معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1649
معماری ـ موسیقی   - 19
منظر شهری   - 1549
پردیس ویترا   - 18
نظریه معماری   - 1115
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
طراحي داخلي   - 1103
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
سازه های شهری   - 1003
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
تکنولوژی ساخت   - 979
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری حوزه عمومی   - 952
شهرهای در حرکت   - 15
مرزهای معماری   - 923
معماری بایومورفیک   - 15
نگاه نو به سكونت   - 887
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 15
المان شهری   - 842
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
نظریه شهری   - 815
معماری آمریکا   - 14
معماری و سیاست   - 787
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 14
کلان سازه   - 701
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
معماری مدرن   - 682
معماری و کوه   - 11
معماری پایدار   - 662
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
روح مکان   - 581
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
آینده گرایی   - 580
فرهنگ نفت   - 10
آرمان شهرگرایی   - 573
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری منظر   - 571
بی ینال ونیز   - 10
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 556
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
طراحی صنعتی   - 551
درس گفتارهای اتووود   - 10
منتقدان معماری   - 537
معماری خوانی   - 9
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 525
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری تندیس گون   - 506
معماری و رنگ   - 9
توسعه پایدار   - 501
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 9
معماری شمایل گون   - 477
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
باز زنده سازی   - 471
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
معماریِ توسعه   - 438
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
هنر مدرنیستی   - 434
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 8
معماری یادمانی   - 380
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
طراحی نئولیبرال   - 373
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری سبز   - 370
معماری تخت جمشید   - 8
تغییرات اقلیمی   - 359
منبع شناسی اتووود   - 7
تراشه های کانسپچوال   - 358
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 343
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری ارزان   - 306
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 305
طراحی و پناهجویان   - 7
اتووود کلاسیک   - 304
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 295
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 293
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 290
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 279
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 276
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 274
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 271
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 265
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 256
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 239
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 235
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
عکاسی   - 233
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
مسکن حومه شهری   - 224
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 209
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 208
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 208
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 205
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
اقتصادِ فضا   - 196
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 188
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 177
پداگوژی انتقادی   - 7
مسکن روستایی   - 173
عبور از مرحله جنینی   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 169
معماری و سلامت   - 7
هنر گفت و گو   - 161
مسابقه ویلا 1400   - 6
معماری ژاپن   - 156
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
ترسیمات معماری   - 153
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری ایران   - 152
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری و رسانه   - 147
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
بلندمرتبه ها   - 133
معماری مصر   - 6
معماری فضای داخلی   - 127
شهرسازی کوچک مقیاس   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 120
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 96
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
ویرانه ها   - 93
اکنی استودیو   - 5
معماری فاشیستی   - 89
گزارش فرانسویِ وس اندرسون   - 5
معماری مذهبی   - 87
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری آمریکای جنوبی   - 5
اکسپو   - 83
تز 1400   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 79
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
معماری چین   - 79
اکسپوی دبی. 2020   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 78
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
فیلوکیتکت   - 76
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
گفت و گو با مرگ   - 75
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 71
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری پراجکتیو   - 70
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
معماری هند   - 67
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری جنگلی   - 64
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری کوچک مقیاس   - 63
بلوپرینت   - 4
معماری دیجیتال   - 62
اتووودْ آبزرور   - 4
مدارس معماری   - 61
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
پداگوژی   - 58
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
زاغه نشینی   - 55
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 53
باشگاه مشت زنی   - 3
بحران آب   - 52
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری و نقاشی   - 52
