ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
گئورگ زیمل؛ متروپلیس و ارتباط با دیگریِ ناشناس به روایت دیوید هاروی
اتووود کلاسیک ـ موزه طراحی و کارخانه ویترا ـ فرانک گهری
تراشه های کانسپچوال ـ ویلا مولر؛ یک خانه ضدانقلابی در عصرِ انقلابِ بازْتولید مکانیکیِ معماری
دفتر معماری ام اِی دی و برجْ جنگل شهری؛ بازتدقیق معماریِ توسعه در چین
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
محمدرضا میکائیلی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مجموعه سینمایی
    عنـــــــوان درس : طراحي معماری 4
    نـــــام استــــــاد : اسلامی مقدم
    دانشــــــــــــگاه : آزاد چالوس
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1391/03/28
    تعــــــــداد بازدید : 3921
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : معماری سایبری

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
محمدرضا میکائیلی ( 1391/03/28 ) : با سلام و عرض ادب خدمت دوستان پیش از این یک پروژه هم به همین اسم ثبت کرده بودم .
و اما در این پروژه فرم بدون کابل اجرا میشه و سازه بصورت کششی از داخل تیرهای مشبک ایستایی دارد.
و نهایتاً پلان و عکسهای داخلی و سر در نیز قرار داده شد.
با سپاس امیدوارم مورد توجه شما عزیزان قرار بگیره:)
خانم mis ( 1391/03/29 ) : ba salam,karetoon az dide parande khoobe amma az dide ensan shabihe marmoolak ya aftab paraste!!!!!!!mishod az chizhaii molhem shod ke dar bayangare mabani az sinema va teati bashan,dar kol forme karetoon narm o sayale,khoobe.khaste nabashid
محمدرضا میکائیلی ( 1391/03/29 ) : مرسی از نظرتون
آره شبیه مارمولکه:) ولی یه مارمولک خوش تراش:)
ولی در کل این فرم تا 80% سازه ایه و صرفاً به ایستایی فکر کردم تا مبانی.
خانم mis ( 1391/03/29 ) : yek chize dg!hatman too eraeye karatoon roo land scape va manzar ham fekr konid,tasire mosbati dar binande mizare,bargharar bashid.
محمدرضا میکائیلی ( 1391/03/29 ) : mamnon :)
hatman age forsat shod:)
محمد سلیمانی ( 1391/03/29 ) : این پروژه هر چیزی می تواند باشذد به روند محوری بیشتر فکر کنید کارهی big نگاه کنید
محمد سابقی ( 1391/03/29 ) : واقعا از طرح لذت بردم موفق باشید
محمدرضا میکائیلی ( 1391/03/30 ) : ممنونم لطف دارید.
شما هم همینطور
سوران شکری ( 1391/04/01 ) : این فرم مشخص نیس که چیه کلا...نه کابردش ...نه نظم و ارتباطات...واقعا چیزی رو نشون نمیده...فقط یه mesh مه lattice شده و هیچ چیز دیگه...ایستایی نداره وبیشتر از هرچیز دیگه ای اتفاقی و بدون فکر ایجاد شده
محمدرضا میکائیلی ( 1391/04/01 ) : من در مورد ایستاییش با استاد سازه صحبت کردم ایستاییش مشکلی نداره. نمیدونم تو دانشگاه شما چی بهتون یاد دادن؟ اینکه کنسول بیش تر از 2متر نمیشه؟ واقعا تا کی میخواید فکرتونو محدود کنید؟
شما تغییر رشته بده چون هیچ استعدادی تو ضمینه معماری ندارید.
واسه اینکه این کار رو درک کنی یه فایل ضمینه میزارم حتما مطالعش کن.
http://www.4shared.com/office/G_Ha6JgO/_online.html
سروناز سمرکند ( 1391/04/01 ) : اینکه به سازه فکرکردین خیلی خوبه.به نظر من پیشرفت معماری ما نیاز شدید به پیشرفت سازه داره.باید بهش فکر بشه.
موفق باشید..
محمدرضا میکائیلی ( 1391/04/01 ) : خیلی ممنون از نظرتون
برای سازه من سازه های مفصلی بین قطعات همراه با کابلهایی که از داخل لوله ها بصورت کششی بار رو تحمل میکنه در نظر گرفتم.
توجیه سازه هم اینطوره شما اگه از داخل چند تا لوله به قطر نیم سانت و طول 5 سانت یه کش عبور بدید و نوک کش رو به آخرین لوله گره بدید و کش رو بکشید لوله ها تو یه راستا قرار میگیرند.
من تو این سازه مجموعه ای مش مانند از همین لوله ها رو دارم.
و همین سازه در ادامه بصورت سقف درامده.
