ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
پیتر آیزنمن، خانه شماره VI و هرمنوتیک مکعب و شبکه در فهمی متاخر از مدرنیته
زمين عمودي؛ تقدير شده در رقابت آسمانخراش 2012
معماران و چالش انتخاب معماری ـ کامران افشارنادری ـ تخت جمشید
دفتر کار رِد تَون از Taranta Creation
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
میلاد مهدی زاده
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مسابقه سردر دانشگاه میبد
    دانشـــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد نور
    سال طـــــراحی : 1393
    مـــــــــــــــــکان : میبد
    کـــــارفـــــــــرما : دانشگاه میبد
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1393/03/27
    مســــــــــــاحت : 450
    تعـــداد بازدیـــــد : 3327
    محــــدوده سنی : 26_27
    نــــوع کاربـــــری : تجاري
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : سینا رضایی
     ایده های طراحی : ماهیت فضای آستانه با حرکت همرا است. این حرکت بدون معنا نیست،به یاری آستانه پیش از رسیدن به هدف،(مکان و بنایی خاص) پیش زمینه ذهنی از گسست از دنیا و محدوده قبلی و انتقال به دنیای جدید به دست می آوریم و در طی گذر و مراحل انتقال به مرحله شناخت از دنیای جدید می رسیم. ن شولتز می گوید درست در همین مرزهاست که معماری چونان رویارویی فضاهای بیرونی و درونی مطرح میشود. در بسیاری موارد یک اثر معماری، سازماندهی فضایی و برنامه ای که قصد تعریف آن را دارد ،در ورودی به عنوان پیش درآمد به نمایش می گذارد.عناصری که در ترکیب با یکدیگر تشکیلات ورودی را شکل می دهند به ترتیب وظیفه دعوت،توزیع و هدایت را به عهده دارند. در طراحی این اثر، سعی بر آن شده است علاوه بر بهره گیری از عناصر و مفاهیم بومی و ایرانی ،این مفصل وظیفه دعوت،توزیع و هدایت را به عهده داشته باشد. برای این منظور به جای بکارگیری از تفکر رایج دوبعدی (نما محور)، از تفکر 4 بعدی که در برگیرنده سازمان فضایی است استفاده شده است.از دیگر ویژگی های این طرح می توان به نرمش خطوط،تنوع ابعاد ،افت و خیزهای زیبا،گردش نور در فراز و نشیب های این عناصر که منظری است از طیف وسیع فرهنگ و تعادل ذهنی ملی اشاره کرد.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
رضا سرلک ( 1393/03/27 ) : خسته نباشید، شما ذکر کردین "عناصر و مفاهیم بومی و ایرانی"؛ همانطور که میدانید اثر طراحان در سه حوزه عناصر، عملکرد و مفهوم باید مورد ارزیابی قرار بگیره، با این اوصاف ضمن احترام به تفکر و تجسم طراح موارد زیر رو عنوان میکنم:

1. عناصر معماری در شهرهای مختلف ایران تفاوت بسیار دارند، در شهر کویری میبد بسیار هستند عناصری که بر حسب نیاز مردمان، گذشت زمان و پاسخگویی به محیط، نقش پررنگی در معماری آن بوم ایفا می کنند، حال اینکه در اینجا و با توجه به کانسپت، تمامی آن عناصر نادیده گرفته شده و تنها به بیانی فرمال از موردی "از پیش تعیین شده" اکتفا شده. بهتر بود به آن همه عناصر موجود در بوم توجه می شد.

2. دو واژه "معماری ایرانی" با "معماری بومی" تفاوت بسیار دارند؛ معماری ایرانی معماری رسمی ایران است و "می تواند" حتی حامل هیچ گونه عنصر و مفهومی از معماری سنتی، بومی، منطقه ای و ... نباشد. اما معماری بومی با توجه به اقلیم، فرهنگ و ... شکل می گیرد، فلذا در کنار هم آمدن این دو مناسب نیست.

