معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1682
معماری و کوه   - 16
منظر شهری   - 1573
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 15
طراحي داخلي   - 1145
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
نظریه معماری   - 1127
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
سازه های شهری   - 1045
شهرهای در حرکت   - 15
تکنولوژی ساخت   - 1039
معماری بایومورفیک   - 15
معماری حوزه عمومی   - 1011
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 14
مرزهای معماری   - 1001
پداگوژی انتقادی   - 14
نگاه نو به سكونت   - 907
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
المان شهری   - 858
فرهنگ نفت   - 13
نظریه شهری   - 825
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری و سیاست   - 795
طراحی جزییات   - 11
معماری مدرن   - 747
معماری و غذا   - 10
معماری پایدار   - 714
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
کلان سازه   - 713
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
روح مکان   - 641
بی ینال ونیز   - 10
آینده گرایی   - 632
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری منظر   - 602
درس گفتارهای اتووود   - 10
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 594
معماری خوانی   - 9
آرمان شهرگرایی   - 578
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
طراحی صنعتی   - 569
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 9
منتقدان معماری   - 547
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
توسعه پایدار   - 545
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
معماری تندیس گون   - 543
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 536
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 8
معماری شمایل گون   - 525
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماریِ توسعه   - 489
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
باز زنده سازی   - 484
تز 1400   - 8
هنر مدرنیستی   - 435
معماری تخت جمشید   - 8
معماری یادمانی   - 389
منبع شناسی اتووود   - 7
طراحی نئولیبرال   - 382
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری سبز   - 378
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
تغییرات اقلیمی   - 363
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
تراشه های کانسپچوال   - 359
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری پست مدرن   - 350
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 348
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 324
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 311
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 308
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 304
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 303
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 294
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 276
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 275
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 275
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 268
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری انتقادی   - 264
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
اقتصادِ فضا   - 252
معماری و جنگ   - 7
زنان و معماری   - 243
معماری آمریکای جنوبی   - 7
فضای منفی   - 237
اینستالیشن های شهری   - 7
عکاسی   - 236
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 236
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 235
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 224
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 212
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 207
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 200
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 192
عبور از مرحله جنینی   - 7
مسکن روستایی   - 176
مسابقه ویلا 1400   - 6
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 173
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
معماری ژاپن   - 168
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری فضای داخلی   - 165
فمینیسم   - 6
معماری و رسانه   - 165
ده پرسش از دو معمار   - 6
هنر گفت و گو   - 161
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
ترسیمات معماری   - 161
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
معماری ایران   - 157
معماری مصر   - 6
بلندمرتبه ها   - 136
شهرسازی کوچک مقیاس   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 122
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 98
معماری استرالیا   - 5
ویرانه ها   - 97
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری چین   - 90
اکنی استودیو   - 5
معماری فاشیستی   - 89
گزارش فرانسویِ وس اندرسون   - 5
معماری مذهبی   - 87
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
معماری کوچک مقیاس   - 86
اکسپوی دبی. 2020   - 4
اکسپو   - 83
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 80
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 79
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
فیلوکیتکت   - 78
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری جنگلی   - 78
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
معماری پراجکتیو   - 76
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
گفت و گو با مرگ   - 75
زنان، آشپزخانه، مقاومت   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 74
معماری و انسان شناسی   - 4
معماری اروپا   - 71
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری هند   - 68
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
بلوپرینت   - 4
معماری دیجیتال   - 66
اتووودْ آبزرور   - 4
مدارس معماری   - 64
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
پداگوژی   - 59
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
بحران آب   - 57
معماری و دشت   - 3
معماری و نقاشی   - 57
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری آسیا   - 57
باشگاه مشت زنی   - 3
زاغه نشینی   - 55
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 54
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
طراحی مُد   - 54
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
معماری و روانشناسی   - 53
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 52
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
آنتروپوسین   - 52
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
معماری و ادبیات   - 48
فیلم های اتووود   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 47
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
هنر روسیه   - 45
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
باهاوس   - 44
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
جنبش متابولیسم   - 44
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
معماری و گیم   - 40
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معماری بیابانی   - 38
شهرهای پیشاصنعتی   - 2
معماری و رنگ   - 37
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
درگذشت زاها حدید   - 35
جنتریفیکیشن   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 34
سایبورگ   - 2
طراحی پارامتریک   - 34
سایبرفمینیسم   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
مدرنیسم هیپی   - 2
معماری و آب   - 31
معماری و آسمان   - 2
معماری مجازی   - 30
معماری مدارس   - 2
اکسپو میلان 2015   - 28
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
پاویون های سرپنتین   - 27
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری آمریکا   - 22
شهرْخوانی با اتووود   - 1
جشن نامه اتووود   - 21
ان اف تی   - 1
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
متاورس   - 1
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری آفریقا   - 1
معماری ـ موسیقی   - 19
معماری پساصنعتی   - 1
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
نمایش های مد پرادا   - 1
