ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
مجموعه آرکیاتریک از فدریکو بابینا؛ تصویرسازی معمارانه بیماری های ذهنی
هرنان دیاز آلونسو به روایت لبس وودز؛ شکست مرزهای معماری
استیون هال؛ برنده جایزه ویژنز بیلتِ ریبا
صندلی های چند سو کاری از گروه معماری Ryder
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
مازیار فخرقاسمی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مجتمع مسکونی نوشهر
    عنـــــــوان درس : طراحي معماری 5
    نـــــام استــــــاد : امیرغیاثی
    دانشــــــــــــگاه : دانشگاه پیام نور واحد نوشهر
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1390/07/29
    تعــــــــداد بازدید : 5106
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : مسكوني
    همـــــکاران طرح : امیرحسین فخرقاسمی
    ایده های طراحی : آهنگ و راستا وسیله ایست برای ایجاد بافتی همگن

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
ترنج احمدی ( 1390/07/29 ) : سلام خسته نباشید به نظرم خیلی زحمت داشته این کار .
خوبه موفق باشید
ساویز طیاح ( 1390/07/30 ) : سلام
امکانش هست سایتی که روش طراحی کردینو واسم ایمیل کنید
mazaher ghomi ( 1390/07/30 ) : استاد مازیار هم ایدت خیلی خوبه هم موقعیت شناسیت.با توجه به اقلیم نوشهر ، طراحی چنین فرمی که از هر لحاظ ایده آله می تونه بسیار مناسب باشه.منتظر کارهای بعدیت هستیم.
مازیار فخرقاسمی ( 1390/07/30 ) : http://www.pic.iran-forum.ir/images/ieqapr3usnqhyosh6d1p.jpg
مازیار فخرقاسمی ( 1390/07/30 ) : http://www.pic.iran-forum.ir/images/g5ksw819q28a7v2t3uw.jpg
مازیار فخرقاسمی ( 1390/07/30 ) : باسلام ابتدا درجواب ساویز طیاح عزیز :دوست گرامی اگر ایمیلتان رابرایم بفرستید حتما اینکارراانجام خواهم داد ببخشید که از ضمیر آقا یا خانم استفاده نکردم برای دلجویی تصاویر کروکی ازخط آسمان همجواریهای حول سایت راضمیمه کردم امیدوارم خوشتان بیاید نقشه کوچکی مقابل هر کروکی ضلع تماس را مشخص کرده .{فرشی هم که داخل عکس است فرش نیماست(: }
سپس در جواب مظاهر قمی مهربان : آقاحسابی چوبکاریمون کردی خیلی لطف داری بله عرض یالهای هر بلوک 12 متر است چون در اقلیم معتدل عرض 9تا15 متر برای برقرار ساختن کوران (تهویه ) طبیعی ایده آل است ممنونم از لطفت.
عباس کدیور ( 1390/07/30 ) : با سلام وخسته نباشید .ببخشید فکر نمیکنید خیلی خیر معمولی و خارج از تصور و تعادل کار کردید. . . ؟
مازیار فخرقاسمی ( 1390/08/01 ) : http://www.etoood.com/Security/Project/SProject.aspx?SPrj=2164
مازیار فخرقاسمی ( 1390/08/01 ) : باسلام ممنونم از اشاره ای که داشتید برداشتم از پرسش خوب شمایک مقدار کوتاه هست چون بین معمولی و عرف ارتباط نزدیکی می بینم یکی از کارهای شرکت بیگ که به کار من هم نزدیک هست گذاشتم که ببینیم همه جا عرف فقط باکس نیست شاید قسمت هسته اثر یک مقدار بنظر غیر اجرایی باشد ولی مطمئنا باستون گذاری انجام شده نفی تعادل در قسمت میانی هم جزئی از نمایش کانسپت بوده عباس خان عزیز اگر توضیحات گویا نبود بفرماییدخرسند خواهم شدکه توضیح دقیق تری بدهم
عباس کدیور ( 1390/08/01 ) : با سلام خدمت مازیار خان .
