ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
مركز فرهنگي اسلامي آلباني از معماران بيگ ؛ تعاملي جديد ميان سه مذهب
گابریل شنل به روایت آلیس راستورن - قسمت اول
معماران و چالش انتخاب معماری ـ علیرضا خوارزمی نژاد ـ مرکز فرهنگی و هنری کینگدائو
فرهنگِ نفت ـ از اصفهان تا اینگلشتاد
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
محمد رسول موسی پور
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    آپارتمان مسکونی مادر
    دانشـــــــــــگاه : هنر تهران
    سال طـــــراحی : 1398
    مـــــــــــــــــکان : ایران، کرمان
    کـــــارفـــــــــرما : خانواده بها الدینی
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1400/12/16
    مســــــــــــاحت : 750
    تعـــداد بازدیـــــد : 1512
    محــــدوده سنی : 30_31
    نــــوع کاربـــــری : مسكوني
    مرحـــــــــله اجرا : اجرا شده
    همــــکاران طرح : هاله زنگی آبادی ، رویا حاج علیزاده
     ایده های طراحی :

پروژه آپارتمان مسکونی "مـادر" در سال نود و هفت  با سفارش  طراحی آپارتمان خانوادگی پنج واحدی ای که قرار بود بعد از تخریب خانه پدری به شکل مشارکتی بین اعضاء خانواده از جمله مادر خانواده در زمین آن احداث شود آغاز شد . ساختمان مسکونی ای که قرار بود محل زندگی جمعی اعضای مستقل شده خانواده در یک کالبد مشترک باشد،چیزی شبیه به فرم خانواده "گسترده" البته با اجزایی کاملا  "مستقل".

با توجه به محل قرار گیری پروژه در بافت مرکزی شهر کرمان محدودیت ها و البته ظرفیت هایی وجود داشت که به فرایند طراحی جهت می داد. از جمله اینکه بافتی که زمین پروژه در آن واقع شده بود غالبا مجموعه ای از خانه های حیاط  دار یک طبقه  بود که امکان دید به ساختمان از زوایای مختلف و ساخت بنایی با "چهار نما"، به جای دو نما، را فراهم می کرد.از طرفی "طول کم" نمای رو به معبر اصلی و  "عرض کم" معبر امکان دید مناسب به نما از معبر را مشکل می کرد ، همچنین نیاز فضاهای اصلی ساختمان به حداکثر نورگیری از نمای شمالی ، این جبهه را لاجرم با پنجره های بزرگ پوشش می داد و سطح باقی مانده برای طراحی نما را تاحد زیادی محدود می کرد لذا با توجه به جمیع شرایط موجود تلاش شد تا با  استراتژی هایی ضمن مرتفع ساختن محدودیت ها، محصول نهایی در دیالوگی میان "ماهیت مفهومی" پروژه و "شرایط مادی" آن شکل گیرد.

با ترکیب "پاکت "صلب و یکپارچه اولیه با "استراکچر" ساختمان و سپس ایجاد" برش" هایی با هندسه های مختلف در نبش های نمای شمالی یک "ساختار پاکتی" اولیه شکل گرفت که مثل پلتفرمی اجزای واحد ها را در طبقات مختلف در درون خود جای می داد ، از این طریق و بواسطه برش های ایجاد شده این امکان به وجود آمد که هم از طریق "نشت" نمای اصلی به نماهای جانبی، "طول نمای" پروژه افزایش پیدا کند و هم بواسطه "نماهای نبش" بوجود آمده، امکان دید مناسب و" پرسپکتیوی" به ساختمان ، خصوصا از" تقاطع های دو طرف معبر" که بهترین و بیشترین دید به ساختمان را ممکن می کنند، فراهم شود ؛ از این طریق رفتار و ماهیت نما از یک صفحه "دوبعدی" خنثی با مرز "قطعی" به یک نمای "سه بعدی" با مرزهای "محوِ" غیرقطعی و "داینامیک" تغییر کرد و این خصلت سه بعدی نما کمک کرد تا ساختمان به شکل فعالانه ای با بافت و شبکه معابر اطراف  و "حرکت" در آن ها ارتباط برقرار کند. همچنین تلاش شد تا مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان همان پالت رنگ و مصالح غالب محله(از جمله آجر قرمز و سنگ روشن ) باشد ، اما در "صورتبندی جدید".

از آنجا که برش های مختلف ایجاد شده در پاکت بنا "استقلال" و "تکثر" واحد ها در نما را در عین "یکپارچگی" فرم کلی ممکن کرد ، محصول نهایی در نهایت حاصل روی هم قرار گیری و چیدمان اجزای "مستقل" هر واحد در یک ساختار پاکتی "یکپارچه" و "همگن" است ، همچون "خانواده گسترده ای" که این بار" خانواده های هسته ای" را به مثابه اجزای "مستقل" در خود جای داده است.


پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group