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
سایبرنتیک   - 1
معماری و سلامت   - 18
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
پردیس ویترا   - 18
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 11
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 19
آرکی زوم   - 6
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 34
آلدو روسی   - 15
سائول باس   - 7
آلفرد هیچکاک   - 5
ساسکیا ساسن   - 9
آلوار آلتو   - 19
سالوادور دالی   - 2
آلوارو سیزا   - 9
سانا   - 5
آن تینگ   - 4
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونی گائودی   - 28
سدریک پرایس   - 3
آنتونی وایدلر   - 5
سو فوجیموتو   - 18
آنتونیو نگری   - 6
سوپراستودیو   - 9
آنسامبل استودیو   - 2
سورِ فِهْن   - 6
آنیش کاپور   - 8
سوزان سانتاگ   - 10
آی وِی وِی   - 34
شاشونا زوبوف   - 4
اُ ام اِی   - 59
شیگرو بان   - 34
اتوره سوتساس   - 8
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادریان لابوت هرناندز   - 5
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد برتینسکی   - 1
فرانک گهری   - 50
ادوارد سعید   - 17
فرانک لوید رایت   - 45
ادوارد سوجا   - 10
فرای اوتو   - 10
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فردا کولاتان   - 2
ادولف لوس   - 9
فردریک جیمسون   - 4
ارو سارینن   - 29
فرشید موسوی   - 3
اریک اوون موس   - 14
فمیهیکو ماکی   - 4
اریک هابسبام   - 2
فیلیپ جنسن   - 7
استن آلن   - 4
گابریل کوکو شنل   - 2
استیون هال   - 32
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسلاوی ژیژک   - 18
گرگ لین   - 7
اسنوهتا   - 7
گونتا اشتلزل   - 1
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
لئوپلد بانچینی   - 2
اسوتلانا بویم   - 5
لئون کریر   - 2
اسکار نیمایر   - 37
لبس وودز   - 26
اف او اِی   - 9
لوئیس باراگان   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس مامفورد   - 1
الیس راستورن   - 112
لودویگ لئو   - 3
اِم اِی دی   - 24
لودویگ میس ون دروهه   - 29
ام وی آر دی وی   - 73
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 9
لویی کان   - 39
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییجی مورتی   - 1
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 153
باک مینستر فولر   - 13
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 36
لینا بو باردی   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 32
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 69
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 10
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 59
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
نائومی کلاین   - 5
تئودور آدورنو   - 6
نورمن فاستر   - 36
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 10
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 31
توماس هیترویک   - 31
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 7
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 30
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 8
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جولیا کریستوا   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 6
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 2
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 13
چارلز کوریا   - 15
کازو شینوهارا   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 6
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 13
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 24
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کلود پَره   - 3
دیوید رُی   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید گیسن   - 2
کنزو تانگه   - 10
دیوید هاروی   - 25
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت نوزیک   - 2
کنگو کوما   - 47
رابرت ونتوری   - 31
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رُدولف شیندلر   - 7
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رضا دانشمیر   - 5
کوین لینچ   - 7
رم کولهاس   - 119
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رنزو پیانو   - 34
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریچارد نویترا   - 7
یان گِل   - 9
ریموند آبراهام   - 1
یو ان استودیو   - 32
رینر بنهام   - 2
یورگن هابرماس   - 15
رینهولد مارتین   - 5
یورن اوتزن   - 1
ریکاردو بوفیل   - 7
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 196
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 19

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -873
گالری   -94
زیرساخت های شهری   -471
هتل   -83
فرهنگی   -368
ورزشی   -68
پاویون   -302
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
موزه   -268
حمل و نقل عمومی   -39
اداری ـ خدماتی   -249
ویلا   -27
تفریحی   -188
مجموعه های مسکونی   -8
مسکونی ـ تجاری   -172
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -155
عناصر یادمانی شهری   -3
صنعتی   -112
تجاری   -2
معماری مذهبی   -108
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
آسمان خراشی قرن ۲۱ هنگ کنگ؛ ریزْ شهری معلق برای زندگی ای متفاوت
اتووود سرویس خبر:   مينا ارجمند
1390/10/06
مـنـــــــبـع : www.evolo.us
تعداد بازدید : 5697

اسپشال منشن : مسابقه آسمان خراش طراحان : جاستینا کراکیویز ، جِف چِنگ ، جان کاوو از هنگ کنگ هنگ کنگ کلان شهری است که دارای زمین هایی با وسعت زیاد و متنوع میباشد. به دلیل آنکه بخش عظیمی از عوارض طبیعی این کلان شهر بصورت شیبدار است که برای سهولت وسایل نقلیه و عابران پیاده ، زیرساخت های پیچیده شهری مانند قطار ها و پلکانهای برقی ساخته شده اند. این نوع زیرساخت شهری بیش از ۵۰% از زمین موجود را شامل میشود.

۵۰% دیگرزمینِ این شهر ساختار خوشه ای دارد که هر خوشه شامل مجموع از آسمان خراش میباشد که با ساختارهای ترافیکی از جمله پیاده رو ها و خیابان ها احاطه شده و به خوشه ی دیگر متصل میشوند. براساس این اصل و اساس شهری، ما به این نتیجه رسیدیم که هنگ کنگ احتیاجی به آسمان خراش دیگرندارد بلکه به ساختمانی احتیاج دارد که فضاهای عمومی شهری را برای شهروندان مهیا کند.

گذرگاه بِی، یکی از شلوغ ترین مناطق جهان است که به پارک عمومی بزرگش در شرق و یک شریان ترافیکی اصلی در شمالش معروف است. دروازه ورودی به بندرگاه کِراس هم در این ناحیه واقع شده است. روزانه ، حرکت میلیمتری در ترافیک سنگین و ثابت این منطقه سبب ایجاد آلودگی هوائی و آلودگی صوتی در این ناحیه شده و حتی اکثر اوقات این ترافیک به خیابان های مجاور هم کشیده و سبب از بین بردن آرامش همسایگان میشود.

تنها راه دسترسی به جلوی بندرگاه، از میان تونل عابرا ن پیاده است که در اصل برای زیر ساختارهای آبی شهری ساخته شده بود. این امر به معنای تَرک اسکله با فضاهای رسوبی بسیار میشود. با موقعیت شناسی دراین منطقه و یافتن این محل، ما به یک پروپزال توسعه ای هوشمندانه دست یافتیم که میتواند برای شهر تعداد زیادی از فضاهای عمومی ، فضاهای مسکونی و اداری را مهیا کند. این طرح پیشنهادی در فاز های مختلف طراحی شده است و در طی سالیان متمادی قابل توسعه خواهد بود. این طرح میتواند، به عنوان طرحی برای احیای بندرگاه محسوب گردد که میتواند دوباره روح زندگی را به این منطقه ی هنگ کنگ بازگرداند.

شیت شماره ۱


شیت شماره ۲




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
علیرضا بوستانی ( 1390/10/11 ) :
طرح بسیار پیچیده و دچار آشفتگی می باشد.به یقین می توان گفت که طراح تحت تاثیر فرم قرار دارد و فورمالیست است و نمی توان گفت که فرمش از کارکردی تبعیت میکند.ایرادی که می توان به کار گرفت این است که به فضای سبز اهمیتی داده نشده و ما را به سمت ماشین و ماشینی زندگی کردن سوق می دهد.پیچش در طرح را دوست دارم و این پیچش ما را به بالا می رساند.باید فکری به حال خشکی و یکنواختی محیط کرد.باید فضای سبز را در کار دخیل کرد و زندگی کردن در چنین فضایی را راحت تر کرد.اگر طراحان به این موضوع فکر کرده بودند که خودشان می خواهند در این مکان زیست کنند یقینا طرح را با فضای سرگرم کننده تری تلفیق می کردند.از این جهت فرم قابل تحمل است که ما را از مکعب طراحی کردن دور می کند و به ما نشان می دهد که جز مکعب هم می توان یافت و طراحی کرد.
