ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
کلیسای جامع حلقوی وین؛ هرنان دیاز آلونسو و باز زایی لایه های نامنتظر شهری
معماری و زبان؛ کنشی دوسویه بر مدار افرینش
سخنرانی سالانه ی ای آی سی ای در تیت مدرن: مایکل بریسول, چگونه هنر پاپ به هنر مردم تبدیل شد.
تراشه های کانسپچوال ـ رم کولهاس، شهرْ ماشین هایی رهایی بخش شرقی و کهنهْ شهرهای اروپایی
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
. استودیو معماری فرامتن
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    ساختمان هلال
    دانشـــــــــــگاه :
    سال طـــــراحی : 1395
    مـــــــــــــــــکان : تهران
    کـــــارفـــــــــرما : مسابقه
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1399/10/15
    مســــــــــــاحت : 18000
    تعـــداد بازدیـــــد : 933
    محــــدوده سنی : 28_29
    نــــوع کاربـــــری : اداری
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : حسن اسناوندی- نسترن نصیری- روشنک نوریان
     ایده های طراحی : آغاز دهه 20 خورشیدی با توسعه فعالیت اتاق تجارت تهران، وقایع هدفمندی در خیابان طالقانی (تخت جمشید سابق) رخ داد. در این دوران تهران رو به رشد و در توسعه شهری به S می برد. خیابان طالقانی با هدف رو‰ایی از یک خیابان اقتصادی در تهران شکل گرفت. Sمایه گذاران خارجی وارد ایران شدند و مراکز اقتصادی تأسیس کردند. برای تحقق این هدف در دهه 20 تا 50 ساخت„ن هایی ساخته شد که جریان مشخصی از مع„ری را که مع„ری پهلوی دوم باشد، با مشخصه های منح به فرد آن دنبال می کردند. از ‰ونه های آن می توان به هتل انق€ب، ساخت„ن وزارت نفت، ساخت„ن زیمنس، هتل هویزه و اتاق بازرگانی اشاره کرد. جریان مع„ری، سی„ی مشخص شهری را برای این خیابان به وجود آورد که هویت آن را به وجود آورد. حضور ساخت„ن هایی این چنین در خیابان طالقانی نوعی تایپولوژی را در منطقه ایجاد کرده که در جهت یکپارچگی و خوانایی شهری است؛ یکپارچگی که با تنوع همراه است. ساخت„ن های آیکونیک خیابان که هویت منطقه را مشخص کرده است، به نشانه های شهری برای مردم تبدیل شده و حضور هر ساخت„ن دیگری که بخواهد در مقابل این ساخت„ن ها خودی نشان دهند منجر به برهم زنی نظم خیابان و آشفتگی بی خواهد شد. حضور ساخت„ن ه€ل احمر در این خیابان چالش هایی را به همراه خواهد داشت. از طرفی این ساخت„ن باید با زمینه خود همگام شود و از طرفی دیگر باید جذابیت های Sزم در قالب مع„ری امروز را نیز به همراه داشته باشد. با تحلیل و الگوشناسی ساخت„ن های آیکونیک به الگویی برای طراحی رسیدیم که آن را طراحی شبکه ای می نامیم. شبکه ای که در عین حال با توجه به عوامل محیطی و فیزیکی پروژه تغییر شکل می دهد اما در دید شهری جلوه ای آرام، همراه با سکوت و به دور از هیاهوی مع„ری آشفته امروز برای خیابان طالقانی به همراه دارد، گویی که ساخت„ن ه€ل احمر یکی دیگر از آن ساخت„ن هایی است که در این خیابان حضور داشته است.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group