ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
تراشه های کانسپچوال ـ پیتر زمتـُـر و عبور از هستی در گروِ زبان هایدگری
تراشه های کانسپچوال ـ ادوارد سعید، مکان در قامت امر نامحقق و هستی شناسی آوارگی
نمایشگاه معماری معاصر ایران در توکیو؛ فروردین 1395
پرواز خانهِ فیلم آپ؛ شبیه سازی تخیل و عینیت بخشی به فانتزی طراحی
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
رضا دانشمیر كاترين اسپريدونف
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    موزه سنت - تهران 1500
    دانشـــــــــــگاه : علم و صنعت
    سال طـــــراحی : 1389
    مـــــــــــــــــکان : تهران
    کـــــارفـــــــــرما : شهرداری تهران
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1391/01/30
    مســــــــــــاحت : 1
    تعـــداد بازدیـــــد : 20205
    محــــدوده سنی : 40_45
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح :
     ایده های طراحی : شهرداری تهران قصد داشت انیمیشنی از تهران در سال 1500 بسازد از آنجایی تهران هم سمبل هویت ایران و هم پایتخت است از گروهی از معماران دعوت شد تا کاربری های مختلف به کار آمده در این انیمشن را طراحی نمایند . چالش این پروژه تصور موزه ای در تهران در 110 سال بعد بود .

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
ساعی سیف ( 1391/01/30 ) : انتخاب فرم استوانه و رنگ و تناسباتش هم یاداور منشور استوانه ای کوروشه و هم تداعی گر بطری های حاوی نامه که به دریا مینداختن...و این هردو به نظر من برای موضوع جذاب موزه سنت اونم در 110 سال دیگه خیلی زیبا شاعرانس.
و صد البته نمایانگر نگاه ظریف اما مطمئن دانشمیر به موضوع سنت.شکاف پوسته استوانه در کنار نقوش هندسی تزینات معماری اسلامی که بعنوان تنها آرایه نما بنظر میاد دیواره استوانه رو بیشتر شکننده کرده گواهیه بر این برداشت
بنظر میاد موزه سنت از دید دانشمیر یه چیز زیر خاکیه ...اما نه چندان حاوی ارزش و اعتبار
فرشاد قهرمانزاده ( 1391/01/30 ) : سلام. عالی بود اما فضا ونما را نسبت به فضای داخلی قویتر و پرفشنالتر دیدم.
حسن صادقی ( 1391/01/31 ) : کمتر از 5نمیشه دادبه این کار خیلی جذاب و مفهومیه و مثل همه کاراتون عالیه
بهنام غریبی ( 1391/02/01 ) : کاش از ایده طراحیتون میگفتید/کاراتوون واقعا زیباست.همه کاراتوون متفاوت هست.
ساختمان اداری پل رومی در تهران جزع آثار شماست؟
کوروش روشندل ( 1391/02/02 ) : فرم استوانه ای رو دوست داشتم
خانم mis ( 1391/02/03 ) : طرح بسیار زیبا بود اما....
برای تهران 1391 نه تهران1500!!!!!! در سایتی دیدم که تو دبی برجی رو طراحی کردن که روی دریا و معلق در هواس!ایده ی 50 سال دیگه برای برج های دبی بود!چقدر دور از ذهن و بلند پروازانه.....برج؟معلق؟؟؟؟؟؟؟؟مگه نه اینکه روزی سفر با هواپیما در نظرامری نشدنی و محال میومده اما حالا.....پس دنیا در حال پیشرفته ما چرا از قطار زمادن در ایستگاه 1391 پیاده شیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یک ایرانی هم میتواند اگر بخواهد.....
خانم mis ( 1391/02/03 ) : چه طور میشه با شما ملاقات کرد ؟جهت ارائه ی یک سری کار؟
نوشین محمودی ( 1391/02/03 ) : توی دوره ای که اثری از خلاقیت نیست و معمارا همیشه متهم محسوب میشن.کارای شما سربلند کرده و روی همه این حرفا یه خط سیاه کشیده. کارتون عالی بود.یه وال شکل بناهای ما تا 1500 فقط همین قدر تغییر میکنه؟؟؟؟






/
مصطفی یکترزاده ( 1391/02/15 ) : واقعا خوب بود.خیلی ممنونیم که کاراتون رو اینجا بارگذاری میکنید.خیلی به ما کمک میکنه...
رسول مرادی ( 1391/02/19 ) : با تشكر و خسته نباشي..... فقط مي خواستم بگم به نظر من براي 110 سال ديگه طرح ميتونه يه خورده فرا تكنولوژي تر باشه.....ام طرحتون خيلي جالبه .............به اميد موفقيت...........