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
آنتروپوسین   - 52
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 51
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
معماری و روانشناسی   - 49
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 47
معماری و جنگ   - 3
معماری و ادبیات   - 46
معماری و غذا   - 3
طراحی مُد   - 46
مدرنیسم هیپی   - 2
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
هنر روسیه   - 45
فیلم های اتووود   - 2
باهاوس   - 44
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
جنبش متابولیسم   - 44
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
معماری اروپا   - 42
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری و گیم   - 38
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معماری بیابانی   - 35
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
درگذشت زاها حدید   - 35
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 34
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
طراحی پارامتریک   - 34
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
اکسپو میلان 2015   - 28
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری مجازی   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
جشن نامه اتووود   - 21
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
ان اف تی   - 1
معماری و آب   - 20
متاورس   - 1
معماری آسیا   - 20
معماری مدارس   - 1
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 19
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 6
ژاک دریدا   - 19
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 15
ژیل دلوز   - 34
آلفرد هیچکاک   - 5
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 6
سو فوجیموتو   - 17
آنسامبل استودیو   - 2
سوپراستودیو   - 9
آنیش کاپور   - 8
سورِ فِهْن   - 6
آی وِی وِی   - 34
سوزان سانتاگ   - 10
اُ ام اِی   - 53
شاشونا زوبوف   - 4
اتوره سوتساس   - 8
شیگرو بان   - 34
ادریان لابوت هرناندز   - 5
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد برتینسکی   - 1
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سعید   - 17
فرانک گهری   - 50
ادوارد سوجا   - 10
فرانک لوید رایت   - 45
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرای اوتو   - 10
ادولف لوس   - 9
فردا کولاتان   - 2
ارو سارینن   - 29
فردریک جیمسون   - 4
اریک اوون موس   - 14
فرشید موسوی   - 3
اریک هابسبام   - 2
فمیهیکو ماکی   - 4
استن آلن   - 4
فیلیپ جنسن   - 7
استیون هال   - 32
گابریل کوکو شنل   - 2
اسلاوی ژیژک   - 18
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسنوهتا   - 6
گرگ لین   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گونتا اشتلزل   - 1
اسوتلانا بویم   - 5
لئون کریر   - 2
اسکار نیمایر   - 37
لبس وودز   - 26
اف او اِی   - 9
لوئیس باراگان   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس مامفورد   - 1
الیس راستورن   - 112
لودویگ لئو   - 3
اِم اِی دی   - 23
لودویگ میس ون دروهه   - 29
ام وی آر دی وی   - 73
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 8
لویی کان   - 39
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییجی مورتی   - 1
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 153
باک مینستر فولر   - 13
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 33
لینا بو باردی   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 31
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 69
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 9
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 59
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 6
نورمن فاستر   - 36
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 10
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 31
توماس هیترویک   - 31
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 7
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 29
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 8
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جولیا کریستوا   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 4
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 2
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 13
چارلز کوریا   - 15
کازو شینوهارا   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 6
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 13
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 24
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کلود پَره   - 3
دیوید رُی   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید گیسن   - 2
کنزو تانگه   - 10
دیوید هاروی   - 25
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت نوزیک   - 2
کنگو کوما   - 47
رابرت ونتوری   - 31
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رُدولف شیندلر   - 7
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رضا دانشمیر   - 5
کوین لینچ   - 7
رم کولهاس   - 116
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رنزو پیانو   - 34
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریچارد نویترا   - 7
یان گِل   - 9
ریموند آبراهام   - 1
یو ان استودیو   - 32
رینر بنهام   - 2
یورگن هابرماس   - 15
رینهولد مارتین   - 5
یورن اوتزن   - 1
ریکاردو بوفیل   - 7
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 196
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -862
گالری   -94
زیرساخت های شهری   -463
هتل   -81
فرهنگی   -358
ورزشی   -67
پاویون   -289
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
موزه   -267
حمل و نقل عمومی   -39
اداری ـ خدماتی   -240
ویلا   -26
تفریحی   -180
مجموعه های مسکونی   -8
مسکونی ـ تجاری   -172
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -148
عناصر یادمانی شهری   -3
صنعتی   -108
تجاری   -1
معماری مذهبی   -107
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
تراس های بیروت؛ هرزوگ ـ دی مورن و بازتعریف بنا در مقیاس شهر
اتووود سرویس خبر:   ليلا اشرف
1390/06/21
مـنـــــــبـع : http://www.dezeen.com
تعداد بازدید : 9308

