ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
تاری
طراح : محمدرضا محمودی
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
شهر تندرا؛ آسمانخراشي در خروجي معدن الماس
خانه لارن از معماران مانک؛ هرمنوتیک پوست در پرداختی معمارانه
دینامیسم پیکره تراشانه پلکان دوریانا و ماسیمیلیانو فوکساس برای جورجیو آرمانی
اریک اوون موس؛ دیوار چیست؟
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
فرهاد احمدی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مركز بين المللي فرهنگي اصفهان 1367-1384
    دانشـــــــــــگاه : هنر تهران
    سال طـــــراحی : قبل از 1380
    مـــــــــــــــــکان : اصفهان
    کـــــارفـــــــــرما : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1391/04/14
    مســــــــــــاحت : 12000
    تعـــداد بازدیـــــد : 13028
    محــــدوده سنی : 36_40
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    مرحـــــــــله اجرا : اجرا شده
    همــــکاران طرح :
     ایده های طراحی : در اين طرح که از لحاظ هندسي از تقارن قوي برخوردار است، توده‌اي از مادّه در مرکز بنا با آسمان تهي شده و چون گردابي، آسمان را ابتدا به مرکز و سپس به قعر خودفرو برده، در حالي که از سوي ديگر ماده با ارتعاشات متواترِ فرارونده به صورت پلکاني به سوي آسمان سرکشيده است. اين حفره که در جهت خورشيدي از ميان به دو نيم گرديده ، اسطوره شکاف عالم را به ذهن مي‌آورد. سطح پلکاني که دربيرون بنا وبر بام آن امكان نمايش در فضاي باز را فراهم مي سازد، تالارهاي نمايش را در زير خود جاي داده است . در كانون تالارها، يک فضاي هشت‌ضلعي به ارتفاع سه طبقه نهاده شده که لايه زيرين آن چون يک حوض‌خانه، فضاي چايخانه اي را به دور خود سازمان داده است. بر فراز آن تالار انتظار و بالاخره در سطح سوم فضايي با ديوارهاي کدر وسنگين و سقف شفاف قرار گرفته است. اين فضاي كشيده كه بر تارك نور دارد ودر بن آب،فضاي مقدس معابدِ آب و نور را به ذهن متبادر مي‌سازد. در دو سوي اين مركز تهي ،فضا هاي نيمه شفافي استقرار يافته که پل‌هاي معلق وشفاف از درون آن عبور و به ورودي‌هاي جانبي متصل مي‌شوند. در زير اين پل ها و اضلاع شرقي و غربي، نگار خانه ها قرار گرفته‌اند. اين دو فضاي نيمه شفاف که شب‌ها با نور لاجوردي روشن مي‌شوند، در ترکيب با ساختمان توپر آجري مانند کاشي‌کاري، جداره‌هاي سبک و با تلألؤ ايجاد مي‌کنند. چهار برجک در چهار کنج و در ميان حياط‌هاي مرکزي در نگارخانه ‌ها، تربيع کنج‌ها (فرشته‌هاي نگهبان) را که امري کهن‌الگويي است، به نمايش مي‌گذارند. در جداره شمالي اين بنا يک آب‌نماي وسيع قرار دارد که جداره هاي آن با رواق‌ها و بازارچه هنر تعريف شده است. مخاطبين پس از عبور از دروازهها، از طريق دو پل به يک جزيره مياني وارد شده ، سپس از روي سنگ ها، بر فراز آب، گذر كرده با انجام نمادين آيين وضو ، واردفضاي تهي مركزي مي‌شوند. اين در حالي است که ورودي فضا، از ميان کوشک و دروازه جداره شمالي که با پياده‌روي شهر