نگار عیسی کاکرودی ( 1391/02/21 ) : با سلام... لطف کنید مدارک فنی بیشتری بگذارید تا راحت تر بشه نظرات را در مورد طراحی هاعنوان کرد.. با تشکر
الناز جوادی ( 1391/02/22 ) : پوسته خارجی منو به یاد یه میل قدیمی می اندازه که روی زمین افتاده!!....خیلی خوبه که طرح های شما بدون هیچ تفسیر اضافه ای بیان کننده موضوع هست...اما من توی اینکار ارتباط خیلی قوی بین بیرون و درون کار نمی بینم.شاید اصلا لازم به این ارتباط نبوده ولی انگار پوسته کار خیلی پخته تره!...و یه چیز دیگه...در مورد نظر دوستانی که گفتند 50 سال دیگه در دبی برج معلق داریم و در 100 سال آینده در ایران باید ایده بلندپروازانه تری داشته باشیم ؛عرض کنم که سختی اجرای این کار در ایران با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی اجرا و با وجود میزان مهارت سازندگان و البته با خوش بینی نسبت به تحولات 100 ساله؛ در نظر داشته باشید.درسته که 100 سال زمان خیلی زیادی هست و مسلمن اتفاق های مهمی در صنعت ساختمان سازی صورت می گیره اما باید دید این پیشرفت ها در کدوم کشوره،مثلا اگر این موزه در ژاپن بود مثلن می تونست با متریال های انعطاف پذیری ساخته بشه که خودشو با محیط تطبیق میده یا خیلی خلاقانه تر از این حرف ها.فقط به این دلیل که کشوری پیشرفته هست نه جهان سومی!....بلندپروازی همراه با واقع بینی هست که ما رو از این جهان سومی بودن نجات میده.
شیوا گل دعایی ( 1391/02/23 ) : سلام
فرم استوانه ای که در امتداد خط افق است حس بهتری داری و 1جورای جذاب...
حس یک ستون با نمای قدیم اما این بار حرکتش در امتداد افق است نه عمود
اما به نظرم اگر درون مجموعه کمی از خطوط شکسته کاسته می شد این حس اولیه بیرونی تقویت میشد.در عکس شماره 5و6 و9خطوط شکسته به وضوح خودشون را نشون میدن و این از اون حالت بسیار نرم پوسته بیرونی کم می کند.
مینو راد ( 1391/02/24 ) : سلام...کار جالبی بود ... ولی به نظر من پوسته ی خارجی خیلی خیلی زیبایی عجیبی داره ... در عین حال داخلیشو یه جوری میدونم...در وافع بی ارتباط با موضع و خارجش می دونم ...با عرز پوزش و ادب و احترام...
محمّد احمدوند ( 1391/02/24 ) : استوانه ای که لایه های تاریخ و فرهنگ رو در خودش جای داده و شکافی که از طریق این موزه در اون ادوار درش ایجاد شده...
خوبه./
مهتاب فرضی ( 1391/02/24 ) : کار بسیار جالبی بود من پسندیدم حجمی داشت که من تا حالا ندیده بودم لااقل من ندیدم مشابه اونو و فکر کنم معماری یعنی خلق فضاهایی جدید البته من معمار خیلی کوچکی هستم که نظر بدم اما طراحی پوسته خارجی با معناتر بود اما میتونست برای تهران 1500 چیز بهتری طراحی کرد چیزی دور از ذهن الان ما. اما عالی بود اگه میشه راجع به کانسپتتون بیشتر بگید
میترا لایق ( 1391/02/26 ) : اون طرح های سنتی روی جداره ها و پر و خالی هایی که باعث ورود نور به فضای داخلی شده واسه من خیلی جالب بود
marzieh nicouei ( 1391/02/26 ) : واقعاً عالیه...حس پست مدرن خیلی خوبی داره...من خیلی مایلم با شما بیشتر آشنا شم...لطف کنید یه کم از خودتون و عقایدتون هم بنویسید. متشکرم.
