ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
طاق پله
طراح : امیرحسین رضایی
مدرسه سنگال
طراح : شرکت استودیو معماران مادو
مجموعه ورزشی نیاوران
طراح : زها باباِیی
موزه صنعت شیراز
طراح : سام شيخي
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
هنر گفت و گوـ ریموند بلور با میشل فوکو درباره ی "الفاظ و اشیا؛ باستان‌شناسی علوم انسانی"
رم کولهاس و مدرنیزاسیون پس از [فروپاشی] دیوار برلین؛ از توهم بزرگی تا برهوت فضای پسْ ماند
ویلاْ استودیوی فرسوده ی مدرن در تگزاس از معماران لِمو؛ همْ رسشِ بافت و ماده و اقلیم
گفتگو با مرگ - سید مید – 2019 تا 1933
کامنـــــــــت پــــروژه ها
مریم صفایی در مورد پروژه فرهنگسرا عکاسی نوشته است:
سلام من طارحی فرهنگسرای عکاسی دارم میشه لطفا پلان و اطلاعات رو در اختیارم بزارید
[email protected] ...
مریم صفایی در مورد پروژه فرهنگسرا عکاسی نوشته است:
سلام من طارحی فرهنگسرای عکاسی دارم میشه لطفا پلان و اطلاعات رو در اختیارم بزارید
[email protected] ...
ملیکا سوکی در مورد پروژه مركز آموزش هوانوردي نوشته است:
سلام وقتتون بخیر ببخشید من برای طرح نهاییم میخوام روی موضوع دانشکده هوانوردی کار کنم میشه نقشه ها و سایت دقیق ...
ملیکا سوکی در مورد پروژه مركز آموزش هوانوردي نوشته است:
سلام وقتتون بخیر ببخشید من برای طرح نهاییم میخوام روی موضوع دانشکده هوانوردی کار کنم میشه نقشه ها و سایت دقیق ...
ملیکا سوکی در مورد پروژه طراحی مجتمع آموزش هوانوردی با تمرکز بر طراحی فرم در معماری ارگانیک نوشته است:
سلام وقتتون بخیر ببخشید من برای پایان نامم میخواستم دانشکده هوانوردی طراحی کنم میخواستم از شما بپرسم ببینم من ...
زهرا ملک زاده در مورد پروژه طراحی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نوشته است:
سلام میشه رساله وپروپزال بفرستین برام ..پروژه طراحی کانون فرهنگی کودک و نوجوان


ایمیل zahramalekz ...
آرش حاج‌میرزایی در مورد پروژه این کافه نوشته است:
چه دیاگرام‌ ‌هایی خوبی داره این پروژه و فرم کاملا از پرسش مطرح شده و دیاگرام‌ها پیروی می‌کنه 👏🏼
...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
ابوالفضل کربلایی حسینی غیاثوند
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مسابقه ی طراحی یادمان شهداء دانشگاه علوم و تحقیقات تهران
    دانشـــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد قزوین
    سال طـــــراحی : 1392
    مـــــــــــــــــکان : دانشگاه علوم وتحقیقات تهران
    کـــــارفـــــــــرما : دانشگاه علوم وتحقیقات تهران
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1392/04/02
    مســــــــــــاحت : 500
    تعـــداد بازدیـــــد : 3423
    محــــدوده سنی : 24_25
    نــــوع کاربـــــری : مذهبی
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : حسین ارباب،علی ولایی
     ایده های طراحی : در فرهنگ ایران اسلامی،مقبره تنها یک بنا و ساختمان نیست.مقبره سنگ و سنگ نوشته نیست.مقبره محفل انسی است برای فارغ شدن از خود ، آموختن ،گذاشتن و گذشتن و پروازی از درون خویشتن به سوی الوهیت.خصوصا که این مقبره سجدگاه عاشقان است ،خانه روزی خوران حضرت دوست،پس می بایست در محضر چنین یارانی در چنین مکانی از ویژگی های خاصی برخوردار باشد. -فرایند طراحی از چند عامل تاثیر پرفته است : در طراحی این یادمان سه گروه مفاهیم معماری با یکدیگر تلفیق شده اند 1-مفاهیم ضمنی و ناپیدا و پالایش شده ی معماری ایرانی اسلامی مانند:مردم واری،نیارش،سادگی در عین شکوه و صلابت ،هماهنگی با محیط و درون گرایی در عین برونگرایی. 2-مفاهیم آشکار و نمادین و کاربردی معماری ایرانی اسلامی شامل هندسه،تعادل و تقارن 3-هنرهای ایرانی و اسلامی همانند:کاشی کاری،گره چینی،مقبره و فضاسازی و ….. 4- در این طرح سعی شده علاوه بر تغییر جدید و استفاده از فن آوری های جدید در ترکیبی که با مفاهیم زیبا شناختی امروزی نیز قرابت داشته باشد فضایی شبیه به ایوان های ایرانی که تنوعی از نور و سایه به همراه دارد الهام گرفته شود. سازه همواره یکی از اجزاء معماری بوده و هست .به عنوان یک اصل،همواره انسان ناگزیر از به کار بردن مقادیر معینی از مواد خاص و شکل دادن به آنها بوده است.بدین ترتیب می توان نتیجه گرفت که دانش درک سازه،به عنوان بخشی از معماری بسیار مطلوب می باشد و اینکه سازه نمی تواند صحیح و کامل باشد مگر در صورت تلفیق با زیبایی معماری. مبانی طراحی: 1-بکارگیری نماد انتزاعی دانشگاه آزاد اسلامی 2-بکارگیری طرح شمسه اسلامی به عنوان نمادی از خورشید عرش بر فرش 3-بکارگیری فن آوری جدید همسان با مرکز علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی 4-بکارگیری سازه سبک بعنوان نمادی برای پرواز و عروج(سبک بالی) 5-بکارگیری طرح انتزاعی گل لاله بعنوان سمبل شهیدان ایران زمین 6-چرخش و گردش حول محور مرکزی (رقص سماء)

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
سینا سهرابی ( 1392/04/03 ) : عالی و فوق العاده
مرتضی گواهی ( 1392/04/03 ) : عاالی و حرفه ای
خسته نباشید.
ابوالفضل کربلایی حسینی غیاثوند ( 1392/04/04 ) : تشکر از نظر دوستان.
اکبر راستی ( 1392/04/19 ) : ببخشید چندم شدید؟
فاطمه صدقیانی ( 1392/04/25 ) : واقعا زیبا مفهوم ر امیرسوند اما قسمت شهیدش خیلی پیدا نیست تو المان
ابوالفضل کربلایی حسینی غیاثوند ( 1392/04/25 ) : ممنون از حسن نظرتون،در واقع 2 المان عمودی نماد دو شهیدی است که در خاک هستند،همچنین همانطوری که در روند شکل گیری طرح نیز نشان داده شده در پایین المان کابل ها تشکیل فرم گل لاله را می دهند که نماد شهید می باشد.
صادق رشیدی فرد ( 1392/06/22 ) : ابولفضل جان خسته نباشی . نمیدونم در مورد داوری مسابفات معماری چی بگم ؟ یک مقاله با عنوان (( زخمی بر گونه ی اساطیر )) تو معماری نیوز نوشتم اگر تونستی بخون و نظر بده
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group