پدرام پورمزینی ( 1390/10/12 ) :
با سلام
چین (هنگ کنگ) : شهری که در حال حاضر بیش از 9300 ساختمان با عمر 30 سال به بالا دارد . و می بینیم که تعداد ساختمانهای 30 سال به بالا در 10 سال اخیر رشد داشته پس ما با یک بافت فرسوده مواجه هستیم با توجه به موضوع این برداشت را می توان داشت که تاریخچه معماری هنگ کنک به تغیر و تحولی عظیم نیاز دارد. و این را هم می دانیم که چینی ها از لحاظ روحی آدمهای افسردای در جهان اند این طرح می تواند علاوه بر اینکه به بهبود وضیت فرسوده کمک کرده تا حدودی به روحیه و اشتیاق روانی شهرهم کمک کند و می تواند کاملا کارکردی از آب درآید . همان طور که شما در نقشه هوایی نگاه می کنید متوجه این متضادی بین طرح های قبلی و طرح جدید می شویم همان طور که درکامنت های قبلی هم گفتم انسان با خطوط نرم ارتباط بهتری نسبت به خطوط شکسته بر قرار می کند . این طرح می تواند استارتی خوب برای رویا رویی با جهان جدید چین باشد وقت آن است که این بافت ها فرسوده جای خود را به این طرح ها بدهد .
مهدی توکلی ( 1390/10/13 ) :
با سلام.این آسمان خراش ها دارای فرمی جذاب و فولد هستند که برای زندگی شهری بازده خوبی دارند.که شاید برای کارکرد انسان دچار کمی مشکل شود ولی در این راستا باید فرم و عملکرد در هم امیخته شوند.من با این طرح رابطه خوبی برقرار می کنم.و با نظر علی موافق نیستم این آشفتگی دارای نظام است.
مرضیه جمالی ( 1390/10/13 ) :
پیچیدگی زیاد ان موجب سردرگمی میشود ولی خیلی خوب با هم ترکیب شده و از لحاظ فرمی وحجمی با هم همخوانی دارد .کار شلوغ است ولی شلوغیه ان جالب است و از دید بصری حس میشود که پایه ها از مقاومت کمی برخوردار اند به دلیل اینکه حجم بالا سنگین به نظر میرسد
فاطمه فرجام ( 1390/10/13 ) :
فرم و پيچيدگي و تركيب ضاي جذابيت خاصي به كار مي دهد از طرفي مي توان گفت كه مانند سبك خاصي از نقاشي اسن ولي همچين بافتي در محيط شهري پذيراي اين بافت است؟ مانند سلولي كه در بافت شهري رشد كرده و قرار گرفته است.
مانند يك بافت هرزه رو ديده مي شود و يك بافت خطي را به وجود اورده است. ولي اگر از به بنا نگاه كنيم عبور ماشين از زيز ساختمان كار يكي از نقاط م‍‍‍ثبت كار است و سوالي كه در ذهن به وجود ميايد خط اسمان را زير سوال نمي برد؟

عبدالحسین نصیری ( 1390/10/13 ) :
با درود
آسمان خراش قرن 21 هنگ کنگ یا تحلیل رفع معضلات فضاهای شهری جدید برای شهروندان مهیا و گره ترافیکی دقیقه ای حمل و نقل را بازتر می بماید و همانند پروژه آسمان پل که ترکیبی با ارتباط فرابافتی سکونت گاهی در ارتفاع و مسیرهای حمل ونقل همگام با بافت موجود شاید 50%موفقیت هدف های در نظرگرفته را تامین نماید.ولی در عمل توده عظیم و سنگینی را در منطقه به نمایش می گذارد که خود سد بزرگی در امتداد افق و محو آن را داراست و چتری گرچه با روزنه روی بافت لایه زیرین و مانع بصری لایه وسیعی از بافتهای شعاعی منطقه موجود را مانند نمای حاصل از روییدن قارچی عظیم در باغچه با گلهای ناز می باشد حال اگر سمی نباشد هماهنگی با فضای گلزار را بهم زده و دید بصری عجیب و غریبی در روییدن را همراه خواهد داشت .
مخمد رضا کرمی ( 1390/10/13 ) :
با سلام
ين طرح پيچيده و درهم رفته انسان را ياد خانه هاي فضايي مي اندازد ولي طرح جالبي است كه بايد به نحوه اجراي ان هم توجه كرد
البته به ارتفاع بردن ان يك كار بسيار خوب است ولي به نظ ر من مثل اين ميمونه كه كساني كه در ان زندگي ميكنند يا حداقل
دران رفت امد دارند جدا از بقيه هستند يا تفاوت دارند وبا توجه به حرف دوستان واقعا نبود فضاي سبز به چشم ميخوره.
هماهنگي با فضاي اطراف هم بسيار مهمه.
محمد سکاک ( 1390/10/13 ) :
با سلام
به نظر من این نوع بافت توانسته که با بافت های اطراف خود یک نوع تضاد ایجاد کند.این بافت به نظر من توانسته حرکت،جنب و جوش و هیجان را،در یک بی نظمیه، سازماندهی شده،به طور بسیار خوبی نشان دهد.در پلان موجود می بینیم که کاملا کرو بودن طرح با بافت اطراف کاملا در تضاد می باشد.همچنین کرو بودن این طرح باعث بهتر نشان دادن و مورد توجه قرار گرفتن آن نسبت به دیگر طرح ها می شود.به نظر من فرم به وجودآمده با توجه به کارکردی که این طرح دارد،در بافت شهری می تواند اجرا شود.چون این طرح،یک طرح متفاوت با یک رویکرد رونق دادن دوباره زندگی در بافت شهری است.در آخر باید گفت که این طرح خودش رو کاملا متمایز از بافت شهری می بیند،شاید یک دلیل آن بازگشت زندگی در این منطقه باشد.در کل باید گفت که یک زندگی کاملا متفاوت رو به نظرمن،مردم اون منطقه با اجرا شدن این طرح،تجربه خواهند کرد.