خان چه خوبه که جنبه انتقاد رو داشته باشیم ما هممون دانشجوی معماری هستیم و هنوز در اون حدی نیستیم که بخواهیم بگیم کاری شبیه کار ماست .
نکته دوم اینکه مگه باکس چشه ،خیلی از کار های معماران بزرگ رو داریم که حجمی ساده و به شکل باکس دارن ولی با پردازشی خوب و منطقی (کارهای مسکونی آقای رنزو پیانو و گری رو ببینید)
نکته سوم توجه به اقلیم و جهت نورگیری هاست ، که از چند طرف هست و زاویه شیب پنجره ها نسبت به تابش خورشید ،نکته بعدی سایه اندازی بلوک های کنار هم و آیا در منطقه ای که پروژه واقع شده اگه بارش برف رو داشته باشیم برای تجمع برف بین دو بلوک کنار هم که این طور به هم چسبیدن فکری کردید.
و نکته آخر اینکه موضوع طرح مسکونی هستش و خانه جایی برای آرامش که گرافیک طرح شما یک حس عدم تعادل رو به من ویده و حس تخریب .و معماری همیشه دید و گرافیک از بالا نیست ،توجه به دید انسانی هم مهمه.
با تشکر از شما دوست عزیز به خاطر زحمتی که کشیدید.
مازیار فخرقاسمی ( 1390/08/02 ) : سلام عباس جان راستش این مسئله جنبه نقد را که اشاره داشتید متوجه نشدم که از من تعریف کردی یا زنهار بود که چیزی گفتم که شما را نا راحت شدید اگر حالت دوم بود به من بگید که اصلاح کنم در مورد حدواندازه کارها هم همین قدر بس که بگم آن پروژه شرکت بیگ حرکت خط آسمان بین 33طبقه در بلند ترین ارتفاع و 9طبقه در کمترین ارتفاع هست و پروژه من بین 6طبقه تا همکف دنبال می شود که بخاطر ضوابط موجود بود میبینیم که کارها در یک کلاس نیستند اما من چرا کار خودم را بهتر میدانم بخاطر 3نکته که رسیدن به آن را هم مدیون مطالعه میان متنی بین کارهای بزرگان معماری مخصوصا لوکوربوزیه و لیبینیسکی همینطور کارهای گروه بیگ می دانم
مازیار فخرقاسمی ( 1390/08/02 ) : 1-اگر به شیت سیرکولاسیون نگاه کنید می بینید که برخلاف پروژه بیگ که باکس در میانه گذاشته بود من 6ضلعی منتظم استفاده کردم واز دووجه آزاد برای نصب پلهای میان بلوکی برای سیر کولاسیون دوچرخه ودرفرم خارجی رسیدن به یک تعریف ازفضایی مسقف در زیر پل بوده که ایجاد مسیر دوچرخه نتیجه مطالعه کار خانه 8 بیگ بود 2 در پلان 6ضلعی های منتظم مخصوص عملکردهای عمومی است که اگر فهرست آن را با فهرست پروژه ای که تصویرش راگذاشتم مقایسه کنیم برتری باپروژه من خواهد بودشهامت افزایش فضاهای سرویس دهنده را از مجتمع مسکونی لیبینیسکی اخذ کردم 3 واحدهای آن پروژه حول یک کریدور چیده شدند یعنی یا شمالی هستند یا جنوبی به استثنا واحدهای دوبلکس اما واحدها ی کار من از دوطرف بازند که این بخاطر حجم کمتر کارمن است که این مطلب آخری و اینکه من فرم کارخودم را بالاتر از فرم باکسی کار بیگ میدانم به اندازه دومورد اول محکم نیست وبرداشت من است