معماران سوئیسی هرزوگ و دی مورن Herzog and de Meuronاین برج آپارتمانی را با صفحه های کف پیش آمده و تراس ها برای بیروت، لبنان طراحی کردند. این طرح به عنوان بخشی از یک طرح کامل برای احیای این منطقه از شهر ، ایجاد شده ، که شامل یک تفرجگاه ساحلی است.

ساختمان پنج اسلب کف مدولار مختلف دربرخواهد داشت که در ترکیبات مختلف برای ایجاد ترکیبی از پیش آمدگی ها و تراس ها استفاده شده است. ساختمان ،پوشش گیاهی برروی تراس ها برای ارائه ی حریم خصوصی خواهد داشت و پوشش های گیاهی در فضای ورودی اصلی به عنوان ادامه ی مجاورت با بلوار سبز عمل می کند.

ساختار 116 متر ارتفاعی، توسط ستونها در 14.7 متر شبکه منظم پشتیبانی خواهد شد و هر صفحه ی کف صیقلی، حداقل 60 سانتی متر پیش آمده است. 129 واحد دوبلکس و خانه های آپارتمانی، در دسته های مختلف مرتب شده و در طول برج در دسترس خواهند بود. این پروژه تا سال 2013 تکمیل خواهد شد. سایت: شهر بیروت خود را در قلب توسعه ی خاور میانه می یابد. به عنوان یک شهر بین المللی در سراسر زندگی اش، همیشه به عنوان یک مرکز فرهنگی از منطقه -فرهنگی و همچنین جغرافیایی – و به عنوان یک ارتباط میان اروپا و خاورمیانه به حساب می آید . دستاورد تاریخی شهر بیروت به شدت می تواند متنوع تر باشد؛ بقایای فنیقی ، رومی، عرب، مملوک، عثمانی و شهرهای مستعمره،شهر و ساختمان های آن را تغییر شکل داده اند، بطوریکه گذشته و حال پر حادثه، از نشانه های تاریخی شان دست کشیدند.

طراحی تراس بیروت کاملا به معنای واقعی کلمه بر لایه های تاریخی غنی و پر آشوب شهر تاثیر کرد. بدیهی ترین رویدادهای تاریخی، از بیروت که برای نسلهای آینده یاد آور خواهد بود، یکی از آنها ترور نخست وزیر رفیق حریری Prime Minister Rafiq Haririبود ، که وقتی اتومبیلش در مقابل خیابان منفجر شد ، رخ داد. هتل ژرژس Georges Hotel ، ویرانه های آن هنوز هم به عنوان یک یادآوری روزانه قابل مشاهده است. در همجواری سایت محل دفن زباله های عظیم شهری از جنگ است که از چندین بمب گذاری از سال 1970 - آوار شده و خاکروبه شده است، اما اینها در آینده تغییر خواهد کرد.

با وجود سابقه ی تاریخی زخم خورده، یک چشم انداز روشن برای بازسازی این منطقه وجود دارد، پلان اصلی در حال حاضر، در راهی با هدف بازسازی و آوردن زندگی دوباره به این بخش از بیروت است. این سایت در بخشی از طرح اصلی واقع شده است که به ساخت ساختمانهای بلند اداری و مسکونی اختصاص داده شده است و نزدیک به تفریح گاه ساحلی با قایقرانی قرار گرفته است. معماری : مفهوم پیشنهادی ساختمان، ساختار و سیما بوسیله ی هم اطلاع و هم احترام به این شهر تصور شده است ، و همچنین خوش بینی خود با بیروت معاصر را به اشتراک گذاشته است.