3. در حوزه مفهومی این طرح به رسالت خود عمل نکرده آنچنانکه در نگاه اول سردر دانشگاه به ذهن متبادر نشد، اما در حوزه عملکرد تا حدودی پاسخگوی اقلیم منطقه است.

موارد دیگری هم مورد بحث است که خارج از این مقال است.
با آرزوی موفقیت برای شما.
hamid mohammadi ( 1393/03/28 ) : خیلی زیبا و گویا اقای سرلک توضیح دادند استفاده کردیم.مرسی
محمدرضا میکائیل زاده ( 1393/04/13 ) : بنظر من این طرح بسیار بهتر از نفر اول مسابقه عمل کرده است. اطراف سایت محل احداث باز است و طرح نفر اول یک جسم صلب که در یک نگاه شبیه خانه و توپر است. در حالی که در طرح آقای مهدی زاده زمینه گرایی بخوبی رعایت شده است.
رضا سرلک ( 1393/04/14 ) : معماری زمینه‌گرا بر زمین مداری و پیوند محیط با فضا تاکید دارد و با درک پیام بستر خود شکل می‌گیرد و در واقع پیامی را که بستر معماری به او انتقال داده به عینیت رسانده و طراحی می‌کند. در نتیجه ساختمان جزکوچک از طبیعت پیرامون خواهد بود. در این نوع معماری هر بنایی بر اساس زمینه‌های فرهنگی اجتماعی تاریخی و کالبدی اقلیمی و شرایط خاص آن سایت و ساختمان طراحی و اجرا می‌گردد.
"منبع: کتاب معماری پایدارنویسنده سیداحسان صیادی و سید مهدی مداحی"

حال درخواستی دارم از آقای میکاییل زاده؛ طبق این تعریف، جمله خودتون رو نقد کنید.

با احترام
محمدرضا میکائیل زاده ( 1393/04/15 ) : ظاهرا آقای سرلک جمله های کتابهارو خوب حفظ کرده اند. با این حساب کسی نمیتواند ادعا کند طرحش کاملا زمینه گراست. این طرح بهتر از طرح رتبه اول به زمینه و سایت توجه کرده است. صفحه افقی زمین+ ستون های ورودی+ صفحه افقی سقف.
( طرح رتبه اول: زمین افقی پهن و بیایانی+ یک حجم توپر و سلب): کدامیک بیشتر زمینه گراست؟
محمدرضا میکائیل زاده ( 1393/04/15 ) : و کدامیک بیشتر شبیه ورودی است؟ گرچه هردو این طرح ها ناقص هستند.
محمدرضا میکائیل زاده ( 1393/04/20 ) : خیلی عالی، رضا جان معماری جای جمله های تئوری نیست. بهتر بود با پروژه هایتان جواب میدادید
رضا سرلک ( 1393/04/20 ) : .
محمدرضا جان معماری جای جواب دادن، تیکه انداختن و لودگی نیست. بهتره مطالعه کنید و با منبع و ماخذ نظر بدید. باز هم میگم که جمله های خودت رو نقد کن... با قاطعیت میگم که نه این طرح زمینه گراست و نه اطلاعات شما از زمینه گرایی کافیه.

عزت زیاد
رضا سرلک ( 1393/04/20 ) : معماری فرآیندی است از نظر تا عمل... و آخر اینکه آیا به نظر شما در نقد جایی برای بحث های نظری و تصحیح اثر نیست؟ و تنها باید به ذکر مواردی سطحی که متاسفانه برخی اساتید حال حاضر به عنوان روش تصحیح در پیش گرفته اند بسنده کرد؟
این خانه از پایبست ویران است.
محمدرضا میکائیل زاده ( 1393/04/20 ) : معماری نوعی پرستاری از مردم است. در هر زمان. حداکثر عمر ساختمان های امروزی ما 100-200 سال است. 100 سال دیگر پروژه های ما میزبان دینامیت ها زیر پایه هایش. کارفرمای جدید معمار دیگر.
علی قناعتیان ( 1393/10/04 ) : آفرین چقد خوب از ایده کارخونه واکس جانسون فرانک لوید رایت کپی زدید :|
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group