ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
یاهووا وانگ؛ تئاتر تایوُان به مثابه ماشین رخداد شهری
کرونا؛ خانه نشینی و بحران خودْشناسی
جایگاهی با چشم انداز مسیر پیلگریمیج
بازسازی محله ای که به تاریخ پیوست
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
سامان نیرومند
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    نمایشگاه کتاب (کیش)
    دانشـــــــــــگاه : ورودی 82 دانشگاه قآنی شیراز
    سال طـــــراحی : 1386
    مـــــــــــــــــکان : کیش
    کـــــارفـــــــــرما : ...
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1389/02/06
    مســــــــــــاحت : 280
    تعـــداد بازدیـــــد : 5855
    محــــدوده سنی : 24_25
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : محمد موسوی گشنیگانی
     ایده های طراحی : ...

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
م معيت ( 1389/02/06 ) : سلام
یه کم نقض غرضه که استراکچر خرپای سه بعدی رو با متریال پر کننده ای بپوشانی، شاید اگر پروژه اکسپوزتر بود و ایده ی سازه ای کار رو رفته رفته به سمت زیبایی شناسی عناصر سازه ای سوق می دادی ، خیلی خیلی متفاوت می شد ! البته نوع نگاهت به پروژه خیلی جذابه ، به دلیل توجهت به جزییات
اون ماکت اتوده با کاپ و قاشق چنگال هم خیلی با مزه بود
ولی پارادوکسی رو که گفتم وجود داره
پوشش ستونها لباس مناسبی بر تنشون نیست
شاد باشی
سامان نیرومند ( 1389/02/07 ) : عرض سلام و ادب خدمت دوست عزیزم جناب معیت ، موضوع اینجاست که این طراحی بسیار سریع صورت گرفته و کاملا سرعت اجرا بر این پروژه تاثیر گذار بود پس بجای استفاده از خرپا ، تصمیم گرفتیم از بتن استفاده کنیم ، قالب‌های آن کاملا طراحی شدن و برآورد شد که زود تر کار تمام میشود اما تصمیم اول این بود که مثل بعضی‌ از تصاویر ، اون سطوح خرپایی رو درون یک کاور شیشه ای قرار دهیم که بسیار پر هزینه و سخت اجرا بود.

بعضی‌ وقت ها انسان وقتی‌ نوشته های گذشتهٔ خودشو می‌خونه (در حد دفترچهٔ خاطرات) احساس می‌کنه که الان بهتر از اون میتونه بنویسه ، ولی‌ دیگه دست به اون نوشته ها نمیزنه و ارزششو به همون حالت می‌بینه این در مورد معماری هم صادق هست. مطمئناً اگه الان بخوام یک چنین نمایشگاهی رو طراحی کنم شاید اندیشه‌های بسیار متفاوتی داشته باشم و در آینده هم همین طور. این کار در سن ۲۳ سالگی طراحی شده(به کمک دوست خوبم مهندس موسوی).

ما توانستیم یک تابلوی بسیار غول پیکر رو با استفاده از سه‌تا قوطی لاغر اندام مهار کنیم ( البته دارای بادبند افقی هم بودند) ، و این بیشتر مارو ارضا کرد تا باقی طرح. و اون تصویر فنجان ، قاشق و چنگال آزمایشی بود برای به وجود آوردن این موضوع.

تشکر از توجه شما
سامان نیرومند ( 1389/02/07 ) : در ضمن اینجا اصلا از خرپای سه بعدی استفاده نشده!
حسین پورنگ ( 1389/02/07 ) : عرض ادب مثل همیشه عالی بود.اجرایی بودن کاراتونه که به جزابیت کار اضافه می کنه.
GOOD LUCK
نیما قاسمی سعادتی ( 1389/02/07 ) : سلام، یه سوال؟ آیا این بنا با اقلیم منافات نداره؟ یک فضای اکسپوز برای نمایشگاه خوبه و ایده جالبیه اما فکر کردید با آفتاب اون منطقه چه کار کنید؟! و اتلاف انرژی و هزینه های سرمایش و گرمایش چقدر بالا میره؟!!!
سامان نیرومند ( 1389/02/08 ) : جناب قاسمی سعادتی باور کنید اولین سوال خوبی‌ که تو این سایت از من شده شما پرسیدی!

باید چند مطلب را خدمتتان عرض کنم ، اول این که ، معمار میتونه به همه چیز فکر کنه اما ، این که بتونه عملیش کنه یا نه این مهم است و توی اون سن میتونید تصور کنید که ما چه مشکلاتی رو داشتیم پس خیلی‌ از طرحها اجرا نشدن ، دوم این که ، پروژه جوری قرار گرفته که باد های موسمی روزانهٔ از طرف دریارو کاملا در خود حرکت داد و از طرف دیگر به بیرون پس دهد ، سوم این که ، دریچه‌هایی‌ در بالا‌ترین قسمت سقف طراحی‌ شده که گرما از آن سمت به بیرون رانده میشود و مکش به وجود خواهد آورد تقریبا شبیه به دودکش خورشیدی عمل می‌کند و جالب اینجاست که این دریچه‌ها به طور مستقیم با هوای آزاد در ارتباط نیست و از نفوذ آب باران به داخل جلو گیری می‌کند ، دقیقا اون قسمتی‌ از سازه که صفحهٔ فلزی، بیشترین انحنا رو در خود دارد که از بغل ساختمان به کمک فن ، هوای گرم رأ به بیرون میراند ، چهارم این که ، اون کاورهای شیشه ای که صحبتشو کردم که قرار بود اطراف سازهٔ خرپایی رو مثل یک اکواریوم بگیرند، پتانسیل به وجود آوردن برق رو به وسیلهٔ استفاده از پدیدهٔ گلخانه ای رو داشتند و اگر اجرا میشد می‌توانست برق خودش را به وجود آورد.