محسن نظری ( 1390/10/13 ) :
با سلام
با توجه به پیچیدگی و سردرگمی فضا یکی از نظرات طراح ایجاد جلب توجه انسانها از نمای دریا به بندر گاه بوده که در اثر ازدحام فضا این مهم به خوبی قابل پیش بینی است و با توجه به مرتبط بودن هر بلوک ساختمانی با هم ارتباط فضایی و سهولت دسترسی ساکنین فضا فراهم می اورد . با این که این طرح شباهتی عمده ای به طراحی توماس هیتروک در زمینه ایجاد ساختمان های با سطح مقطع کم که با ارتفاع گرفتن به میزان ان اضافه میشود به فضای ازاد زیادی به منظور ایجاد فضای سبز دسترسی پیدا کرده اما در طراحی از این فضا به منظور فضای سبز کمتر استفاده شده است.


نقد اثر :
با توجه به ناهمخوانی طرح با فضای شهری خود ظاهری غیر قابل هضم چه از دید دریا و چه از دید پرنده به محیط بخشیده است .طرحهای منحنی میتوانست با پیچش وکرو بودن کمتر ساده و سیر گردش ملایم در کالبد شهری حرکت کند (شبیه طرحهای زاحا حدید)
محمد کشاورز ( 1390/10/13 ) :
باسلام
از نظرفرم بصری با پیچیدگی زیادی مواجه میشویم که از یک سو هیجان واز سویی دیگر سردر گمی در فرم ...واز نظر عملکردی باگسترش فضاهای کاربری در ارتفاع بالا یعنی هرچه بنا ارتفاع میگیرد فضای کاربری بیشتر میشود که این مسله باعث میشود حجمی عظیم بنا در ارتفاع قرار بگیرد ودر زیر این حجم فضای خالی بوجود اید برای حل مسله ترافیک و مسیرهای ارتباطی/من با اینکه با پیچیدگی زیاد فرم مخالفم ولی از نظر بافت ودیدی بصری که از دریا به ساحل با فرمی که ساختمانها دارندچیز جالبی به نظر میرسد بشودواز نظر عملکردی که بهترین چیزی هست که از بار ترافیک میتونه کم کنه
یوسف هوشمندی ( 1390/10/14 ) :
سلام
من هم بانظراقای بوستانی موافقم چرا که، با توجه به زیر ساختهای پیچیده موجود در طرح می توان ناهنجاریهای به وجود اورد که رفتار هایی پدید شود س که صبر وتحمل ان به امید ابزار هوشمندانه وارتقاء سطح فرهنگ مردم باشد وشاید از لحاظ معانی بسیار بطیی تراز عملکرد وفرم تغیر داد، هر چند که رفتاری بر پیاده وسواره را نمی توان ساده انگارانه ارزیابی کرد بلکه باید علل وقوع ان را ریشه یابی نمود با مشاهده به پیشنهاد طرح اجتناب نمی کند که شهروندان منطقه از حرکت حذف کامل شوند، بلکه تنها حاکمیت ترافیک عبوری رااز رفتارهای حرکتی سلب میکند و رفتارهای غیر حرکتی را بیشتر تشویق می کند، تمامی این گونه طرحها ان هم درکلان شهر نوعی ارامش ذهنی را برای استفاده شهروندان ازفضا به همراه دارد ،لیکن هدر رفتن انرژی وکنترل حرارت در چنین ساختمانها یی چشمگیر بوده واسیب های اجتماعی ناشی از زندگی در اسمان خراشها برای کودکان وسالخوردگان شدید تر است.
یاسمن سیف پور ( 1390/10/14 ) :
با سلام
ازنظر من طرح بسیار پیچیده و درهم است اما اینکه طرح از خطوط منظم و حجمهای 4گوش همیشگی بیرون آمده ست جالب وقابل تحسین است طرح پیچیده است اما بسیارخوب ترکیب شده است من به شخصه خط آسمان خوبی درطرح ندیدم همچنین فکرمیکنم فضاهای سبزمناسبی درنظرگرفته نشده که نقص طرح است.ازنظرمن اینکه این شهر بسیار ماشینی ست اصلا جالب نیست من دوست دارم در شهرقدم بزنم ازکنار آدمها بگذرم تا به مقصدبرسم شاید دربین راه جایی انتخاب کنم و چنددقیقه استراح کنم که چنین امکانی در این شهردیده نمیشود.
مرضیه زارعی ( 1390/10/14 ) :
با سلام
به نظر من ارتباط بر قرار کردن با این طرح به دلیل پیچیدگی های فرمی که دارد، دشوار است، بافت آن با محیط هارمونی ندارد و از طبیعت جداست.
با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی این طرح فاقد جاذبه های طبیعی و فضای سبز است و انسان را دچار افسردگی می کند.
به نظر من در این طرح فرم جوابگوی کارکرد نمی باشد.
با اینکه طرح های منحنی میتواند آرامش بخش باشد اما این طرح باآشفتگی و پیچش زیادی که دارد انسان را دچار سر در گمی کرده و صلب آرامش می کند.
محمد سجادیان ( 1390/10/14 ) :
با سلام
همان طور که گفته شدهنگ کنگ شهر اسمان خراش نامیده شده است.وشهری افسانه ای به دلیل ساختمان های بلند که هر یک بیش از 200متر می باشد.
به نظرم این نوع فرم ارتباط با درک اشیا را دور میکند وبا پیچیده شدن فرم وکرو در خود باعث بی جهت شدن ویا بی جهت نشان دادن خود نسبت به بافت اطراف شده است.وبا گرفتن قدرت انرژی طبیعت ویک پارچگی کلی فرم نسبت به بافت یک جورایی شهر خود را در حال حرکت نشان میدهد(شهر ماشینی)وابتدا وانتهای شهر مشخص نیست وبا مرتفع شدن این فرم وارتفاع تمام ساختمان هادربافت اطراف باعث نداشتن خط اسمان وخفگی شهر شده است است.
البته با در نظر گرفتن فرهنگ ان شهر واسمان خراش بودن ایده خوب وبا محتوا تطابق دارد.
احسان شریفی ( 1390/10/14 ) :
با سلام
از دیدگاه من این طرح بسیار پیچیده ، و سر در گمی خاصی دارد.به نظر می رسد که خطوط به کار رقته در طرح از طبیعت که هیچ خط سافی ندارد الهام گرفته شده است.به عقیده من این شهر فقط برای حمل و نقل طراحی شده و یک شهر کاملا ماشینی است.در واقع من با نظر خانم سیف پور موافق هستم که شهر بسیار ماشینی جالب نیست و این باعث می شود شهر فاقد حیاط فرهنگی باشد.