مازیار فخرقاسمی ( 1390/08/02 ) : در توضیح نکته دوم من با باکس مشکلی ندارم مشکل من بارویه معمول در طراحی مجتمع های مسکونی است که در دید پلان یک ترکیب بندی خوب از نظر کمپوزیسیون می کشند بعد اکسترود ونماسازی میشود بنظرم باید در ارتباط بین فضا ها بیشتر توجه شود و یک مقدار اگر اقتصاد ساخت بگذارد فرم جلورود شاید خیر معمولی شود اما امروز که دانشجو هستم می شود ولی فردا کدام کارفرما روی ایده آلهای من سرمایه گذاری خواهد کرد بله من هم موافقم که کارهای رنزو پیانو ایده آل است اتفاقا من از کاری که در برلین انجام دادند برای نورگیری فضاهای داخلی بسیار لذت بردم وتاحدی در کارم رعایت کردم
مازیار فخرقاسمی ( 1390/08/02 ) : نکته سوم توجه به اقلیم و جهت نورگیری هاست در پاسخ باید بگم در کد بومی منطقه انحراف 18 درجه به شمال غربی ایده آل جهتگیری است ووتمام واحدهای مسکونی باکشیدگی شرقی غربی روی این محوربناشدند وسایر عملکردهابه جهت گیری متفاوت واگذار شدند زاویه شیب پنجره ها نسبت به تابش در راستای اقلیمی برای واحد های مسکونی استمگر گوشه ها که جزیی از نماسازیست فاصله واحد های روبروی هم 20 متر و واحدهای کنارهم حداقل 3 متر است از لحاظ بارش برف چند سال هست که نباریده اما اگر به پلان دقت شود قسمتهای بین بلوک ها پارکهایی به شکل 6ضلعی منتظم است نه ساختمان پس تخلیه برف تعبیه شده است
مازیار فخرقاسمی ( 1390/08/02 ) : در آخر اینکه معیارهای زیبایی شناسی همیشه چالش برانگیز استمن واحدهای مسکونی را در داخل قسمتهای میانی تعبیه نکردم ام فکر می کنم بازی پر و خالی وتماشای فرمی که خود المان است همینطور تجربه آن هنگامی که ازذاخل کقسمت میانی وازطبقه دوم به بعد ازکنار باکس پله ها به آن می نگریم همراسی صفحات وازخارج هنگامی که اجتماع مثلث ها حول مرکزیت منشور میانی رادرک میکنیم زیبایی بعد چهارم نشانه این باشد که
مازیار فخرقاسمی ( 1390/08/02 ) : دید انسانی برای من مهمتر از زیبایی دید پلان بوده که اگر نبود با روند یک کار معمولی که پیش از این گفتم پروژه را خیلی راحت تر می بستم بله من فقط نما راندیم بلکه حرکت ودرک نما را دیدم به قول زاها حدید وقتی میتوان 360درجه را درک کردچرافقط به نمای مقابل فکر می کنیم
مازیار فخرقاسمی ( 1390/08/02 ) : بسیار ممنونم اززمانی که گذاشتید و نظرتان را در موردکارمن نوشتید اگر مطلبی هست که گفتم وبه نظرتان اشتباه هست به من بگید خوشحال خواهم شد .
بهروز قزل ( 1390/08/08 ) : سلام و عرض خسته نباشید.
از اونجایی که سایت طراحی خودم برای طرح 5 دور میدون بود میگم. امیدوارم بد منظورمو نگم. اما احساس میکنم طی پروسه ی طراحی نقش میدان نادیده گرفته شده. از نقش میدان که بگذریم ارتباط بصری این 2 با هم.. که اهمیت زیادی داره. و اونچه که من میبینم اینو نمیگه. از دیدگاه شهری هم اگه بخوایم نگاه کنیم یک تضاد شدیده که به نظر شخص من اصلا مناسب نیست. از طرفی توی بخش کانسپت اشاره شده بود به رسیدن به بافت همگن، که من اینو ندیدم. این حد از آشفتگی اون هم در شهری مثل نوشهر اون هم به عنوان مجتمع مسکونی. البته این رو هم بگم، کار معماران بزرگی مثل گهری هم از بابت چنین مسائلی مورد انتقاد بودن.
