/13 ) : بازم سلام دوست عزیز : منظور من این نبود که سطح مطالع اتون کم بود . من به این دلیل طرح فوق رو موزه قرار دادم اونم موزه هنرهای تجسمی دلیلیش این بود که هر طرحی که انسان اونو خلق می کنه ارزش نگه دری داره نه برای یک نمایشگاه که می تونی سالی چند بار دسترنج و خلاقیت تو بزاری واسه نمایش عموم . موزه جاییکه تمدن و فرهنگ یک ملت رو در خودش گنجنده , این اثر می تونه یک خط باشه یا یک تابلو یا یک مجسمه و .... . هر اثری که وجود داره جزی از هنرهای تجسمی یک بشر که با یک خلاقیت خاص ایجاد شده . مار یکی از زیبا ترین حیوانات دنیاست . من این طرح طوری طراحی کردم که هم به اقلیم بستگی داشت و هم اینکه فرم اصلی اون مدور بوده و برای راحتی دسترسی به اون یکی فضاها رو داشت یعنی از جایی که شروع به تماشای آثار می کنی در آخرش می رسی به فضای ورودی (همون فضای اولیه ) . ممنون امیدوارم قانع شده باشید . در ضمن من بیشتر روی اقلیم کار می کنم تا عملکرد یه سازه . منم بچه آذربایجانم ممنونم بابت عرض تسلیت . منم به شما و دیگر ترک زبانان و ملت عزیزمان, عرض تسلیت ...
ایمان یوسفی ( 1391/06/14 ) : اونهایی که تعاریف موره و چه مکانیه(تا سطر ششم گفتارتون)صحیح،...ویا از نظر تجسمی و معماری شما میگید من ار مار بخاطر خطوط نرمی که بهم میداد استفاده کردم صحیح،( سوال اول من این بود که دو کلمه مار و هنرهای تجسمی از لحاظ ادبیاتی چه معنی دارن و قرارگیری آنها کنار هم چه مفهومی رو میرسونه؟؟؟ فقط ار لحاض ادبیاتی و مفهومی) اینکه شما بیشتر روی اقلیم توجه میکنید خوب نیست شما طراحین باید در حین طراحی همه جنبه های طرح رو در نطر بگیرد حتی ماهیت وعملکرد فرم نسبت به فضاها اطراف..و سوال دیگر اینکه شهر و اقلیم منطقه طراحی موره؟؟..
سعید اصغرپور ( 1391/06/18 ) : سلام ممنون از پیشنهادات . شهرستان خودمون ( ماکو ) کوهستانی .
ایمان یوسفی ( 1391/06/19 ) : سلام ببخشید سال گذشته آزمون کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی برداشته شده بود؟؟؟؟هر خطی رو کاغذ میکشی باید هم جنس خطوط دیگر طرح باشه طوری که خطوط پلان با خطوط نما،برش،حجم،سایت پلان وحتی طراحی داخلی باید دارای یک هویت باشه و به هم بیان(در مورد کاربری موزه با ایده وکانسپت همینطور)..مثل یک انسان چاق(هاردی)دارای صورتی گرد و تپل حتی دست وپاش به صورت وهیکلش میاد( آیا میشه سر هاردی رو براری روی تن لورل بگی بهش میاد شما که دست به نرم افزارتون خوبه با photoshapانجام بدین اگه اومد حرف شما صحیح(قضیه مار دینامیکی وموزه هنرهای تجسمی) اگه نیومد اینو میفهمی که معماری خیلی بیشتر از اینه که یاد داری..شما تا حالا توی بحث های معماری دانشگاهی تون حضور داشتین؟؟؟
سعید اصغرپور ( 1391/06/19 ) : سلام , نه آزمون سر جاشه . منظورتون ایه که بدون کنکور رفتم دانشگاه . هرساله از تمامی دانشگاه ها دانشجو پذیرفته می شه ما نه سهمیه داریم نه حوصله ... , الان دانشگاه ها پولی شده اند نه رقابتی . شرایط زندگی آدمارو هم در نظر بگیر . , ازتون یه سئوال دارم شما در مورد مار چی برداشت کردین و ثانیا چرا مار نمی تونه با هنرهای تجسمی در ارتباط باشه ( از لحاظ ادبیاتی و مفهومی به گفته خودتون ) مگه من ادبیاتی کار کردم درسته معماری مفهومیه اما می تونی بگی تخم مرغ با یک سازه اداری چه ارتباطی دارن همنون از لحاظ ادبیاتی . وقتی یه خونه ساخته می شه اصل ساختنش اول امنیت و آرامشه و بعد ... . من یه خونه تو کنار دریا می سازم بعد میگم کانسپتم موج دریاست درسته , حالا این سازه هر چی باشه یه خونه است دلیلی داری بگی که واسه چی از موج دریا استفاده کردم خوب می تونستم از ماهی یا صدف یا ... کانسپت انتخاب کنم . اگه سر گاو بزاری رو سر بز اون وقتم نامتناسبه . هر چیزی با یه نظم خاص طراحی می شه نه شانسی .