این بافت یک الگوی خطی است که از دل یک سری مکعب های مستطیل و خطوط شکسته ، خطوطی کاملا منحنی چه از دید پرنده و چه از دید انسانی بر آمده است و این باعث جدا شدن طرح از بافت اطراف خود شده و نا هماهنگی بین طرح و بافت اطراف خود به وجود آمده است.
حمیدرضا کریمی ( 1390/10/14 ) :
با سلام
به نظر من از نظر عملکردی در شهر از بعد کاربری بسیار خوب وفکر شده می باشد چون می تواند هم فضای عمومی باشد وهم مسکونی هم اداری باشد.
ولی از نظر فرمی به نظر من با بافت هم خوانی ندارد چون کلیه ی خطوط آن کرو بوده و در یک فضای کاملا هندسی مکعب شکل قرار گرفته است.
ولی از نظر فرم کلی توانسته یک فرم کاملا کاربردی و جالب طراحی کند.
ملیحه سجادیان ( 1390/10/14 ) :
با سلام
از نظر عملکردی ایده جالب و قابل بحثی است.اما خیلی از ایده ی پیکره تراشانه استفاده شده.به نظر من یک اسمان خراش خیالی و افسانه ایست.در فرم از خطوط منحنی استفاده شده که با بافت مجموعه هماهنگی ندارد.این مجموعه حس خفگی و ترس را در من تداعی میکند.
محمد فرجام ( 1390/10/14 ) :
با سلام
طرح بسیار پیچیده و دارای تراکم بالا است اما این پیچیدکی در نگاه کلی است ما وقتی خود را به داخل شهر میبریم و از نزدیک به
ان نکاه میکنیم(شیت 2 برش)کمی از پیچدگی کاسته شده و به آن نظم تزریق شده است.
در شیت 1 لکه های ابی رنک من را به یاد طرح های سنتی گل وگیاه و ترمه می اندازد.
این آسمان خراشها باآشفتگی و پیچیدکی زیادی که دارد انسان را دچار سر در گمی میکند.
انحنای زیاد باعث ناپایداری ان شده است و به گونه ای ثبات ندارد. این طرح نمیتواند نمیتواند ار الودگی شهر بکاهد بلکه به صورت یک پوسته روی شهر قرار گرفته است.
افشین شناوری ( 1390/10/14 ) :
این کار در تضاد کامل با بافت شهر است ولی با توجه به فرم آن می توان به این نتیجه رسید که این طرح می تواند پس از مدت زمانی جای خود را  دربافت پیدا کند و نیز محیط را تحت تاثیر خود قرار دهد و محیط را مانند خود می کند
ایمان درودی ( 1390/10/14 ) :
با سلام
به جرات میتوان کشور هنگ کنگ را جزیره آسمانخراشها نامید و این آسمانخراش از لحاظ فرمی متمایز از آسمانخراشهای دیگر میباشد وا باتوجه به توضیحات بالا طراحی با توجه به شیبی که زمین داشته انجام شده است و در نتیجه تعامل فرم با بافت ایجاد شده و جنبه ی عملکردی هم به خود گرفته است.به نطر من استفاده از فرم های منحنی و استفاده از بافت جنبه ی زیباشناسانه نیز به خود گرفته است و این طرح شایسته ی تحسین است.در ضمن با توجه به اینکه در این کشور آسمانخراشهای متعددی ساخته شده است مردم میتوانندبه راحتی با این طرح ارتباط برقرار کنند
نگار چاپی ( 1390/10/14 ) :
با سلام
سا ختار خوشه اي شكل...!!!
اولين تصورم همون اسبي بودكه يوناني ها براي وارد شدن به به تروي درست كردند....
خب هر كدام از اين خوشه ها ي غول آسا يه نوع حس شهر فضايي داره كه هر كدام يه يه جور وبه شكلي به هم وصل شدن.... خب اين طرح با هدف راه دسترسي به بندرگاه ابوده براي جلوگيري از ترافيك ومشكلاتي از اين قبيل....من با اين طرح موافق نيستم اول كه هيچ هم خواني با اطراغش ندارد...دوم كه اصلا خط اسمان جالبي براي يك شهر مدرن نيست....سوم اين كه فضاي سبز در كار ناديده گرفته شده...
مهسا حجازي ( 1390/10/14 ) :
یک شهر پیچیده به نظر میرسد, یکی از نکات مثبتش تنوع فرم است و دیگری فرم های منحنی است که متناسب است به نزدیکی ان به بندر و چند منظوره بودن ان نیز مثبت است
مهسا حجازي ( 1390/10/14 ) :
اما در دید اول و در اولین عکس , حس جالبی نمی دهد و حس نا امنی به انسان دست میدهد....
نگار چاپی ( 1390/10/14 ) :
در جواب شما آقاي سكاك
فكر نمي كنم هر تصادي زيبا باشد.... تصور كنيد در شهري كه ساختمانها داراي خطوط راست گوشه هستند در منطقه اي يك نوع فرم كرو در هم پيچيده.... يك نوع تضاد شديد
حسين يزداني ( 1390/10/14 ) :
از اینکه این کار کاری بسیار قوی میباشد شکی در آن نیست.از خصوصیات این میتوان به فرمالیست بودن آن,پچیدگی,هیجان انگیز بودن،استفاده نکردن زیاد از زوایا و همینطور استفاده بیش از حد از خطوط کرو و منحنی و دایره میباشد به طوری که حتی پایه ها هم دایره میباشد.و از معایب این کار میتوان هرج و مرج بودن و آشفتگی و همینطور نزدیکی بسیار زیادی به زندگی ماشینی میتوان اشاره کرد
حسين يزداني ( 1390/10/14 ) :
من با نظر خانوم چاپی که اولين تصورم همون اسبي بودكه يوناني ها براي وارد شدن به به تروي درست كردند نیز موافق هستم و همینطور مخصوصا با نظر خانوم حجازی که دید اول و در اولین عکس , حس جالبی نمی دهد و حس نا امنی به انسان دست میدهد کاملا موافق هستم
محمد رضا خلیل زاده ( 1390/10/14 ) :
بیشتر شبیه درختان بائوباب می ماند که گویی ریشه ها سر از آسمان سر بر آوردن،که برای سر در آوردن از این مدول های به هم پیوسته که همچون هزارتوی پر پیچ و خم می ماند ،باید نقشه ای از پیش تعریف شده برای رسیدن به مقصد (بدون سرکشی به عملکردهای غیر لزوم )داشته باشیم.