بازم ممنون از نظرتون
سوران شکری ( 1391/04/03 ) : ممنون از راهنماییتون برای تغییر رشته
این که فکر میکنی مشکلی نداره زیاد مهم نیس. اینکه این سازه حدود 100 متر یا بیشتر کنسول اونم با این حجم داره هضم شدنی نیس نه برای من تازه کار نه برای یکی شاید مثل کالاتراوا
من یه ÷یشنهاد دارم
یه سازه اجرا شده به من نشون بدیدکه شبیه سازه شما کار شده باشه
اونوقت شاید این حجم تخیلی شما رو تونستم بهتر هضم کنم
محمدرضا میکائیلی ( 1391/04/03 ) : خواهش میکنم.
شما از کجا فهمیدید این کنسول 100متر یا بیشتره ؟؟؟؟
جالبه شما نظر کالاتراوا رو هم میدونید!!
من حرف از خلاقیت میزنم شما میگید من یه کار مثل کار خودم به شما نشون بدم؟؟
شما ظاهراً هیچ اطلاعی از معماری سایبری ندارید؟؟
من از شما خواهش میکنم حتما این فایل ضمینه رو مطالعه کنید
http://www.4shared.com/office/G_Ha6JgO/_online.html
البته برای بار دومه براتون میزارم چون اگه مطالعش کرده بودید این جمله رو نمیگفتید"اونوقت شاید این حجم تخیلی شما رو تونستم بهتر هضم کنم"
و البته چند تا کنسول که بنظر شما احتمالاً تخیلی میاد رو هم میزارم تا این کار رو بقول خودتون هضم کنید.
http://www.4shared.com/rar/TAEjVXpf/console.html
در ضمن این کنسول تو بیشترین حد خودش 47متره و چون پهن و بصورت گرد اجرا شده ایستایی بیشتری داره.و بخاطر همین مساله است که شما کنسول رو بیش از 2برابر تصور کردید.بله همین کار که بنظر شما بیشتر از هر چیزی بدون فکر ایجاد شده و نظم و ارتباط هم نداره با همین مساله که شمارو به اشتباه کنسول 100متری انداخته خودش رو ثابت کرد.
محمد سابقی ( 1391/04/03 ) : یه مسئله ای هست و یک نظری که من همیشه سر لوحه کار خودم قرار دادم این نظر یکی از بهترین اساتید سازم اقای دکتر طایفی هستش که به من گفتند توی رشته عمران و سازه اصلا کلمه نه وجود نداره! خانمی که بیان کردید این کار و این طرح عملی نیست باید بهتون بگم حتی میشه طرحی رو اجرا کرد که اصلا ستون نداشته باشه! تمام کنسول و این علم مغناطیس نام داره! با این تفکر و انتقاد شدید و بدون دقت به جایی نمیرسید ! من طراح رو نمیشناسم ولی طرح ایشون اصلا غیر منطقی نیست! اگر در ابوظبی برجی با 30 یا 40 درجه انحراف کج اجرا میشه این طرح که کاری نداره اجراش!
محمدرضا میکائیلی ( 1391/04/03 ) :
مهندس سابقی ، خیلی ممنون از نظرتون، خیلی لطف کردید.
و در ادامه فرمایشات شما من این متن رو که صحه حرف شما بر مبنی معماری سایبری رو قرار میدم:
معماری مجازی بنیانی است برای ترکیب تجسم و طراحی به کمک فن آوری واقعیت مجازی با هدف کاهش محدودیت های محیط و روش های رایج متداول برای طراحی معماری .
تبدیل شدن فن آوری واقعیت مجازی به رسانه منعطف طراحی ، معماران را قادر می سازد تا از سویی امکان تجسم طرح هایشان را به شیوه ای انقلابی به دست آورند و از سویی دیگر قادر گردند تا با اعمال کنترلهای بیشتری بر طرح ما باعث ترقی و بهبود هر چه بیشتر آنها شوند .
سوران شکری ( 1391/04/05 ) : تصاویرتونو دیدم و دیده بودم
با وجود اینکه مطلعم این طرحها هنوز اجرا نشدن و ممکن سالها روی میز محاسبات و تحقیق باشه غیر از پروژه های کوجک و آزمایشی
اما با تمام این تفاسیر طرح شما از نظر درک سازه ای هیچ شباهتی با این تصاویر نداره..درواقع پس از به وجود اومدن دارید ارتباطات رو توجیه میکنید...و هنوزم برای من یه طرح تصادفیه بدون تفکر کارکردی باقی میمونه...
به هر حال ممنونم برای بحث و دلیلی برای ادامه نمیبینم
موفق باشید
محمدرضا میکائیلی ( 1391/04/05 ) : 2بار برای شما 1صفحه مطلب گذاشتم و شما نخوندید.