قبل از اینکه پشت نرم افزار بشینی باید طرح کلی تو کاغذ کشیده شده باشه , بعدا نرم افزار . نما می تونه با پلان ارتباط داشته باشه یا نداشه باشه بستگی داره با چه سبکی کار کنی. در ضمن هیچ کانسپتی رو نمی تونی بگی که اگه مثلا من مار رو اتخاب کردم حتما سازه ام شبیه مار باشه . کانسپت یه نقطه شروع برای رسیدن به یک طرح درست و ایده آله و گرنه می تونی هر چیزی رو شانسی بکشی و بهش یک عملکرد بدی . این خطوط وقتی که قلم تو دسته با خلاقیت ذهن و تجسم اونچه در گذشته دیدی الهام گرفته می شه . من به شما گفتم اصل طراحی من اقلیم بوده نه اینکه بیام در مورد مفهوم و ادبیات مار و هنرهای تجسمی مطالعه کنم ضمنا انسان , طبیعت و معماری طرح نداره اما ما طرح دادیم بدون دفاع کردن از طرح . من زیاد دانشگاه نمیرم دلیلشم اینکه متاسفانه هر کی تونسته با پارتی شده استاد دانشگاه بعد یه جزوه تو دستشه که اگه اون جزوره ازش بگیری انگاری طرفو هک کردی بلا نسبت بعضی ها. اگه تونستی قانعم کنی که مار با موزه هنرهای تجسمی می تونه چه ادبیاتی داشته باشه اون وقت می فهمم که واقعا دانشگاهتون عالیه ؟؟؟؟؟؟ . این بحثها می تونند خیلی خوب باشند
ایمان یوسفی ( 1391/06/21 ) : سلام.... دانشجو معماری همانند یک فرد ماهیگیر اینقدر حوصله داره که باید انتظار بکشه تا شاید قلاب تکون بخوره همین آدمو صبور وباحوصله میکنه دانشجو معماری حوصله داره که خودشو درگیر مسائل ریز میکنه.....من نگفتم مار با موزه شما مرتبط نیست ولی میگم میتونه دلیل معماری داشته باشه در مورد مار اینو میدونم یکی از هفت حیوان زیبا جهان است طوری که از سه جزء اصلی سرو بدن و دم تشکیل شده ولی این سه جزء بریده بریده نیستن مثل اتصال سر به بدن انسان نیست(سر-گردن، کمی کوچکتر از سروتن-تن-باسن ،کمی بزرگتر از تن وپا-پا) طوری میشه مفصل ها رو تشخیص بدی اما مار با نگاه اول پیوسته هست تشخیص مفصل ها کمی سخته ولی با کمی دقت میشه بفهمی که سر از تن و تن ار دم بزرگتره همین تغییر قطر مفصله ،مثل طرح شما که در حال حرکته با تغییر قطر ابتدا رو به انتها وصل کرده طوری که ورودی تعریف شده از لحاض من این خیلی خوبه.مار از نظر بصری همیشه در حال حرکته حتی در حالت سکون حس حرکت داره.. چون موزه و گالری ها ایجاد حرکت میکنه پس مار میتونه کانسپت خوبی باشه و اینکه وقتی مار دور خودش میچرخه مثل Helixمیشه(فنر) و یا وقتی در حال حرکته بصورت خظی میشه..ولی شما آمدین برخورد دادین دم مارو به سر مار(انتها به ابتدا)همانند ثانیه شمار ساعت، 360 درجه میچرخه دوباره میرسه به شماره 12 ولی طرح با تغییر قطر حل شده(همینطوره هر 12سال.ساله ماره)(همین تجزیه وتحلیل مفهومی معماریه با کلمات ادبی)اینم میدونم مار یکی از حیوانات مورد علاقه فراموسن هاست...اما سازه،شمامطمئن باشید فرمتون هرجور باشه سازه هم همون شکله با کمی دفرمه(میتونه ساختمان مربع باشه ولی سازه کره؟؟)..در مورد اساتید حرفتون صحیح ولی شاید چیزهای یاد داشته باشن که برای آینده کاری خیلی مفید باشه(حرفهای بدترین آدم ها رو گوش کن شاید میان حرفهاش نکته های مثبت باشه)...
سعید اصغرپور ( 1391/06/24 ) : سلام. با تشکر از نظرات خوب خیلی خوشحالم که این نظراتو در مورد طرحم می شنوم . ما انسانها از هر چیزی یه استفاده مثبت و چند استفاده منفی می کنیم درسته مار نمادی برای فراموسنهاست اما ما طراحیم و اون چیزی که خدا آفریده رو برای ایده هامون استفاده می کنیم . نه برای عقاید شوم . ممنون
ایمان یوسفی ( 1391/06/26 ) : خواهش. موفق و پیروز باشید
سعید اصغرپور ( 1391/06/26 ) : سلام آقای یوسفی می خواستم ببینم می تونین بهم در مورد طراحی سر در , بهم کمک کنین . مثلا اطلاعاتی در مورد شرایط طراحی یک سر در , ممنون از شما
ایمان یوسفی ( 1391/06/27 ) : سلام نه متاسفانه اطلاعاتی نوشتاری ندارم ولی میتونم در مورد فرم و مبانی آن کمکتون کنم...
سعید اصغرپور ( 1391/06/27 ) : سلام ممنون حتما ازتون کمک میگیرم
هادی کلنگدار ( 1391/10/16 ) : 5
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group