ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
ایستگاه اتوبوس ریو مایور از معماران Domitianus
گونه شناسیِ شر در سینما به روایتِ هاوارد سوبر
گرافــــــــم؛ مـــــوزه ویــســبـــادن آلـــــمان
گالری گرینلندیا از استودیو برزیلی تریکپیک ؛ تناقض در ویژگی های ذاتی متریال های سنگین
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
علی رازقی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    خانه شعر سایه
    عنـــــــوان درس : پایان نامه
    نـــــام استــــــاد : مهندس حسام عشقی صنعتی
    دانشــــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد رشت
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1398/10/06
    تعــــــــداد بازدید : 863
    محــــدوده سنی : 28_29
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی :

روند طراحی:

در روند طراحی ابتدا به سایت و ویژگی های مربوط به ان پرداخته شد و در مرحله بعد کاربری و شخصیت سایه مورد توجه قرار گرفت.که در انتها به کانسپتی رسیدیم که برگرفته از سه فاکتر سایت. کاربری و شخصیت سایه میباشد.

سایت

قرار گیری سایت در محله ای قدیمی که متاسفانه قدمت ان نتوانسته است مدیران شهری را برای حفظ ان متقاعد کند روند طراحی را به سمت کانسپتی برد که احترام به سایت و محله را لحاظ کنیم.

به این جهت الگوهای معماری سنتی گیلان و اقلیم را مد نظر قرار دادیم.تا با خلاقیت فرمی پست مدرن به خود بگیرد.

الگوها ی معماری و ویژگی اقلیمی که برای این پروژه  از انها استفاده شده به ترتیب زیر است.

پراکندگی فضاها

ایوان

تلار

لوجنک

فاکون

وجود باران به عنوان عنصر ثابت اقلیمی

پرکندگی فضا

به جهت وجود رطوبت بالا در این اقلیم پراکندگی فضاها بهترین و ساده ترین روش برای دفع رظوبت میباشد. که از این روش بهره گرفته شداین روش از جهت دیگری نیز به روند طراحی کمک نمود. و ان استفاده مناسب تر از نور خورشید میباشد.

باتوجه به کشیدگی شمالی جنوبی سایت این روش جهت شمال و شرق سایت را پویا تر کرد.

لوجنک

عنصری ثابت در تمام خانه های با سقف شیروانی میباشد که در بافت قدیمی شهر به دلیل ارتفاع کم ساختمانها بیشتر به چشم می امد و در شکل گیری خط اسمان محله های قدیمی نقش هر چند کوچک داشت.

در نتیجه سعی بر ان شد تا حجمی را به عنوان نمادی از لوجنک در نظر بگیریم تا تداعی کننده این عنصر بومی باشد.

ایوان وتلار

وجدود این دو به سه جهت در فرم لازم تشخیص ذاذه شد.

1.عنصزی بومی

2.استفاده برای فضای سبز به وجود امده روی ان

3.امکان به وجود امدن دید مناسب به پارک سبزه میدان

فاکون

روشی خلاقانه که در معماری بومی گیلان ازان استفاده میشود و به کمک ان جبه ی غرب که جهتی نا مطلوب است را کنترل میکنند.

تصمیم به استفاده از ان در جهت غرب به صورت نمادین شد . که بهترین فضا برای استفده از ان سالن امفی تاتر بود.

باران

رشت در اکثر ماهای سال شاهد باران با شدت های متفاوت است.وتاثیز مستقیمی در خانه سازی . اشتغال . کشاورزی و فرهنگ منطقه دارد.

نشان دادن باران و اهمیت ان نکته ای بود که نباید از ان غافل میشدیم.و به این فکر افتادیم تا وجود  ان را در طراخی سایت لحاظ کنیم.

استفاده از فاکون به ما این امکان را داد تا با استفاده از کانال ابی در زیر ان حضور اب باران را در سایت نشان دهیم.

 حجم کلی طراحی شده

کاربری

با توجه به کاربری فضا که یک مکان عمومی است حرکت و حضور مردم در سایت و اشتیاغ انان برای ورود به این مکان نکته ای بود که باید به ان توجه می شد.

 دسترسی های جداگانه و وجود رمپ در جداره نمای اصلی برای حرکت به سمت بام سبز حجم مرکزی ایده ای بود که به این هدف کمک کرد.

 شخصیت سایه:

توجه به روحیات و سبک شعری سایه موردی بود لازم توجه.

ابتهاج شاعری محافه کار است.به شکلی که مواضع خود را در لفافه بیان میکند.

او در شعر دقدقه های اجتماعی خود را در غالب موضوعی عاشقانه بیان میکند.این محافظه کاری در انتخاب لقب نیز تاثیر گزار بوده و لقب سایه که میزی بین تاریکی و روشنایی است را برای خود برگزیده است.

در نتیجه سعی شد  از خطوط و احجام شکسته و منحنی با هم استفاده شود. وبافت و رنگ غالب در بدنه همانند لقبش تاریک روشن باشد. تا نام کاربری با روح فرم هماهنگی پیدا کند.

 


پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group