شما هروقت اطلاعاتی در مورد معماری سایبری کسب کردید.نظر بدید.
مهدی پورکریم ( 1391/04/06 ) : عزيزم جرئتت قابل تحسينه:خسته نباشي.
محمدرضا میکائیلی ( 1391/04/06 ) : خیلی ممنون شما لطف داید.
اسم شما از اون اسمهایی که مهندس بهش میاد:)
مهندس مهدی پورکریم:)
سپاس
کوروش فروهر ( 1391/04/06 ) : باید عرض کنم خیلی چیز بیخود و خوبی است کلا. با تشکر از خودم
نيلوفر ده بزرگی (تحریریه اتووود ) ( 1391/04/08 ) : طرز برخورد بسیار جالبی دارید در برخورد با احجام و البته با جسارت و این خصیصه ی بسیار نادری است.
کاش نحوه ی برخورد انسان با این فضا رو هم می دیدیم.
موفق باشید
کوروش فروهر ( 1391/04/08 ) : طرز برخورد خوبی دارید! به طرز برخورد منم سر بزنید
کاوان اسدی ( 1391/04/08 ) : با عرض سلام.درکل از فرم بسیار خوبی بر خورداره که نمایان گر طبیعت وحشی بیابان است.به نظر من فرم اصلی این بروژه الهام گرفته از سیالیت مار باشه.
دارىوِش برومند ( 1391/07/03 ) : شما واقعا فکر میکنین میتونین این سازرو اجرا کنین ؟ شما حتی تو نرم افزارم نتونستین محل اتصالات رو دقیق اجرا کنین چه برسه به واقعیت !!!!!!!
محمدرضا میکائیلی ( 1391/07/05 ) : پورزش)شما به تلفیق بارهای عمودی هایپاری آشنایی دارید؟؟ که بارها بصورت چطری خود را خنثی میکنند؟؟
دارىوِش برومند ( 1391/07/05 ) : من قصد انتقاد نداشتم . فقط نظرم رو مطرح کردم . یه کلیاتی در موردش میدونم . ولی برای اجرای این سازه ارتفاع قبل کنسول رو باید حداقل 4 ال 6 متر از خود حجم بالا تر باشه و حداقل 8 الی 15 متر زیر زمین سازه وجود داشته باشه و واسهی این کار یک پلان با گرید 50 سانت در 50 سانت لازمه و اینم در نظر داشته باش که درسته که زیر کنسول سازه وجود نداره ولی زیر زمین میتونه ادامه سازه باشه که به مقاومتش خیلییییییییییییی کمک میکنه ولی در کل یه تجدید نظر در موردش بکن چون تو ایران مجری به این دقت نداریم .
محمدرضا میکائیلی ( 1391/07/07 ) : ای خدا
واقعا ببخشید
متن توضیحیم بیشتر از این حرفا بود بعد ثبت یه قسمتش نیاز به ویرایش داشت ویرایش رو زدم ولی سایت انجام نداد با عرض پوزش اون قسمت رو دوباره گذاشتم الان دیدم که کل قسمت نوشته شد حذف شده و فقط این قسمت مونده
محمدرضا میکائیلی ( 1391/07/07 ) : بله در مجموع
خیلی ممنون از نظرتون
از انجایی که سازه بصورت مدولار نیست از لحظ ساخت نیاز به دقت زیدی داره ولی در عکسها تا انجایی که من دیدم مشکل خاصی وجود نداشت
البته این عکسها برای اینکه زوایای دیدی که متن نظرم بود رو میخواستم رندر بگیرم ممکنه در جاهایی مشکل داشته باشه که من قادر به درکشون نیستم چونکه نگاهم به قسمتهایی که خودم دوسشون دارم.
والبته از انجایی که من برای توجیه سازه ای سازه فضاکار بهمراه کابلهایی که از درون لوله هاست رو در نظر داشتم نمیشد این کابلها رو نشان داد و لوله ها برای زیبایی بصورت 8گوش در نظر گرفتم که البته اگر این طرح بفرض محال به فاز اجرا برسه موقع اجرا حتما این طرح بکل باید اصلاح شه.
و در مورد کنسول سازه های نروی رو متن نظر داشتم که از سازه لاملا استفاده کرده.
و برای شیشه های مجموعه قابهای تاشونده که در موقع فشار ناشی از زلزله خم میشوند.
محمدرضا میکائیلی ( 1391/07/07 ) : همینطور که میدونید برای سازه های فضاکار قوسی عناسر کششی زیرین رو کوتاهتر میگیرند که سازه به سمت مطلوب خم شه برای این سازه خوش بصورت تیرهای یکسره ست که در جایی به سمت بالا و در ادامه بسمت پایینه و نقطه عطف رو من سعی کردم در گردانه قبل قوس فرض کنم که کنسول توانایی بیشتری داشته باشه.