این پروژه بر پنج اصل بنا شده است: طبقه ها و تراس ها، داخل و خارج، پوش گیاهی، مناظر و حفظ حریم خصوصی، روشنایی و شخصیت. نتیجه، یک ساختمان است که بصورت عمودی لایه لایه شده است و بوسیله ی اندازه های مختلف از اسلب ها بیان شده است ،که هم در معرض بودن و هم حفظ حریم خصوصی و همچنین زندگی انعطاف پذیر میان داخل وخارج را فعال می سازد. جزئیات زیبا و تمرکز بر هماهنگی مواد مناسب ومعقول برای ساختمان کارآمد و لوکس ساخته شده است. آگاهی از مصرف انرژی ، مهندسی محیط زیست همراه با یکپارچگی پوشش گیاهی در معماری، بالا بردن کیفیت زندگی، در حالیکه به پایداری ساختمان هم معطوف می شود. لایه ها و تراس: این ساختمان 116 متر ارتفاع چند لایه دارد. ساختار طبقه بندی توسط اقامتگاه های منحصر بفرد که در عقب یا جلو قرار داده شده است برای کارگذاشتن تراس ها و پیش آمدگی ها ، نور و سایه ، و فضای سرپناه ها و در معرض گذاری، متفاوت شده است.

به این ترتیب مکان های منحصر بفرد ی برای برخوردار شدن ساکنان و میهمانان بطور یکسان ایجاد شده است. آپارتمانهای شخصی در سطوح مختلف در آرایش متفاوت گروه بندی شده است و به شکل دقیق یک همسایگی جدید گرد هم می آید. داخل و خارج : آب و هوای معتدل بیروت قطعا یکی از بزرگترین دارایی های این شهر است. که یک فضای باز زندگی را می سازد، نه یک فضای اضافی، و بخش جدایی ناپذیر از زندگی شهری بیروت است. یکی از اصول کلیدی طراحی در سرمایه گذاری در این دارایی و ترویج آپارتمانها ، پرورش ویژگی ها ی آن است.

هر آپارتمان در فضای بیرون و داخل ادغام شده است ، و در این راه تراس ها برای زندگی روزمره درست شده اند. پوشش گیاهی، مناظر و حفظ حریم خصوصی: طرح پوشش گیاهی با مفهوم طرح جامع موجود ترکیب می شود. ایده ی بلوار سبز که به ارتفاع بلند مجتمع اقامتی پیوسته می شود و اطراف آنرا با طراحی خود می گیرد و بصورت عمودی هم در داخل و هم در خارج ساختمان ادامه پیدا می کند. ورودی اصلی، فضایی مفرح است که با حوضچه های آب مجهز شده است، گیاهان و منظره، دیدها را به سمت دریا در شمال و بلوار سبز در شرق می گشاید. مکمل های میان معماری و طبیعت ،به لابی وسیع اطراف هسته ی مرکزی روح می بخشد و تا بالکن ها و تراس ها در سراسر کل ساختمان ادامه پیدا می کند.

بنابراین توالی ورودی، یک انتقال سازگار میان فضای روباز، چشم انداز عمومی و خصوصی ، اقامتگاه سبز را توسعه می دهد. تقریبا در خط ساحلی بیروت، دیدهای دریا کیفیتی فوق العاده در جهت پروژه است. در سراسر تراس های ساختمان ، کاشتها منظره ای گیاهی ایجاد کرده است، که بطور همزمان سایه را فراهم می کند ، اما، مهمتر از آن ، تضمین سطح لازم از حریم خصوصی میان تراس های آپارتمان های شخصی است. علاوه بر این، منظره ی قاب شده ی پوشش گیاهی ساختمان و تولید آب و هوای دلپذیر توسط محیط معتدل، ارائه کننده ی معماری است. نور و ماهیت: کنسول های وسیع سایه را فراهم می کند و نور خورشید به داخل ساختمان را کاهش می دهد. در هر محل مورد نیاز، سوراخ های میان سطوح از نور و خورشید ارائه می شود. تراکم آنها، شکل شان ، سایه های شان، بی تردید الگویی را تولید می کند که به وضوح هویت برج از محیط اطرافش تمایز پیدا می کند. علاوه بر این، ضخامت نسبی از صفحات کف ، برای تعادل چرخه ی درجه حرارت روزانه به موجب جرم حرارتی آن ،قابل توجه است.