به هر حال خسته نباشید بابت زحمتی که کشیدید
مازیار فخرقاسمی ( 1390/08/10 ) : با سلام خدمت جناب بهروز قزل در مورد نقش میدان باید بگم اول خوشحالم که بکار من توجه داشتید در حین طراحی نظری که باب بود از طرف جو کلاس و استاد این بود که هرچه به میدان نزدیکتر می کنیم بنارا باید ارتفاع آن بیشتر شود اما من خلاف این عمل کردم نه برای اینکه یک کار خیر معمولی انجام دهم بلکه 2 دلیل داشت اول المان میدان بود اگر در تصیر اول دقیق شوید می بینید فرم این المان کشیده و عمودی است یعنی کاملا در راستای قائم بر سطح زمین حالا اگر برای سطح زمین و کلا فضای اطراف میدان خطوط ایزو استاتیکی متصور شویم نتیجه امتداد این خطوط شیب ملایمی از سطح به سمت بالاست
مازیار فخرقاسمی ( 1390/08/10 ) : درمقطع از میدان به سمت مجموعه بررسی کنید متوجه منظورم خواهید شد دلیل دوم قناصی میدان است همانطور که گفتیر قبلا میادینی را بررسی کردید پس با دیدن پلان شهری و توجه به این مطلب که تمام همجواریهای حول میدان به استثنائ یک سوپر مارکت متوجه می شوید که این یک میدان با قدمت تاریخی نیست( بلکه پس از احداث کمربندی نوشهر و افزایش رفت وآمد در مسیرهای جانبی به شهر تحمیل شده البته این برداشت مستدلی نیست) وفضایی برای تنفس و در واقع دوختن فضای سبز میدا وتراکم انرژی حول آن به سمت داخل مجموعه در محل رسیدن شبکه به میدان در نظر گرفتم در تصویر20 نمایان است (آن 3 بازو عملکرد فرهنگی دارند)
مازیار فخرقاسمی ( 1390/08/10 ) : به دید شهری اشاره داشتید در پلان سایت و کولاژ ی که در راستای بلوار گذاشتم اگر توجه کنید قله های طح همراستا با ساختمانهای مرتفع است و جهتگیری ها طوری سامان دهی شده که از دید بر ساختمانهای کوتاه اطراف پرهیز شود علاوه بر این ملاحظات عملکردی هم تماما در آن لحاظ شده است دریک بافت مصنوع خوشایند یا ناخوشایند بودن تاحدی بستگی به این دارد که ما بتوانیم فرم های محیط را درذهنمام دسته بندی کنیم که از اینرو تفاوت عملکردهاراتنهادرنماسازی بیان کردم در ارتباط با عملکردهای اطراف جایی که عملکرد تجاری همسایگی در کنارهمین عملکرد در سایت قرارگرفت پلی گذاشتم که فراتر از فقط یک ارتباط رفت و آمد بلکه یک ترجمه آز لهجه مجموعه طراحی شده من با آنچه در شهر بود هست که این ازروی اتفاق نبوده
مازیار فخرقاسمی ( 1390/08/10 ) : اتفاقا ذهن نوشهری برای پذیرش این فرم آماده است نوشهر از یک طرف به در یایی ختم می شود که محوطه بندر و اماکن نظامی ارتباط نوشهری را به آن محدود کرده واز سمت دیگر با کوه هایی احاطه شده که فرازوفرودی باریتمی ارگانیک دارند که رفته رفته پشت آپارتمانهای بلند دارند مخفی می شوند پس میبینیم چندان این بالاوپایینها برای شهروند بومی بیگانه نیست
مازیار فخرقاسمی ( 1390/08/10 ) : ممنونم اززمانی که گذاشتید و توجهی که داشتید اگر جایی از توضیحاتی که دادم گویا نبود یا اشتباه بود اشاره کنید ممنون میشوم