ترکيب شده است، در محور ديد قرار مي‌گيرد و همچون ديگر ابنيه سنتي دسترسي از اين دروازه به درون ، بدون گذر از مسير گفته شده مقدورنيست. در واقع اين طرح از دو بخش اندروني وبيروني تشكيل شده است كه بخش بيروني، كاركردهاي نمايشي وارائه كالا وآثار را در غالب فضاهاي گفته شده دربرمي گيرد و بخش اندروني اين بنا كه در سه سطح در حول سه حياط مرکزي ممتد که هر يک واجد هويت ويژه‌اند شکل گرفته‌است، مجموعه فضاهاي آموزشي، اطلاعاتي و مديريتي را در خود جاي داده است . در انتها مي توان گفت ؛در شکل‌گيري اين طرح، ارتباط با فرهنگ منطقه‌اي، از سه مسير گفته شده مفاهيم و معاني ،هندسه و اشكال و نوع مواد و مصالح به کار گرفته شده، صورت گرفته است. در حالي که فن آوري نوين ساختماني در سازه و تأسيسات و با کاربرد موادي مانند فولاد و شيشه و بتون در ترکيب وارد شده‌است ، براي ايجاد خلوص و سادگي در ساختار فضا از زبان هندسي روشن استفاده گرديده و بدين ترتيب تفکر منطقه‌اي و جهاني در هم آميخته‌اند تا هويت ويژه‌اي را آشکار سازند.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
محمد فیروزیان ( 1391/12/05 ) : یه سوال از آقای احمدی دارم که چرا با بقیه کاراشون فرق داره؟
محمد فیروزیان ( 1391/12/05 ) : چرا با شهر ارتباط مناسبی برقرار نکرده ؟
محمد فیروزیان ( 1391/12/05 ) : با توجه به اینکه این پروژه نزدیک زاینده رود هست به موضوع پایداری اهمیتی ندادین؟
محمد فیروزیان ( 1391/12/05 ) : مرسی. ممنون میشم که جواب سوالم رو بدین
احمد صابری ( 1392/04/10 ) : پروژه تبدیل به مجموعه ای شده که از فضای باز و نیمه بازش هیچ استفاده ای نمیشه!! با تمام احترام برای مهندس احمدی بزرگ!ولی این پروژه به معنی کامل عدم شناخت بستر و کاربر تبدیل شده
بهار سروش ( 1392/08/01 ) : بسیار سپاسگزارم...
احسان فتحی ( 1393/01/10 ) : سلام ممنونم از لطف شما اگه میشه مطالب کلی مركز بين المللي فرهنگي اصفهان بزارید تو سایت سال خوبی داشته باشین.
مریم گرگین ( 1393/01/14 ) : اگه امکانش هست پلان و مقطع مرکز فرهنگی اصفهان رو بزارید.مرسی
فرزانه نادری ( 1394/04/14 ) : ادم میره داخل اینجا گم میشه ، حس بدی به ادم دست میده ، همیشه هم تابستونا به خاطر اینکه شیشه و اهن بی واسطه کنار هم قرار گرفتن ، بیشتر شیشه ها میشکنه و به نظرم استفاده از اهن اصلا مناسب نبوده ضمن اینکه پله هایی ک با ورق اهنی روکش شدن وقتی روش حرکت میکنی یه حسی شبیه عدم تعادل میده/
در کل افتضاح هست. یه قلعه اهنی اون وسط که نه حوضش اب داره و نه حتی یکبار از امفی تاتر روباز ک روی بام مجموعه هست استفاده شده. امفی تاتر روباز ک روی بام هست و هیچ سایه بانی نداره برای اصفهان ک گرنای هوا تا 45 درجه میرسه اصلا مناسب نیست.
فرزانه نادری ( 1394/04/14 ) : دز ضمن پروزه اصلا شبیه این عکس ها نیست با سرچ توی گوگل تحت این عنوان "مجموعه فرشچیان " متوجه تفاوت ها خواهید شد.
امیر (archbiz.sellfile.ir)محمّدی ( 1394/06/30 ) : با ابهت و زیبا
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group