مازیار فخرقاسمی ( 1391/02/26 ) : با سلام
این پروژه هم شبیه بعضی از پروژه های دیگری که از آقای دانشمیر گذاشته شده به کمبود مدارک مبتلاست البته دیاگرام ها تا حدی گویاست
ولین چیزی که بنظرم رسید تناقضی است که در عنوان پروژه نهفته است: توجه به سنت دیروز در فردای امروز
پوسته نتیجه رهیافتیست بر یک چالش دیرینه در معماری ایران آنهم مسئله رودر رویی میان شفافیت و درونگراییست بنظرم شفافیت موافق زمان است و درونگرایی متاثر از سنت البته این میان همیشه با توجه به اقلیم و فرهنگ در هر منطقه , کفه یکی سنگینترمیشد واینجا هم دیدیم که معمار برای معقول نشان دادن انتخاب خود سایت بیابانی را در پس زمینه پروژه قرار داده البته بنظر من یک کد دیگر نیز در این انتخاب نهفته است آنهم نمایش آینده یک رویکرد انزوا طلب است که یک تنهایی خودخواسته یا ناخواسته را ناشی میشود (که این با توجه به وضع موجود در جامعه امروز , نسخه خوبی برای فرداست ) هرچند که بلند کردن پروژه از روی زمین , کندن چندتا از بافت های روی پوسته و تا زدن فرم در مدخل به پروژه تاحدی شفافیت بخشیده
مسئله دیگر نبود محدودیت است که این هم یک چالش است به قول آقای رایت (معمارها با محدودیت ها رفیقند )بنظرم برای هر پروژه از یک زاویه میتوان دو پارامتر در نظرگرفت یکی اینکه پروژه چه میگوید و دیگری اینکه چگونه میگوید پروژه هایی که محدودیت های اجرایی ندارند مثل این , مجال بیشتری برای انتخاب مطلب برای گفتن دارند تا نوع گفتن آن و مطلبی که من از آن میشنوم رادر مورد بالا بیان کردم
میترا اخلاقی ( 1391/03/11 ) : عالي بودددد
خسته نباشيد ......خيلي زيبا شده
مهدی قره داغی ( 1391/03/22 ) : با سلام به همکاران عزیز یک خسته نباشید به همه دست اندرکارن این سایت بده کارم و باید بگویم آقای دانشمیر و همسرشان پس از پایان پروژه هایشان به معمارانی بین المللی تبدیل می شوند که جایی بسی افتخار دارد و من به خانواده بزگ معماری ایران تبریک می گویم. به امید افتخار افرینی سایر معماران جوان این مرزو بوم .
ali alizadeh ( 1391/04/06 ) : چه خبره همتون شروع کردین تعریف کردن؟
پوریا فرخی ( 1391/04/12 ) : کار جالب هست مخصوصا معماری داخلیش.اما بیایم یکم موضوع رو باز کنیم و به حجم کلی اثر بنگریم.از دیدگاه من حجم همانند کاغذی که اونو لوله کردن و کنار گذاشتن هست و توی این کاغذ سنت و فرهنگ ما قرار داشته.و این که حجم این اثر یه حجم درون گراست.اینو همه ما می دونیم که ایرانیان از گذشته درون گرایی رو مد نظر داشتن.اما ما قرار سنتمون رو به نمایش بگذاریم و قرار همه با اون آشنا بشن چرا تا این حد منزوی و درون گرا؟
نقش و نگار های پوسته خیلی زیبا هست ولی رنگ متریال باز هم بوی کهنگی رو میده.
کاش آغاز ما همان آغاز نباشد.
مهران شاکری ( 1391/06/15 ) : حداقل برای من زیباترین طرحی هست که تا به حال دیدم. هیچی نمیتونم بگم . شما نابغه ای آقای دانشمیر
رامین دهبندی ( 1391/06/15 ) : کل طرح حاصل ده دقیقه فکر کردنه ، به نظر خیلی مونده تا به این بشه گفت موزه ... بعد از اینکه موزه شد می شه رو کیفیتش حرف زد .
به علاوه کار سه بعدیش هم خیلی بد شده .
امین ابسالان ( 1391/09/02 ) : سلام

من این پروژه رو مانند نامه ای می بینم که از یک قسمت وارد اون میشیم جالبه اما فضای داخلی اون مثل فضای بیرونی قوی نیست .
امیر پسرکلو ( 1391/09/08 ) : سلام . فرم ، عالی . مخصوصا نورگیری ها. ولی من انتظارم از فضای داخل یه چیز دیگه ای بود. با احترام به جناب دانشمیر هنوز جا برای کار داره.
زرجام آغال ( 1391/10/16 ) : 20VA ye alame 00000 jilosh
رویا والیانی ( 1391/12/05 ) : موزه سنت در ایران صد در صد باید از ویژگی های بافت منطقه استفاده کنه. البته این حرف الانه، نمی دونیدم 100 سال دیگه از سنتمون چی مونده. طراحیه موزه ی سنت پیچیده ترین طرح برای یه معمار می تونه باشه. هرموضوع دیگه ای راحت تر از موزه سنت بود. این کار علاوه بر مطالعه زیاد نیاز به پیش بینی هم داره.
