ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
تراشه های کانسپچوال ـ لِبـِـس وودز و شهر زیرمینی؛ تضاد هستی و وجود
رویارویی ایرانیان و گرمایش جهانی در 7 اپیزود
هوشنگ سیحون ریاضیات و هندسه؛ هستی شناسی شکلْ ایده
توسعه در بیابان
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
علیرضا بوستانی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    خانه، گذری برای هیچ (برای پرویز تناولی)
    عنـــــــوان درس : پایان نامه
    نـــــام استــــــاد : آرش بصیرت
    دانشــــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد مرودشت
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1397/02/31
    تعــــــــداد بازدید : 1441
    محــــدوده سنی : 26_27
    نــــوع کاربـــــری : مجموعه چند عملكردي
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی :

موضوع این پروژه، با توجه به اهمیت هنرمند در جامعه و نحوه ی مواجهه با هنرمندانی که در قید حیات می باشند، انتخاب شده است. لذا تصمیم بر این شد که با انجام این پروژه، از هنرمندی به نام پرویز تناولی که هم درک بسیار بالایی از زیبایی شناسی بومی دارد، و هم در حوزه زیبایی شناسی ایرانی مطالعات و پژوهش های بی نظیری به انجام رسانده، و در عین حال مثال کلاسیکی از فهم اتمسفر جهانی با رویکرد محلی است، تجلیل به عمل آید. پرویز تناولی هنرمندی است که توانسته با استفاده از هنر خود دنیا را معطوف خویش گرداند.

هدف این پروژه این بوده است که بتواند آثار تناولی را به صورت بسیار منطقی در فضایی سازماندهی شده در دو بعد شهری و نمایشگاهی در معرض نمایش عموم قرار دهد. با این هدف گذاری به سراغ خانه ای رفتیم که حدود چهل سال پیش، کامران دیبا برای این هنرمند طراحی کرده؛ و به عنوان فضای سکونت از آن استفاده می شده است. چندین سال پیش هم، در مقطعی کوتاه، این خانه به عنوان فضای نمایشگاهی عمل کرده است، و تناولی از این خانه به عنوان نمایشگاه و گالری شخصی خود در فضایی محدود و کوچک استفاده نموده است.

اما اینک این خانه سوت و کور است، و دیگر خبری از نمایشگاه نیست. به دلیل محدود بودن فضای نمایشگاهی، این نمایشگاه تعطیل شده است و تناولی مجبور شد هر بار در فضای موقتی کارهای خود را به هنردوستان ایرانی ارائه کند. این پروژه می- خواهد تا بار دیگر روح تازه ای به این خانه دهد و گام کوچکی برای آشتی دوباره مردم با هنر بردارد.

این خانه بعد و ارزش تاریخی ندارد، اما به دلیل این که خط های کامران دیبا در این خانه دیده می شود، برای ما ارزش معمارانه پیدا می کند. لذا تصمیم گرفته شد که کلیت و خط های اصلی این خانه حفظ شود و با تغیر کاربری و تزریق و الحاق فضاهایی که کمبود آن حس می شد، یک خانه. موزه در شان این هنر مند طراحی شود. بافت اطراف و موقعیت این خانه طوری است، که پتانسیل بسیار بالایی برای تبدیل کوچه ی اصلی اصلی، به یگ گذر پیاده در آن وجود دارد. گذری که از ابتدای این کوچه شروع شود، و به خانه ختم گردد.

حین تعریف این گذر، متوجه کمبودهای فضایی بنا شدیم. لذا مقرر گردید فضاهایی به خانه الحاق و تزریق گردید تا کمبود ها بر طرف شود. برای تبدیل این کوچه به گذر مشکلاتی پیش روی بود که با ترفند هایی معمارانه که در فصل ششم این مجلد به آن پرداخته شده، از آن عبور کردیم.

عمده مشکل، کنترل دسترسی اتوموبیل در این کوچه بود. از این رو دسترسی اتوموبیل به این کوچه قطع گردید، تا سهولت رفت و آمد برای هنرمندان و هنر دوستان فراهم گردد. در طول این گذر فضاهایی همچون ورودی مجموعه، اطلاعات و بلیط فروشی، یک گالری مسقف که بازدید کنندگان را با زندگی نامه تناولی آشنا می کند و یک رستوران برای استفاده افراد، طراحی گردید.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group