ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
یوتوپیای مدرن در اتش؛ ابژه بتنیِ لوکوربوزیه و وضعیت تصعیدی مدرنیسم
تداخل واقعیت و تخیل : موزه هنر یو مینجان
جنگل هندسی برای خانه های انفرادی از سو فوجیموتو ؛ عناصر طبیعی معرف مفهوم خانه
اتووود کلاسیک ـ میدان و میدانچه سان مارکو ـ ونیز
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
مسعود رضایی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مرکز موسیقی
    عنـــــــوان درس : پایان نامه
    نـــــام استــــــاد : مهندس سمیعی
    دانشــــــــــــگاه : پیام نور خمین
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1394/04/19
    تعــــــــداد بازدید : 3511
    محــــدوده سنی : 24_25
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : استفاده از الگوی حرکت خط رو به کمال که در معماری سنتی ایرانی دیده میشود ، خلق فضای موسیقیایی در معماری و مراحل رسیدن به آرامش در گرو طبیعت و تفکر و دور شدن از فضای نا به هنجار بیرون ، استفاده از عنصر ریتم که از مفاهیم بنیادی موسیقی است . -رسیدن به آرامش : خطوط افقی حس سکون و آرامش را القا می کنند. راه های رسیدن به آرامش : طبیعت ، موسیقی ، تمرکز ، خیال و ... معماری آرامش : معماری برای کالبد روح انسان است و مهمتر از پاسخگویی به نیازهای فیزیکی باید از نظر حسی و روانی تاثیر گذار باشد. - حرکت : موسیقی هنری است که زمان را در بطن خود دارد ولی معماری ندارد. برای ایجاد زمان در معماری نیاز به حرکت داریم. هدف نهایی از حرکت در معماری ایجاد خیال است که بوسیله عناصر مادی و بصری شکل میگیرد. در معماری حس حرکت از خطوط منحنی گرفته میشود. عنصر خط در مبانی هنرهای ایرانی یکی از مهمترین عناصر بصری است. خط منحنی : در طرح ها و نقش های ایرانی گونه ای رویش و حرکتوجود دارد که به وسیله نوع خاصی از خط به بیننده القا میشود. در برخورد با خط منحنی حس آرامش به بیننده القا میشود. این احساس به خط منحنی در جان آدمیان نهفته است. خط و حرکت : حرکت های خطی در هنرهای سنتی ایرانی از قوت به ضعف می آیند. هر حرکتی باید رو به کمال باشد و کمال خط در حرکت آن تعریف میشود. یکی از ویژگی های هنر در فرهنگ ایرانی رساندن آدمی به کمال است. این رساندن خط به کمال در فرهنگ ایرانی با حرکت رو به سوی بالا تا عرش و بی کران را نشانه می رود. چگونگی حرکت خط رو به کمال : حرکت در خط با منحنی حاصل میشود ، اگر فشار به پیکره خط یکسان باشد فضای بسته ای بدست می آید که مورد پذیرش حرکت در هنر ایرانی نیست.این حرکت دوار بار دیگر به سوی منحنی دیگری متمایل میگردد. - مراحل طراحی : در روند طراحی پس از مطالعات لازم سعی بر آن شد که از الگوی حرکت خط رو به کمال در لکه گذاری و پلان استفاده شود که پس از چندین طرح که زده شد نهایتا به طرح زیر رسیدم. در طراحی 3بعدی طرح مورد نظر سعی بر آن شد که رعایت نکات زیر لحاظ شود : . استفاده از عنصر ریتم که جزء لاینفک و جدانشدنی موسیقی است. . استفاده از الگوی حرکت خط رو به کمال که با حرکت خط رو به بالا که تا عرش و بی کران نشانه می رود. . کاربرد خطوط منحنی. ( در تزئینات و آرایش هنرها خطوط منحنی نقش مهمی ایفا میکند ) . با توجه به این که سایت در مجاورت کوه قرار دارد سعی بر آن شد که پوسته فرم به صورت منحنی های دارای پستی و بلندی شکل گیرد. . نرمی و ایجاد حرکت در بنا

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
farzaneh kheiri ( 1394/04/19 ) : salam kareton kheli khob shode mamon misham age behem komak konid dar in zamine baray payan nameh
مسعود رضایی ( 1394/04/22 ) : Farzaneh kheiri
سلام خانم ، ممنون از نظر لطف شما
اگہ کمکی از من ساختہ است چشم، بندہ در خدمتم
این ایمیل من
[email protected]
علیرضا صادقیان پور ( 1395/09/01 ) : سلام جناب رضایی.پروژه تون بسیار خوب شده.منم پروژه ای دارم با عنوان طراحی مرکز شعروموسیقی با رویکر تعامل بین موسیقی سنتی و معماری ایرانی.خواستم ببینم امکانش هست نقشه هاتون رو داشته باشم؟ممنون میشم
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group