ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
آپارتمان مسکونی صفری
طراح : امیر حسین اشعری
کارخانه صنعتی چابهار
طراح : استدیو معماری دیسک
کافه داربست
طراح : امیر حسین اشعری
پروژه تجاری نوشهر
طراح : شرکت استودیو معماران مادو
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
ویندوز شِیدینگ ، هانتر داگلاس
ترکیب نور و حجم های غیر مترقبه در فضایی زیستی
تراشه های کانسپچوال ـ مانوئل کسلز و معماری در قامت تجلی هندسی خواست بافت اجتماعی
ایگو آفیس از معماران دیپ
کامنـــــــــت پــــروژه ها
آرش حاج‌میرزایی در مورد پروژه این کافه نوشته است:
چه دیاگرام‌ ‌هایی خوبی داره این پروژه و فرم کاملا از پرسش مطرح شده و دیاگرام‌ها پیروی می‌کنه 👏🏼
...
مهديار مظفر جلالي مظفر جلالي در مورد پروژه ماژلان(Modern tate Bours&5star hotel) نوشته است:
در مسیر خلق هرکسی که به دانش خود شناخت دقیق نداشته باشد سر از از دانش های دیگر در می آورد .
اگر بخواهیم ای ...
عاطفه تقی زاده در مورد پروژه مهد کودک جوانه ها شیراز نوشته است:
با سلام و عرض ادب
اکه امکان داره پلان مهدکودک ارسال کنید ممنون
...
شاهین فتحی در مورد پروژه ویلای باغچای نوشته است:
این ویلا واقعا متفاوت هستش، و البته متفاوت از نوع بسیار خوب، فضا سازی عالی، دسترسی های عمودی و افقی خیلی خوب ح ...
شاهین فتحی در مورد پروژه باغ ایران در نهمین اكسپوي جهاني باغ پکن 2013 نوشته است:
بسیار عالی، علاوه براینکه ویژگی های باغ های ایرانی مانند نظم، تناسب، حرمت، کارایی، و ... رعایت شده، چهارباغ، م ...
پرستو مظفری در مورد پروژه دانشکده هنر و معماری نوشته است:
بسیار عالی میشه لطف کنید پلانو بفرستید برام ممنون
[email protected] ...
شاهین فتحی در مورد پروژه فست فود نمک نوشته است:
سلام، من این کار رو بارها مرور کرده بودم و با تجوه به علاقه خاصی که به طراحی رستوران و فست فود دارم برام خیلی ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
آتوسا صرافی سارا بهطاشی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر
    عنـــــــوان درس : طراحي معماری 4
    نـــــام استــــــاد : دکتر محمدرضا متینی
    دانشــــــــــــگاه : هنر تهران
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1398/10/14
    تعــــــــداد بازدید : 983
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : ورزشی
    همـــــکاران طرح :
    همكار طراح : آتوسا صرافی
    ایده های طراحی :
مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر 
ورزش کردن عملی است که کیفیت آن با بالا بردن تمرکز ورزشکار رابطه ی مستقیم دارد، به طوری که حتی پدیده ای تحت عنوان جاری شدن در ورزش وجود دارد که عبارت است از دستیابی ورزشکار به سطح بهینه ای از تمرکز.
دل مشغولی اصلی ما طی طراحی هر نقطه از این مجموعه، به  تعادل رساندن سطح انرژی ورزشکاران و به طور کلی، مخاطبان؛ به منظور ایجاد فضای مطلوب تری برای فعالیتهای انسانی از لحظه ی ورود تا هنگام خروج بوده است.
در این راه ایده پردازیمان متمرکز بر ترکیب بندی و قرارگیری فضاها در کنار یکدیگر به صورت مطلوب و توجه به فرمها و اشکال مجموعه بود.
برای محقق نمودن هدف اول با توجه به نیروهای سایت و همینطور فضاهای داخلی که در هرکدام فعالیت های متفاوتی با سطح انرژی گوناگون رخ میداد، و همینطور سلسله مراتب مواجهه ی با فضاها؛ با توجه به فعالیت های انسانی معماری کردیم.
در پردازش فرم نیز غایتمان رسیدن به فرمی بود که به درستی در سایتی که از شمال آن نیروهای همگرای عمودی کوه ها از سوی زمین به آن وارد میشد قرار گیرد و همچنین به مخاطبمان فرصت آن را بدهیم، هنگام مواجهه با طرحمان با توجه به احساسات و سطح انرژی خود بتواند انرژی مورد نیازش را از فضا و فرم که در عین بی آلایشی فرصت تخیل به او را میدهد، دریافت کند یا به آن القا کند.
در این راستا توجه مان به نقاشی مربع سیاه کازیمیر مالویچ و سبک سوپر ماتیسم نیز جلب شد.
در نقاشی مربع سیاه دستاورد مالویچ فقط قاطعیت در توضیح سوپرماتیسم _ یعنی برتری هنر هندسی و انتزاعی_ و رد همه ی کوشش های دیگر برای آفرینش یک هنر (( پر معنا )) نبود .    مالویچ در مقاله ای با عنوان (( از کوبیسم و فوتوریسم تا سوپره ماتیسم)) مینویسید: هنر توانایی ساختن است، اما نه بر مبنای رابطه ی فرم و رنگ، و نه بر مبنای زیبایی شناختی زیبایی در ترکیب بندی، بلکه بر اساس وزن، سرعت و جهت حرکت(...) سطح مستوی  نقاشی، آزاد شده از فشار اشیا ، جهان خاص خود را مینمایاند. مربع سیاه ، این نوزاده ی با شکوه و شاهزاده ی استوار مظهر این جهان است.   
مربع سیاه در هیچ رابطه ی دیالکتیکی با دیگر عناصر بصری شرکت نمی کند، بلکه قایم به ذات است.
فرم مربع سیاه ، از طریق ی نشانی خود هر گونه فرافکنی ذاتی از سوی تماشاگر را واپس می زند، بطوریکه سطح ازاد شده از فشار اشیا، خلا عظیم، فضا و نابودگی ، قابل رویت شود.
آتوسا صرّافی - سارا بهطاشی
زمستان 1398

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
ایده خواجوند ( 1398/10/19 ) : کانسپت قوی و هماهنگ با فرم همچنین فضاها و محیط‌های داخلی هماهنگ با برون و مناسب انسان
علی علی اکبریان ( 1398/10/30 ) : ورودی مجموعه اصلا شاخص نیست. ای کاش روی این مسئله بهتر کار شده بود.
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group