امیررضا اسماعیلی ( 1390/08/10 ) : خیلی ممنون مشخصه که کار بسیار پر زحمتی بوده ... راستش از لحاظ سلیقه ای خود من علاقه ی چندانی به فرم های هرمی و مثلثی ندارم ولی این دلیلی بر کیفیت کارتون نمیشه ... ارتباط بین دو بخش سایت رو خوب برقرار کردید و فضای تعاملی هم که به وجود آوردید خیلی خوبه ...اما دو نکته رو با اجازه خدمتتون عرض کنم : یکی استفاده ی زیاد از بافت شبکه ایه که فکر می کنم طرحتون رو بیش از حد شلوغ کرده و باعث اغتشاش شده . فرم هرم ها و تیز گوشه ها به خودی خودشون شلوغی و تنوع ایجاد می کنن ، بهتر بود که سطوح رو یه مقدار خالی تر می کردید و خیلی روی کمپوزیسیون مکعب ها روشون مانور نمیدادید . دوم که یه انتقاد عمومی هم هست اینه که چرا ما همش دیدمون به کارهای خارجیه ؟ با بررسی کردن به هیچ وجه موافق نیستم ولی با این که نتیجه ی کارها شبیه کارهای خارجی دربیاد مخالفم . هرم های ناقص معمولا نمادهای فراماسونری هستند که بحثش مفصله و در این جا نمیگنجه و استفادش تو کشور ما خیلی جالب نیست ...
مازیار فخرقاسمی ( 1390/08/16 ) : با سلام ممنونم آقای اسماعیلی در مورد حجم کار یک مطلب جالب هست که گفتنش خالی از لطف نیست یک روز نشستم حساب کردم تا آخر ترم 7 مساحت کل سایتهایی که در درسهای طرح برایم معلوم کرده بودند جمعا 20000 متر مربع می شد در حالی که این طرح فقط زیر بنای آن بیشتر از این مقدار مجموع سایتها بود آنهم داخل یک ترم . پس چاره ای نبود جز استفاده از شبکه مانند راجرز در فرودگاه باراخاس مادرید یا پکستون در نمایشگاه گل وگیاه این دو را مثال زدم چون یکی مساحتش خیلی زیاد است ودیگری زمانش خیلی کم بود کاربااین شبکه ها گسترش پذیری آنهاراهم قابل پیش بینی وبرنامه ریزی میکند( در مورد شلوغی اگر منظور نحوه استقرار باشد باید بگم انتخابی بود که هم ضوابط را تامین می کرد هم کار را منسجم می کرد البته اگر موافق نیستید مصداقی از آن بیان کنید توضیح خواهم داد فکر می کنم منظورتان نماسازی کار باشد)
مازیار فخرقاسمی ( 1390/08/16 ) : امروز داخل دانشگاههای معماری راهی که برای تشخیص ترکیب بندی خوب بکارمی برند این است که میگویند یک قسمت راحذف کنید ببینید کارناقص می شود یانه. اما بنظرم توجه به گسترش پذیری یا برنامه داشتن برای افزودن قطعه جدید هم مزیتی است که با استفاده ازشبکه حاصل می شود این پروژه بنظرم ازلحاظ شهرسازی هم حرفی برای گفتن دارد وآن گنجاندن عملکردهای مختلف بودشبکه ها کار کنترل ضوابط فاصله ها برای حفظ حریم خصوصی و برنامه های اقلیمی را تسریع می کردند کلا در پروژه های انبوه سازی مناسب است
مازیار فخرقاسمی ( 1390/08/16 ) : در مورد نماسازی وشلوغی روی سطوح تاحدی باشما موافقم که اولا کمپوزیسیون نمای تجاری جذاب نشده چون ترکیب بندی مربع روی بدنه چندان برازنده نیست دوم نمای ورزشی بسیار گنگ در آمده است وبیشتر سازه خودنمایی می کند . در نماها بیشتر هدفم روی ایجاد تضاد بود تا عملکردها را ازهم تمیز دهم و قسمت های مختلف سایت را آدرس پذیر کنم
