ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
کتابخانه اتووود ـ آپاراتوس شهری؛ سیاست های رسانه ای و شهر ـ رینهولد مارتین
اجماع زنانِ قربانی اسیدپاشی در مکزیک؛ زیبایی بازْیافته و احیای حوزه عمومی
هنر گفت و گوـ ژیْ ژونگ وانگ و امکان های زیبایی شناختی کرونا در گفت و گو با دموس
استفاده خلاقانه از اصول فولدینگ در ساخت قاشق ؛ سهولت استفاده در قطعه ای کوچک
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
امیر عباس کاشف
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    موبایل ها
    دانشـــــــــــگاه : غیر مرتبط
    سال طـــــراحی : قبل از 1380
    مـــــــــــــــــکان : شیراز-خیابان معالی آباد-مجتمع پارمین- آزایشگاه حنا
    کـــــارفـــــــــرما : خانم زهره دستانی
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1392/06/12
    مســــــــــــاحت : 600
    تعـــداد بازدیـــــد : 7001
    محــــدوده سنی : 36_40
    نــــوع کاربـــــری : مجموعه چند عملكردي
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح :
     ایده های طراحی : ... . . .

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
مجید مختاری ( 1392/06/14 ) : با سلام
لطفا در خصوص این کار کمی توضیح بدید.
امیر عباس کاشف ( 1392/06/14 ) : با سلام .لطفا رجوع کنید به موبایل آرت یا الکساندر کالدر.(mobile art)
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1392/06/14 ) : امير عباس عزيز
هميشه از ايده ها و خلاقيت تو در ادغام كهنه و نو - گذشته و اينده لذت ميبرم ولي واقعا اين كار را در حد توانايي تو نديدم. الكساندر كالدر به عنوان يكي از معروف ترين مجسمه سازان جهان ،خود ادبيات موبايل ها را خلق نمود و انرا توسعه داد. من خيلي دلم ميخواست كه بازتعريف امير عباس كاشف را موبايل هاي كالدر ميديدم چيزي كه هم كالدر و هم امير عباس در ان باشد. ولي به نظرم اين كار يك بازسازي اثار كالدر است كه حتما هم مثل اصل ان نميتواند باشد.
پوریا فرخی ( 1392/06/17 ) : پروژه art mobiles در بازتعریف خود, می تونست خیلی خوب عنوان بشه(به خصوص از شخص شما) اما در این پروژه تکرار همان بود.
امیر عباس کاشف ( 1392/06/20 ) : دوست شفیقم علیرضاجان سلام
خوشحالم از این که کامنت جناب سلیمانیت که در پاورقی پروژه این مور ناچیر مفتخرم کرده متمم ومکمل کیفوریهای این پوشه شد.توقیرآ توضیحاتم را از دو منظر به محضرت تقدیم مینمایم نخست دلایل وجودی و کاربردیش و دوم دلیل بازخوانی و طرح مجددش.
1-دلایل وجودی و کاربردی:اجازه فرمایید از قطعه شماره 2 که مشتمل بر تصاویر 17 تا 23میشودشروع کنیم. این قطعه در زیر سقف مکانی اجرا ونصب شده که برآورنده کاربری مدیریتی و فعالیتهای تخصصی وحرفه ای کارفرما و دستیارانش است وقطعا نقطه ثقل کل پروژه.این موبایل در مداری بطول 5/5 متر و ارتفاع متغیر 90 تا 140 سانتی متری در هوا سیر میکند که مبین تسلط تام و مقتدرانه توام با لطافت و تن نازی(به واسطه حرکات نرم و موزون) مدیریت است(قطعا درک این برای تو که با کارفرمای محترم آشنایی داری مشکل نیست).
محل نصب کنونی این قطعه سقف سالنی است که نسبت به سالن انتظار مقابلش در کد ارتفاعی مثبت 180 واقع شده لذا در تیر رس دید منتظرین است که حرکاتش موجبات انبساط است.
گاهآ قطعات کوچکتر این مجموعه خود را تا نزدیکی های سر ما پایین می آ ورندگویی قصد شوخی دارند و تولید شادی میکند.
و اخر اینکه این سازه براورنده نوع خاصی از نیاز کارفرمایم بود که قطعآ با اگاهی از آن به وجد می آیی اما اجازه بفرمایید تشریح ان را به وقت موافقتری واگذارم(شرفیاب میشوم).
2-دلایل باز خوانی و طرح مجدد:انچنان که خود جنابعالی هم از عدم حضور روح هنری و هنرمندانه در معماری اکنون گله مندی و تلاشت برای همجوشانی این دو چه در حوزه رسانه و چه اعمالت در قالب پروژه ها بر کسی پوشیده نیست من نیز بر این تلاش بودم تا با طرح حوزه کوچکی از آن وبه این طریق برکاتی حاصل آید.
بسیاری از دوستان مثل خود حقیر اطلاع کافی از این کیفیت عمده ندارند لذا متصور است که فتح بابی باشد برشناخت بکارگیری و تحریک بر فهم اصل موضع هنری آن.در این راستا برای تحریک بیشتر از خودعنوان اصلی و گوش آشنای موبایل بهره بردم تا موجبات برانگیزش آنرا تهیج بخشم.(که علی الظاهر با امتیازتی که نصییبمان شد تیرمان به سنگ خورد).
ساخت این موبایل ها چندین هفته بطول انجامید.اگر چه برای رساندنمان به مقصدش که تعادل و سیالیت توامان بودمسیر سنگلاخ و دشواری را برگزید اما از همان ابتدای راه ما را چون نوآموزانی نابلد در پس میز دبستان نشاند و لطایف و ظرایف بسیاری بما آموخت لطایفی که پیش از آن برایمان رمز گشایی نشده بود و به ظاهر کم اهمیت مینمود طوری که اثرآموخته ها و تجربیات آن هرگز محو نخواهد شد و بازخوانی وحتی روخوانی چند باره آن نیز بسیار طلبه پرور است. شاید سادگی بیش حد ظاهری آن موجبات سهل انگاری و عدم رقبت در باز آفرینی آن است.لذا بگمانم پس از اجرای این پروژه چندین گام بلند در درک مفاهیم هنر کنیتک(جنبشی)و استعداد و قابلیت مستتر در آن برداشتم.متشکرم.
سامان نیرومند ( 1394/03/31 ) :
عالی بود امیر عباس ! الکساندر کالدر کاش می توانست از تو تقلید کند . من تابع فرهنگ ! "غریب نواز" نیستم !!! لهجه ی تو را کاش الکساندر کالدر داشت.
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group