از جمله استراتژی هایی که ساختمان را محلی واقعا پایدار برای زندگی می سازد. ساختار: برای تضمین تمایز کافی از حجم ساختمان و حفظ نسبت معقول ساختمان، این برج، از پنج مدول طبقات که در ترکیبات مختلف تکرار می شود، تشکیل شده است. اسلب ها که از هر طبقه جلو آمده، درست در اطراف محیط خود ،نزدیک به 60 سانتی متر، ساختمان سبک شده و از نماهای شیشه ای گسترده نگهداری شده است. ساختار، توسط هسته و ستون های منظم شبکه بندی شده که تا دهانه ی 14.7 متری را پوشش می دهد، تشکیل شده است. هر یک چهارم از برج لابی، خود با آسانسورهایی که برای بیش از دو آپارتمان بکار نمی روند، تشکیل شده است. برای بهره وری بالاتر هر دو لابی ،آسانسور ها و فرار آتش مشترک دارند.

آپارتمان ها: ترکیبی از آپارتمان ها با اندازه ها و انواع مختلف مانند ساده ها، دوبلکس و خانه هایی با استخر ها در سراسر ساختمان ، برای ارائه ی انواع شرایط برای رفع نیاز هریک از مستاجرها و ارائه ی هریک از آپاتمان ها با هویت منحصر بفرد، پخش شده است. آپارتمان به طور کلی سه حوزه را شامل می شود: پذیرایی، فضای زندگی خصوصی و فضای خدماتی. پذیرایی ،به سمت یک راهروی بزرگ باز می شود و به اتاق بزرگ پذیرایی با یک فضای وسیع برای پذیرایی کردن ، فضای غذاخوری و یک منظره ی تراس سخاوتمندانه منجر می شود. فضای خصوصی، یک فضای نشیمن خانوادگی و اتاق خواب ها شامل سوئیت های دارای حمام و کمدهایی بزرگ را نمایان می کند. فضای خدمات شامل آشپزخانه با انباری و اتاق رختشویی در کنار آن قرار گرفته و اتاق خدمتکار به همراه حمام می باشد.

همه ی فضاهای اصلی مانند اتاق های نشیمن و اتاق خواب ها مداوما یک ارتفاع سخاوتمندانه روشن 3.4 متری را فراهم می کند. امکانات: تراس های بیروت مسکن هایی با امکانات رفاهی در سطح ورودی مانند چشمه ی آب معدنی واستخر را فراهم می کند. پارکینگ: پارکینگ بطور کامل میان ساکنان و بازدیدکنندگان تقسیم می شود. بازدیدکنندگان از شمال با ماشین وارد می شوند ، در حالیکه اتومبیل های ساکنان از طریق ورودی اصلی در جنوب وارد می شود. به محض ورود آنها، مسافران پیاده می شومد ، و از رامپی که در کنار مسیر دایره وار ماشین واقع شده، استفاده می کنند. به هنگام خروج از ساختمان ،مسافران در مقابل لابی اصلی سوار می شوند و از طریق در بزرگ خارج می شوند.

تراس های بیروت ، هرزوگ و دمورن


تراس های بیروت ، هرزوگ و دمورن


تراس های بیروت ، هرزوگ و دمورن


تراس های بیروت ، هرزوگ و دمورن


تراس های بیروت ، هرزوگ و دمورن


تراس های بیروت ، هرزوگ و دمورن


تراس های بیروت ، هرزوگ و دمورن، سطح 9


تراس های بیروت ، هرزوگ و دمورن،سطح 20


تراس های بیروت ، هرزوگ و دمورن، سطح 25


تراس های بیروت ، هرزوگ و دمورن، سطح 3




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

برج بلومينگ؛ فلدینگ و بیومورفیسم خطی ـ ارتفاعی
فرانک گری، آنگونه که تاکنون دیده نشده است ـ بخش دوم
تراس سبز معماران گراد؛هم اوایی کرباس و اهن و بتن با صداهای پنهان باغ
نخستین خانه ی چاپ سه بعدی در آلمان؛ معماریِ حداقلی و امکان های تازه ی مبهم
هم پوشانی دو حجم و دو کاربری در سطحی مشترک برای رسیدن به خانه
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group