محبوبه زارع ( 1390/10/14 ) :
با سلام
این شهر شلوغ و سرسام آور است . در دو سطح طراحی شده .سطح زیر خفقان آور است .اگر یک نفر را در سطح زیرین فرض کنیم سطح بالا را بسیار آشفته می بیند .در سطح بالا هیچ فضایی (مثل پارک محله ای )برای ارتباطات عمومی وجود ندارد (یک پارک در یک نقطه از شهر کافی نیست)و فقط فضا پر است از خیابان و برج .
ولی از طرفی چون هنگ کنگ یک کلان شهر شلوغ می باشد می توان تعداد زیادی از جمعیت را در آن جا داد(تراکم زیستی بالا).این شهر یک شهر صنعتی می باشد و دو مورد از شاخصه های جین جیکوبس را داراست یکی تراکم بالای انسانی در افق و دوم اینکه محله ها چند منظوره می باشد و ترافیک روان در بافت شهر وجود دارد .

حامد عباسی ( 1390/10/14 ) :
از نظر من طرح دارای پیچیدگی فرمی بسیاری است که باعث تضاد اسمان خراش با بافت اطراف خود شده است اما از طرفی دارای فضاهای منظم وچند منظوره ای شده است
لیلا حیدری ( 1390/10/14 ) :
فضای شهری یک فضای ترکیبی است. شهر هنگ کنگ شهری ست با تراکم زیستی بالا. تجمع اسمان خراشهای متعدد شهری در هنگ کنگ تراکم بالا را نشان می دهد و شاید جوابگوی بسیاری از نیازهای عمومی شهروندان نباشد. زیر ساختهای پیچیده شهری مانند قطارها و پلکانهای برقی شاید نوعی برش متقارن از خیابان در مقیاس شهری باشد که به ماشین و تسلط انسان بر میگردد. به دلیل فشردگی بافت این شهر و نزدیکی محل زندگی به ساختارهای ترافیکی مثل پیاده راه و خیابان الودگی صوتی بالایی را ایجاد کرده. شهری با تراکم زیستی بالا شهر فشرده مهمترین الگوی توسعه شهری.
محمد ابراهیم کرمی ( 1390/10/14 ) :
آشفتگی این طرح بسیار زیاد هست و به نوعی حس سردرگمی را فکر میکنم به شهروندان هنگ کنگ القا میکند.به نظر من اصلا با بافت های اطراف خود هم خوانی و هارمونی ندارد و فکر نمیکنم چنین چیزی برای یک شهر مناسب باشد تقریبا همه جای شهر به یک نسبت باشد و ما یکدفعه بخواهیم با چنین چیزی مواجعه شویم در نوع خود جالب نیست. و این را هم نمیتوان چشم پوشی کرد شاید به گونه ایی از شلوغی و ازدحام شهر ایده گرفته باشد که اگر این طور باشد زیادی از ایده خود در طرح به کار برده است.
مهدی افسری ( 1390/10/14 ) :
با سلام:
به نظر من طراح خود را بیشتر درگیر فرم کرده و با توجه به اینکه توانسته فرم پیچیده ای را طراحی کند اما به عملکرد آن دقت نکرده است و نتوانسته رابطه مناسبی بین فرم و عملکرد آن هابه وجود بیاورد.این فرم در قسمت فوقانی اینقدر سنگین و شلوغ وپیچیده است که اگر انسان در واقعیت با چنین فرم و حجمی روبرو شود دچار وحشت و سردرگمی و آشفتگی می شود اما اگر بتوان کمی حجم را سبکتر و ساده تر کردوبا توجه به بافت کلی شهر طراحی را انجام داد در آن صورت کارایی بیشتری خواهد داشت.
فرشاد پورشمس ( 1390/10/14 ) :
ba salam.picheshi ke dar in tarh vojud darad besiar jaleb ast.az nazare formi ba formhaie digar motafavet ast be ebarati in form ma ra be samte pishraft va bala sogh midahad.man ba chenin formi kamelan movafegh hastam.ama az nazare man chand irad bozorg darad:1-tarkib nakardane an ba fazaie sabz.2-form ba mohit be hich vajh tarkib nashode.agar chenin formi ba tabiat va fazaie sabz tarkib shavad hese zendegi kardan dar an be vojud miaiad vali dar hale hazer engar form dar yek mohite solb va be rahati nemishe an ra paziroft.
فرشاد پورشمس ( 1390/10/14 ) :
taghriban ba nazarati az ali bostani movafegh hastam makhsosan fazaie sabz
مهدی افسری ( 1390/10/14 ) :
من با نظر آقای پورمزینی مبنی بر اینکه انسان با خطوط نرم ارتباط بهتری نسبت به خطوط شکسته بر قرار میکند مخالفم زیرا این فقط یک نظر شخصی است و کسی آن را ثابت نکرده است.در واقع ارتباط برقرار کرن افراد با هر چیزی بستگی به روحیات و حس آن فرد دارد.برای مثال اگر دو فردرا در یک محیط قرار دهیم شاید یک فرد به راحتی با محیط ارتباط برقرار کند و احساس راحتی کند اما فرد دیگر بر عکس.
حمید رضا مظفری ( 1390/10/14 ) :
با سلام
به نظر بنده این طرح تعامل کامل با بافت برقرار کرده و خط آسمان نیز به خوبی مشخص و ملموس هست و استفاده از فرمهای کرو و منحنی نشان دهنده ی تکنولوژی آنجا بوده است و من اصولا این گونه فرمها هم دوست دارم ولی به نظر من تعدد این ساختانها باعث هرج و مرج و شلوغی میشود
ماریا زارع ( 1390/10/14 ) :
با سلام
فرم بسیا ر اشفته می باشد که این احساس به این دلیل در انسان ایجاد میشود که 1 بسیار پیچیده و غیر قابل درک میباشد 2 به دلیل رنگ سرد ان میباشد.