مازیار فخرقاسمی ( 1390/08/16 ) : امیر جان دلیلش خیلی واضح هست شما همین الان اگر بروید سایت آرچ دیلی بیش از صد پروژه ممتاز مسکونی را میتوانی با تمام پلان و جزییات بررسی کنی اما پروژه های داخلی ممتاز معمولا اگر شهرداری هم بروی نقشه اش را با کلی زحمت به شما بدهند یا ندهند داخل اینترنت هم اگر دنبال پروژه وطنی باشی حتی اگر معمارش معروف یا مرحوم باشد باید پول وطنی هزینه کنی که یک هندوانه سربسته را برایت بفرستند یانه حال اگر شما سایت داخلی سراغ داری بفرمایید ممنون می شوم. ازاین گذشته ایران وخارج دو محدوده برابر نیستند که بگیم این دوکفه ترازوست خیلی از پروژه های موفق وطنی و تاریخی هم ازمطالعه کارهای خارجی استفاده کردند
مازیار فخرقاسمی ( 1390/08/16 ) : البته من داخل کار خودم کار کسی را کپی نکردم بلکه از اجتماع تجارب آنها بهره بردم . در مورد هرم ناقص باید بگم در منطقه شمال کشور سقفهای شیروانی به علت بارندگی زیاد از یک طرف و عقب نشینی پله ای برای تامین ضوابط لفاف فضایی از جهت دیگر وهمینطور برخی مسائل اقلیمی استفاده از فرم های شبهه هرمی را معقول می کند اما اشاره جالبی به نمادهای فراماسونری کردید وقتی داشتم روی فرم ماکت حجم اولیه کار می کردم یادم هست از یک ستاره 6 پر برای بلند کردن مثلث های قسمتهای میانی استفاده کردم که در فضلی خالی میان قسمت مرکزی محاط است در 6ضلعی منتظم و همینطور که میدانید 6ضلعی منتظم یک نماد ایرانی است پس یک جورایی ضد فرا ماسونری نیز هست ممنونم از وقت و حوصله ای که گذاشتید و اگر جایی را اشتباه یا ناقص گفتم اشاره کنید ممنون میشوم .
امیررضا اسماعیلی ( 1390/08/17 ) : من با طرح شبکه ای کار هیچ مشکلی ندارم و اتفاقا روش بسیار خوبی هم برای افزایش سرعت کار انتخاب کردید ؛ در کل این کار برای پروژه ی طراحی بسیار عالی هم هست ( به قولی از سر استاد هم زیاده :D ) و مواردی هم که من گفتم صرفا برای بهتر شدن کار بود . خوشبختانه منظور من رو متوجه شدید و خودتون هم به اون نکات اشاره کردید . در مورد نمادهای فراماسونری من نمیخوام اصرار کنم که کار شما فراماسونریه و از این مسائل ، اتفاقا هرم های فراماسون بر روی پایه ی مربع شکل میگیره و کار شما همون طور که گفتید بر روی شش ضلعی ؛ اما حرف کلیم اینه که فرم های تداعی کننده ی هرم خیلی با فرهنگ بومی ما سازگار نیست ، مثلا در این پروژه شاید می شد با ارتباطی که بین شبه هرم ها برقرار کرد در پرسپکیتوهای انسانی این تصور که با یک فرم هرمی روبرو هستیم رو از بین برد و بر روی شش ضعلی بودن اون بیشتر تاکید کرد .
به هر حال نظر من در مورد این پروژه نیست و باز هم میگم این طرح برای کار دانشگاه بسیار عالیست ، بلکه در مورد کارهای آیندتونه که امیدوارم روز به روز عالی تر هم بشه .