محمد فیروزیان ( 1391/12/06 ) : 2+1
بردیا دیلمی ( 1392/02/13 ) : فوق العاده مثل همیشه...
غریب شهسواری ( 1392/02/18 ) : با سلام
فرم کلی بنا بیانی ساده دارد و شاید اشاره هایی به تونل زمان با توجه به اینکه در صد سال اینده اتفاقاتی زیباتر در معماری میفتد این پروژه شاید منزوی شود و ایا سنت ما شامل یه استوانه اس فقط؟؟؟
شخصا درون این ساختمان احساس خفگی بصری میکنم و دوس دارم سریع بازدیدمو انجام بدم و برو بیرون شاید کمی پوسته سنت ایرانو نشان بده اما زمان پوسته گرایی تمام شده...............
محسن عزیزیان ( 1392/03/08 ) : خیلی خیلی زیبا..... استفاده از نور و سایه ها فوق العاده بود. خسته نباشید.
saber ghanian ( 1392/03/13 ) : 5
بهزاد مهرداد ( 1392/03/27 ) : عالیه ,به خصوص تورفتگی داخل وحس حرکتی رو که به سمت ورودی به وجود آورده اید,شما الگوی ما هستید.
نیما قاسمی سعادتی ( 1392/05/13 ) : یک طومار که بار سنت را به دوش میکشد، شکاف هم ارتباطی که مخاطب با این میراث برقرار میکند، اگر بازش کنید درونش...

فوق العادست!
متین روحانی ( 1392/06/20 ) : عالی ،واقعا دوست دارم وارد چنین فضایی بشم...
فاطمه ویسی ( 1392/07/12 ) : خیلی زیباست...میشه جزئیات بیشتری رو از طرحتون بذارین...ممنون میشم
مهدیه عسگری ( 1392/09/16 ) : پوسته بیرونی طرح بسیاااااااااااارر زیباست...خسته نباشید...
آرش نیازی ( 1393/02/27 ) : عالی
مهران معيني ( 1393/04/23 ) : منو شدیدا یاد موزه فرش باکو میندازه
محسن نورپور ( 1393/05/25 ) : سلام
به نظر بنده طرح خوبی نیست!
البته جسارت بنده رو می بخشید
البته برای انیمیشن خوبه!!
اما اگر بخوایم تخیل طراحان خارجی رو که برای فیلم ها و انیمیشن ها فضا طراحی میکنند و نمونه هاش در فیلم های خارجی موجود هست در نظر بگیریم، باز هم به نظر بنده کار ضعیفی هست
فضای داخلی هیچ ربطی به طرح کلی و فضای خارجی نداره!!
صرفا یک کاغذ لوله شده که روش از طرح های منظم سنتی استفاده شده و ...

شرمنده از اینکه طرح رو نپسندیدم...
jamal karimi ( 1393/06/09 ) : سلام ..شما فقط فرم داخلی بنا رو با یه پوسه محدود کردید که باعث درون گرایی بنا میشه این کار میتونه فضا رو محدود و کارایی فضاهارو کم کنه به نظر من پوسته باید نمایانگر فرم بنا و عملکرد خود بنا باشه تا یه پوسته .
اسما فریدونی ( 1393/06/29 ) : خسته نباشید. تا دیدم یاد ارگ کریم خان زند شیراز افتادم.اگر این طرح واسه آینده باشه فکر میکنم در آینده خیلی ها اون رو با ارگ کریم خان هم زمان بدونن.نمیدونم این خوبه یا بد.
احسان قلندری ( 1393/06/30 ) : یک طرح شاخص گویای موضوع و ایده و خلاقیت ذهن طراح است که چه بسا مرزی را نیز در آن تعریف کنیم.تمامی کارهای معماران زیباست.این نوع کار میتوانست بهتر از این نیز باشد.با تشکر
آرزو سلمانزاده ( 1393/10/03 ) : استاد گرانقدر به خاطر کارهای تحسین برانگیزتون بهتون تبریک می گم.
مریم محمدی ( 1395/01/02 ) : عالی خیلی لذت بردم نمای طرح انگار یه کاغذ قدیمی بود که لوله شده بود که پر از نوشته های تاریخی بود و داخلش تصویری از همین مفاهیم بود
شاهین فتحی ( 1400/01/18 ) : عالی، متفاوت و با جسارت، مثل همیشه.
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group