هرچند استفاده از رنگ تارنجی در کناران سعی به گرم شدن کار داشته است. استفاده از مثلث در پایین حجم و به طور بر عکس جپحجم را ناپایدار کرده و همین طور معلق در فضا
امیر سلامی پور ( 1390/10/14 ) :
با سلام،،،
اول اینکه اگر از پلان نگاه کنیم ساختمان ها با اینکه پر از پیچش هستن به درستی و منظم پیچ خردند، من شخصاً از طرح هایی که بیش از حد منحنی دارد و باعث سر در گمی میشه خوشم نمیاد ولی به دلیل منظم بودن خطوط نرم و و نوع جدا شدن ان از شهر به دلیل فرمش به نظرم جالبه!!!!
در کل ایده ی کمیاب و جذابیه چون هر کدام از ای خوشه ها مثل یک شهرک میمونه که از شهر جداست و با چندتا جاده که مثل تار عنکبوت به شهر متصل شده...
مريم عباسي ( 1390/10/15 ) :
با سلام
به نظر من وجود بیش از حد خطوط کرو باعث شده فرم زیبایی خود را از دست بدهد و افراد در حال عبور از چنین بافتی دچار خستگی و همچنین سردرگمی بخاطر یک شکل بودن فضاهای آن بشوند.
از دیگر اشکالات این طرح عدم توجه به فضای سبز است و این هدف ساخت این طرح یعنی مهیا کردن فضاهای عمومی شهری برای شهروندان را زیر سوال میبرد زیرا در توجه به فضاهای عمومی شهری در یک بافت ایجاد فضای سبز مناسب برای افراد ساکن در بافت از مسائل مهم بشمار میرود.
محمد مهدی شفیعی ( 1390/10/15 ) :
با سلام
به نظر من این آسمان خراش ها دارای فرمی برگرفته از عقاید و فرهنگ مردم هنگ کنگ میباشد که با توجه به تضاد به وجود آمده میان آسمان خراش ها وبافت شهری به نیازهای کلی شهر پاسخ داده است.
پدرام وحیدی نژاد ( 1390/10/15 ) :
با سلام
به نطر من هم مثل نظر سایر دوستان این طرح از شلوغی و پیچیدگی بسیار زیادی شکل گرفته که در نوع خود بسیار زیبا است وشاید شبیه به یک طرح فضایی شده است .اما ایرادی که دارد این است که یک:اصلا با بافت خود ارتباطی ندارد و کلا فرم قبلی بافت خود را زیر سئوال برده است و دوم آنکه همان طور که یکی از دوستان گفتند خط آسمان را هم برای بافت زیر خود از بین برده است...و دیگر موضوع کمبود و یا فکر کنم اصلا نبود فضای سبزی که دوستان گفتند...
من با این طرح موافق هستم چون با توجه به این که قدمت ساختمانهای چین بیشتر از 30 سال است شاید در آینده نه چندان دورتر از زمانی که این طرح را بخواهند عملی کنند بافت قدیم بعد از نوسازی تحت تاثیر بافت جدیدی بشود که الان داریم ان را مشاهده می کنیم البته اگر فکری به حال مشکلاتی که گفتم کرده شود در غیر این صورت من هم جزو مخالف های این طرح می شوم.
راضیه مشایخ ( 1390/10/15 ) :
با سلام
به نظر من فرم کلی آسمان خراش ها با بافت اطراف تضاد دارد اما در درون اثر ترکیبی دارای هماهنگی و نظم در دل آرامش توسط معمار به وجود آمده است که با جمع بندی کلی می توان رفع نیاز شهری هنگ کنک را از آسمان خراش نتیجه گرفت.
رسول رضایی ( 1390/10/15 ) :
با سلام
به نظر من این آسمان خراش ها با فرمی در برگیرنده مفهومی عام که در آمیخته با بخشی از فرهنگ در تضاد با آرامش ملموس بوجود آمده در تفکر مردم هنگ کنگ است می باشد که با دیدگاه من نسبت به ترکیب آسمان خراش با فضای شهری دارای تضاد می باشد ولی در پشت این تضاد معمار به خوبی توانسته رفع نیاز شهر به آسمان خراش را پس از خلق این اثر به من نشان دهد.
مژان خردمند ( 1390/10/15 ) :
با سلام.این شهر دارای ترکیب پیچیده ای است در حالی که آشفتگی و درهم برهمی زیادی دارد اما ساختمان ها با نظارت و مقررات ساخته شده است همچنین کوچه های این شهر تنگاتنگ است که نشان دهنده دوستی میباشد.در ضمن هر چه انسان در فضای باز تری باشد احساس رهایی و آزادی می کند اما در این شهر با نمایی که دیده میشود احساس بودن در زندان را به انسان دست می دهد.
نگار مختاری ( 1390/10/15 ) :
با سلام
من کاملا بانظر خانوم زارعی موافقم .با وجودی که اصولا خطوط کرو ومنحنی پدیداورنده ارامش وصلح است اما دراین شهر هرج ومرج وشلوغی به وجود اورده .شایداین پیچیدگی ودرهم بودن دارای نظم باشه اما اون حس ارامشی که برای زندگی درشهرنیازهست وجودنداره .ترکیب منحنی وکرومیپسندم شاید چون یکسان بودن رودوست ندارم اما فرم هماهنگی خوبی با مکان برقرارنکرده .
امیر خلیلی ( 1390/10/15 ) :
با عرض سلام
به نظر من این شهر با ارتفاع درگیر می باشد وما نمی توانیم با مفهوم تعلق فضایی را ایجاد کنیم که برای تسکین ارمش وایجاد میان کستر یا فضایی برای رساندن مردم به همدیگر باشد.
فاطمه موسوی مقدم (تحریریه اتووود) ( 1390/10/15 ) :
به نظر من خوشه هاو روابط بینشان که همان حجم معلق است با یکدیگر هارمونی ندارند و کاملا در تضاد هم دگر میباشند.فضاهای معلق میتواند دسترسی راه ها و مکان های مورد نیاز روز از جمله مغازه ها و مکان های تفریحی و اموزشی را در خود جای دهد و عملا به فضایی مشترک در بین تمام خوشه ها ایجاد کند. با این حال من فکر میکنم که فرم و عملکرد هر دو در خدمت یکدیگر هستند و هیچ یک از دیگری پیروی نمی کند.