من سعی‌ کردم بسیار ساده جوابتونو بدم ، امیدوارم که از من پذیرفته باشید دوست من.

نیما قاسمی سعادتی ( 1389/02/09 ) : خیلی ممنون، خوشحالم که براش جواب داشتید و بهش فکر کرده بودید.
پیروز باشید.
كيارش محمدنژاد ( 1389/02/13 ) : یک پروژه ارزشمند و در تعامل بسیار بالا با هدف و موضوع. نه تنها خلق یک فضای خلاقانه در تولید فرم بلکه خلق ساختاری در پاسخ گوی به ان بسیار اموزنده و قابل تحسین
سامان نیرومند ( 1389/02/14 ) : mamnoon jenaab mohamad nejhad , lotf darid
میترا شکوهی راد ( 1389/03/01 ) : goood
بابک شجایی ( 1389/03/01 ) : عالی
محسن اکبرزاده ( 1389/03/13 ) : اون ماکت خوشکل نشسته به بقیه ی تصاویر
سامان نیرومند ( 1389/03/13 ) : محسن عزیز ، منظورتو متوجه نشدم!
هاجر عبدي ( 1389/04/07 ) : عالي بود مرسي
سامان نیرومند ( 1389/04/21 ) : mersi
مهدي اسماعيلي ( 1389/05/06 ) : سلام
خوشحالم اول بخش نظرات رو خوندم بعد نظر دادم چون همون سوال همخونی با اقلیم برای من هم پیش اومده بود که جوابمو گرفتم.
موفق باشید.
سامان نیرومند ( 1389/05/07 ) : mersi az tavajohet mehdi jan
منصوره جمشیدی ( 1389/06/07 ) : من تازه عضو سایت شدم و اولین کارتون بود که دیدم منم مثله همه به این ایده و کار خلاقانتون که جذبم کرد تبریک میگم
سامان نیرومند ( 1389/06/08 ) : mersi
حمید رضا قهرمانپوری ( 1389/06/31 ) : عذر میخوام اما من میخوام در مورد ایجاد جریان برق شما بیشتر بدونم یک رفرنس یا سر نخ به من بدید
محسن اکبرزاده ( 1389/06/31 ) : منظورم ماکتی بود که با فنجون و چنگال واسه دیاگرام سازه زده بودی. هر چند سفسطه بود!
نگهدارنده سازه شما کابل های کششی هستند اما سازه قاشق چنگال با مقاومت خمشی چوب کبریت (یا خلال دندون؟) تامین میشه. درست می گم؟
سامان نیرومند ( 1389/09/21 ) :
پسر خوب سفسطه نیست بلکه یکی‌ از خلاقانه‌ترین کار‌هایی‌ بود که ما انجامش دادیم و این دیاگرام مربوط به کل سیستم سازه ای نیست ، بلکه این ماکتی که شما دیدی مربوط به تابلوی تبلیغاتی غول پیکریست که در ارتفاع نصب شده و شاید برای مردم عام چنان اهمیتی نداشته باشد اما کسی‌ که از سازه خبر داشته باشد لذت خواهد برد که این تابلوی سنگین با کمک گرفتن از این ماکت (نیروی گشتاور) و با عناصری بسیار لاغر سر پاست! درست مثل مجسمهٔ اون عقاب‌هایی‌ که بر روی نوکشان در تعادل هستند و این چیز جدیدی نبود ما سعی‌ کردیم به این طریق در معماری واردش کنیم! مرسی‌ از نظر شما و منو بابت دیر جواب دادن ببخشید ، فکر می‌کردم جوابتونو قبلاً داده باشم ، همیشه موفق باشید.
نيلوفر ده بزرگی (تحریریه اتووود ) ( 1390/11/26 ) : سلام. مثل همیشه عالی و خلاقانه بود.
مجید مختاری ( 1392/06/05 ) : تبریک بخاطر کار خلاقانه شما
لازمه چند نکته مشخص شه:
1-آیا کار حاضر از نظر اقلیمی و تطابق با محیط بستر طرح (جزیره کیش) دارای هماهنگی و کارکرد مناسب است؟
2- به لحاظ فرمیک و حجم شناسی پیوند طرح حاضر و فضایی بعنوان نمایشگاه کتاب آیا دارای تناسب و تباین است؟
3-طراحی ، محاسبه و ساخت سازه ایی پویا و بظاهر معلق این چنینی با دتایل های سنگین و حجمی بسیار زیاد التزام واجبی و در پی داشت؟
4- آیا طراحی سازه این بنا که بنظر به سبک کانستراکتیویسم است آیا راه حل ساده تر از این را ندارد.
با توجه به کانسبت و نوع طرح از نظر تاثیر پذیری روی مخاطب و میزان بار وارده راه های طراحی ساده تر و بسیار مقرون بصرفه تری نیز وجود دارد.
در کل نمره کار شما بالاست و مطمئنا مورد تحسین همه است.
ممنون
امیر (archbiz.sellfile.ir)محمّدی ( 1393/06/29 ) : عالی
بسیارزیبا
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group