و البته فشردگی سازه بافته شده که در عکس7 مشهوده به ایستایی کمک زیادی میکنه.
باز هم ممنون از نظرتون
پویا چوچی ( 1391/07/12 ) : با عرض پوزش این کاره شما به هیچ عنوان دارای یک ارزش معماری نیست بلکه یک مجسمه سازیست چون هیچ یک از عملکردها با هم در این بنا ارتباط درست ندارند .ولی خوبه که تفکری جدید داری ولی بهتر بود که برای هر خطی که در کارت می کشی یک دلیل منطقی بیاری.
محمدرضا میکائیلی ( 1391/07/13 ) : تشکر
تا حدودی با قسمت اول نظرتون که این کار یک مجسمه سازه ای موافقم ولی اینکه خطها بی منطقند کاملاً مخالفم
اگه منصف باشید این سازه واقعاً زیباست این نظر من نیس این کار ژوژمان شده و نظر 4تا استاد رو من شنیدم
استاد میرهادی و استاد طهماسبی که از اساتید دانشگاه چالوسند متفقاً بر زیبایی این سازه صحه گذاشتند.
و بدون شک نمیشه با کشیدن خطوط بی منطق یک حجم زیبا رو بوجود آورد.
اما اینکه چه مساله ای یک مجسمه رو از یک طرح معماری متمایز میکنه بحث فضاست. در این کار مثل کارهای نروی از سازه لاملا استفاده شده که از نظر نضای داخلی بسیار زیباست.
اگر شما این طرح را یک مجسمه میدانید ایرادی به شما نیست اما این مجسمه از فضای داخلی برخوردار است و یک نوع تندیس گرایی است که همانطور که شما میدانید تندیس گرایی در معماری مدرن راه به بروتالیسم برد و کار اشلیج برای موزه تاریخ هامبورگ هم که شباهتی دور تا دور به این کار دارد از بیرون میتواند یک مجسمه باشد.
باز هم ممنون از نظر شما

محمدرضا میکائیلی ( 1391/07/13 ) : و در ادامه 2 جمله از دکتر محمود گلابچی:
1-در دنیای مدرن تقریباً ساختن هر بنایی ممکن است ولی باید از طراح پرسیده شود که آیا این طرح باید ساخته شود یا خیر؟
2-تا روزی که تلفیق مهندس سازه و یک معمار در یک شخص نمود پیدا نکند معماری راه به جایی نمیبرد.

در دنیای مدرن از فوتوریسم ها به بعد سازه بنا زیبایی محسوب میشد و اگز معماران نتوانند سازه مدرن را بخدمت بگیرند راه را به مهندسان عمران دادند. و همینطور که ما در کشورمان میبینیم اکثر ساختمانان را مهندسان عمران میسازند و این نشان ضعف معماران کشور ماست.

و اینکه یادم میاد توی یه کتاب خوندم که مرکز فرهنگی پمپیدو رو به پالایشگاه نفت تشبیه کرده بودند! این مساله حقیقتاً قابل قبوله ولی ایرادی معمارانه نیست
محمد کیوانفر ( 1391/08/04 ) : سلام.خسته نباشید.میشه بفرمایید برای مدل کردن از چه نرم افزاری استفاده کردین؟
طرحتون قابل تحسین.
محمدرضا میکائیلی ( 1391/08/06 ) : سلام
خیلی ممنون
والا نرم افزار خاصی استفاده نکردم یه مکعب رو چرخوندم یکم کشیدمش بالا پائینش کردم و آخر هم شبکه ایش کردم:d
محمدرضا کیشانی ( 1392/08/28 ) : جناب آقای میکاییلی. کلیت فرم شما بسیار جالب هست. بهتون تبریک میگم. اما در طراحی این سازه زیاد جای دفاع نگذاشتید. مشخص هست که به سازه علاقه زیادی دارید. یک نکته رو یادآور میشم (مطمئناً میدونید) که ترکیب چهار مفصل کاملاً ناپایدار هست. شما میگید که سازه رو مفصلی دیدید. در بسیاری از رندر ها سطوح از مربع تشکیل شده اند. در دو تصویر اول یک شبکه مثلثی روی حجم دیده میشه. باز هم همونطور که میدونید بار باید به گره ها وارد بشه نه اعضا و این موضوع توی کار شما رعایت نشده. در مورد طرح های سازه ای دیتیل ها هستن که حقانیت کار شما رو ثابت میکنن. موضوع دیگر اینکه طراحی سر در برای این کار به نظرم اشتباه هست. چون این فرم بسیار ویژه هست لازم نیست که همین کار رو یک بار دیگه تکرار بکنید.
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group