فرزانه پوررحمان ( 1390/10/15 ) :
به نظر من بايسته و شايسته مينمايد كه بگوييم اين (نوع)فرم و عملكرد به تبع فرم يا بالعكس تنها الترناتيو ما براي خروج از شرايط موجود با دليل و يا بدون هيچ دليلي كه اگر با دليل است ميبايست به ذكر ان بپردازيم،هست يا خير...حتما نبايد نوشدارو پس از مرگ سهراب باشد در اين عصر.....ريز شهري معلق براي زندگي متفاوت ؟نمي فهمم چرا هيييييييييييچ كس به اين نمي انديشد كه ...... چگونه يكباره ، مي توان پيري را از خاك جدا و خاك را از نوزادي در راه گرفت .و.و.و.و.و... اصلا مگر زندگي قالبي ست كه بتوان آنرا هديه كرد ؟زندگي در هر عصر ثمري ست از نوع روش زندگي كردن لحظه به لحظه پيش از ان لحظه، زندگي كردن پيوسته ، روشي ست كه طي گذشت زمان به آن عصر مي چسبد ما چگونه مردم يك عصر را به سادگي از خاك جدا مي كنيم بي انكه ، فكر كنيم كه ، چگونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمدرضا نامداری ( 1390/10/15 ) :
من با دیدن این بنا یاد قسمت پایانی فیلم تروی افتادم .
به نظر من زندگی کردن در همچین المانی سخته و هچمنین فرم این بنا با عقل جور در نمی آید ودرک آن برای من سخت است
زهرا علي شاهي ( 1390/10/15 ) :
با سلام
در نگاه اول فرم کلی احجام هر کدام شبیه به یک موجود چهار پا شباهت دارد در کل بسیار بسیار پیچیده و پر جنب و جوش میباشد این که حجم ها نباید بسیار تکراری و بسیارساده باشند درست ولی نه به این اندازه که احجام خوانا و قابل فهم نباشند و همچنین بسیار ایده خوبی است که شکل کلی دیگر به طور کامل از احجام هندسی طبعییت نمیکنند ولی باز هم دیگر نه به این اندازه .من همچین ایده ای به این پیچیدگی و سر در گمی را نمیپسندم.
سامان زارع ( 1390/10/15 ) :
پیچیده گی طرح بیان تراکم بالای محیط است اما دلیل نمی شود با آن به این شکل برخورد شود . نحوه زندگی ما باید طرحی متناسب با آن را بوجود آورد نه طرح نحوه زندگی کردن ما را تحمیل کند .
هاجر برومند ( 1390/10/15 ) :
در این چنین فضایی انسان احساس آرامش و تعلق خاطری که باید نسبت به محیط زندگی داشته باشد را ندارد .فضای شهری باید به گونه ای طراحی شود که پاسخگوی نیازهای انسان باشد که این آرمانشهر این گونه طراحی نشده .ساختمان ها بسیار متراکم و فشرده می باشد.شکل و فرمشان مناسب فضای زیستی انسان نمی باشد . دسترسی پیاده و سواره آن مشکل دارد و در کل این طراحی مناسب فضای شهری نمی باشد .
یوسف فتحی ( 1390/10/15 ) :
سلام
در شهری مانند هنگ کنک که شهر شلوغ و پر رفت و آمد می باشد ساختن آسمان خراش ها مناسب است. ایده این طرح با در نظر گرفتن شلوغی و رفت و آمد و حرکت های سریع در میان مردم این شهر از یک طرف و از طرف دیگر دریا و طوفان این آسمان خراش ها را جالب نشان می دهد. در نظر گرفتن مسیرها و دسترسی ها که 50% زیر ساخت های شهر را شامل می شود با اینکه به نظر می رسد این طرح پیچیده و دسترسی ها بسیار سخت است اما باید جالب حل شده باشد.
تاثیر منحنی های پیچیده و کهر بر بافت اطراف به چه شکل خواهد بود؟! این آسمان خراش ها در نگاه اول به نظرخیلی پیچیده و سر در گم می رسد.
آرش راحمي ( 1390/10/15 ) :
در کل با این که احجام فرم و شکل یکنواختی ندارند و بسیار پیچیده و معلق هستند ولی در این وضعیت کل احجام به ظاهر یکدیگر را ساپورت میکنند که پس زمینه یک نواختی را نشان میدهند. و همچنین فضای سبز در این شهر خوذ را نشان نمیدهد
احسان ĩف ( 1390/10/26 ) :
با سلام
آسمان خراش قرن ۲۱ هنگ کنگ:
ازلحاظ طراحی یک بافت شهری فرم پیچیده میباشد، فرمی فراتراز جنبشهای خلاق وپویا ،همچنین عدم رعایت نظم هندسی(ماشینی زندگی کردن) .اما این پیچیدگی طرح باتوجه به مکان قرارگیری وجمعیت زیاد هنگ کنگ و ورودی به بندرگاه وازدحام ترافیک وآ لودگی هوا وآ لودگی صوتی می تواند موردقبول باشد. ازلحاظ کارکردی شخصا قبول دارم زیرا برای کشورهای پرجمعیتی همچون چین (هنگ کنگ)باید پا رافراترگذاشت وزندگی افقی (زمینی) را فراموش کردوباخلاقیت هایی مدرن وتفکری نو بسوی زندگی عمودی پیش رفت وروح تازه ای اززندگی رابرای مردم فراهم آورد.
علیرضا عرب ( 1390/10/27 ) :
با سلام
آسمان خراش قرن 21 ازنظر فرم دارای پیچیدگی به همراه تراکم بالا می باشد که درنگاه اول هر بیننده ای راسر درگم میکند.اما زندگی شهری درشهرهای شلوغ وبا ترافیک بالا مثل هنگ کنگ وجودآسمان خراشهای اینچنینی راالزام می کند.البته عدم هماهنگی ویکنواختی بابافت اطراف رانباید نادیده گرفت.
ازنظر عملکردی به دلیل قرارگیری آسمان خراش در ارتفاع بالا با پیلوتی بلند امکان دسترسی به بندر گاه و سهولت در رفت وآمد را درخیابان های ایجاد شده در زیرآسمان خراش فراهم کرده است.در مجموع با پیچیدگی و شلوغی فرم و بافت موافق نیستم اما عملکرد شهری آن را تاییدمی کنم.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group