مازیار فخرقاسمی ( 1390/08/18 ) : با سلام بسیار سپاسگذارم که تکمیل کردید مطلبتان را و باز زمان گذاشتید بله همینطور که اشاره داشتید اگر برای تامین پیوستگی کل مجموعه در خط آسمانه و ایجاد حفره هایی برای دید واحدهای عقبتر از آرایش هرمی استفاده کردم در نماسازی باید از راستاهای قائم و افق پیروی کرد اتفاقا وقتی این موضوع را در کارهای بزرگی مثل پروژه 8 کارگروه بیگ بررسی می کنم میبینم که آنها هم به همین شکل که مد نظر شما بوده عمل کردند راهنمایی مفیدی بود و ممنونم از لطفتان من هم برای شما بهترین ها را آرزو می کنم .
فرهنگ طهماسبی ( 1390/09/24 ) : اجزای کلی فرم نسبتا با هم هماهنگی دارند حجم ها به صورت خوشه ای با هم در ارتباطند. فرم ها پیچیده هستند اما فاقد زیبایی می باشند و بسیار شلوغ و اغتشاش بصری ایجاد می کند که برای یک مجتمع مسکونی مطلوب نخواهد بود.
علی نقی ( 1390/12/15 ) : با سلام آیا اینجا برای انسان طراحی شده یا؟؟؟
حمید مایلی , مریم منصف ( 1391/01/01 ) : گاهی معماران پروژه هایی را ستایش می کنند که مردم آن پروژه ها را نمی پسندند و گاهی حوصله معماران از پروژه هایی سر میرود که مردم با آنها زندگی می کنند.در این بین ارجعیت با چه کسی است؟ به نظر من مردم مخاطبان اصلی معماری هستند.
پروژه شما بسیار جسورانه است و موضوع پروژه بسیار حساس.اما به نظر شخصی بنده مخاطبان اصلی خود را در نمی یابد.
مازیار فخرقاسمی ( 1391/06/15 ) : ممنونم از نظرتان
امید محمودی ( 1391/11/09 ) : دوست عزیز روی پروژه زمان گذاشتی و کار کردی که این کاملا مشخصه! خشته نیاشی.
یک پزوژه علاوه یر صرف زمان و خلاقیت نیاز به علم به حیطه مورد فعالیت داره.
این پروژه کاملا اقلیم رو زیر پا گذاشته و به هیچ وجه در نظر گرفته نشده.البته شما به عنوان یک دانشجو کارت قابل تحسین. اما استادت که این کارو تایید کرده زیرسواله؟
امید وارم اساتید محترم حتی به پیام نور حداقل بها رو بدن!
نرگس دلپذیر ( 1391/11/15 ) : سلام.جدا از همه ی خوبی های این پروژه، خلاقیت شما قابل تحسینه
محمد جعفر خورشیدی ( 1392/09/03 ) : با سلام واحترام
مهندس ازشكست بيشتر در طرح تون استفاده كردين - زيبايي خاصي به طرح شما داده
موفق باشي.
شرکت سازه گستر ( 1393/03/23 ) : سلام
فراخوان عمومی یکی از شرکت های بزرگ ساختمانی که 30 سال سابقه کار داره در شمال کشور برای طراحی ویلا ست که از همه معماران دعوت کرده که شرکت کنند جایزه های 40 میلیون تومانی هم گذاشته و امتیازاتی داره که واقعا عالیه که البته برای مدیر عامل شرکت به چشم نمیاد رفتنش ضرر نداره تازه غیر حضوری هم می تونید شرکت کنید این شرکت یه شرکت شهرک ساز در شهرهای شمالیه و ایندفه به خاطر رقابت با رقباش هر کاری میکنه چون مجموعه طراحی خودشون نتونستن خواسته های سرمایه گزارارو برای اجرایی کردنش براورده کنن این کارو کرده حتما ببین و شرکت کن ضرر نداره.
http://www.sazehgostarshomal.com/ برین تو این سایت قسمت اسلاید سایت رو قابل توجه عمران و معماری کلیک کنید
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group