معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1593
معماری مجازی   - 24
منظر شهری   - 1505
جشن نامه اتووود   - 21
نظریه معماری   - 1100
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
طراحي داخلي   - 1060
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
سازه های شهری   - 961
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
تکنولوژی ساخت   - 939
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
معماری حوزه عمومی   - 891
پردیس ویترا   - 18
مرزهای معماری   - 867
معماری ـ موسیقی   - 18
نگاه نو به سكونت   - 840
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
المان شهری   - 808
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
نظریه شهری   - 800
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری و سیاست   - 765
شهرهای در حرکت   - 15
کلان سازه   - 674
معماری بایومورفیک   - 15
معماری مدرن   - 650
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
معماری پایدار   - 614
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
آرمان شهرگرایی   - 549
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
منتقدان معماری   - 534
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 533
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
روح مکان   - 532
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری منظر   - 530
بی ینال ونیز   - 10
آینده گرایی   - 523
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
طراحی صنعتی   - 521
درس گفتارهای اتووود   - 9
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 502
معماری خوانی   - 9
معماری تندیس گون   - 487
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری شمایل گون   - 452
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
باز زنده سازی   - 447
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
توسعه پایدار   - 447
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 9
هنر مدرنیستی   - 425
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
معماریِ توسعه   - 380
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری یادمانی   - 372
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 358
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 353
معماری تخت جمشید   - 8
طراحی نئولیبرال   - 351
منبع شناسی اتووود   - 7
معماری پست مدرن   - 332
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 329
طراحی و پناهجویان   - 7
اتووود کلاسیک   - 302
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 284
فرهنگ نفت   - 7
گرمایش زمین   - 279
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری محدود   - 276
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 275
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 274
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 273
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 269
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 255
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 254
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 253
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 250
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 232
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 232
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 227
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
مسکن حومه شهری   - 215
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
مسکن عمومی   - 201
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 200
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 191
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 183
معماری اروپا   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
عبور از مرحله جنینی   - 7
معماری و فاجعه   - 162
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 7
مسکن روستایی   - 160
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 156
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 155
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 144
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
ترسیمات معماری   - 143
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
معماری ایران   - 134
پداگوژی انتقادی   - 6
بلندمرتبه ها   - 123
مسابقه ویلا 1400   - 6
اقتصادِ فضا   - 122
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری و رسانه   - 116
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 111
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
معماری فضای داخلی   - 95
شهرسازی کوچک مقیاس   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 89
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماری فاشیستی   - 87
معماری مصر   - 5
معماری مذهبی   - 87
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
اکنی استودیو   - 5
اکسپو   - 81
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
فیلوکیتکت   - 75
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 74
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 74
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
گفت و گو با مرگ   - 73
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
ویرانه ها   - 73
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری چین   - 72
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
معماری هند   - 67
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری پراجکتیو   - 63
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 60
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
مدارس معماری   - 59
بلوپرینت   - 4
پداگوژی   - 57
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری دیجیتال   - 55
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
زاغه نشینی   - 54
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 50
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری و روانشناسی   - 47
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 45
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
بحران آب   - 44
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
جنبش متابولیسم   - 44
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
باهاوس   - 43
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
معماری و هوش مصنوعی   - 43
اکسپوی دبی. 2020   - 2
معماری و نقاشی   - 43
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
آنتروپوسین   - 40
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
هنر روسیه   - 40
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری و ادبیات   - 39
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معماری کوچک مقیاس   - 38
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
معماری جنگلی   - 37
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
طراحی پارامتریک   - 32
ده پرسش از هشت معمار   - 1
طراحی مُد   - 32
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
شهرْخوانی با اتووود   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری و گیم   - 27
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری بیابانی   - 26
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 19
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 6
ژاک دریدا   - 19
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 15
ژیل دلوز   - 34
آلفرد هیچکاک   - 5
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 6
سو فوجیموتو   - 13
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 51
سوزان سانتاگ   - 10
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 4
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 34
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 17
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 50
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 29
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 14
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 7
اسلاوی ژیژک   - 18
گابریل کوکو شنل   - 2
اسنوهتا   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 5
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 37
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 26
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 112
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 68
لودویگ میس ون دروهه   - 29
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 8
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 39
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییجی مورتی   - 1
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 150
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
لینا بو باردی   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 31
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو فریره   - 2
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 28
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 59
معماران آر سی آر   - 4
پیتر برنس   - 5
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 69
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 8
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
میشل فوکو   - 59
تئودور آدورنو   - 6
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 36
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 31
هرزوگ دی مورن   - 31
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 6
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 29
جورجو آگامبن   - 8
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جولیا کریستوا   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جونیا ایشیگامی   - 4
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 2
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 2
حسن فتحی   - 6
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 13
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 10
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 31
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رضا دانشمیر   - 5
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رم کولهاس   - 115
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 34
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 5
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 194
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -841
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -441
گالری   -94
فرهنگی   -344
هتل   -79
پاویون   -278
ورزشی   -67
موزه   -262
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -238
حمل و نقل عمومی   -39
تفریحی   -173
ویلا   -22
مسکونی ـ تجاری   -170
مجموعه های مسکونی   -5
اموزشی   -143
زاغه نشینی   -5
صنعتی   -107
عناصر یادمانی شهری   -2
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
نتایج چهارمین دوره مسابقه دانشجویی اتووود
اتووود سرویس خبر:   ندا باقری "دبیر تحریریه اتووود"
1391/08/09
مـنـــــــبـع : اختصاصي اتووود
تعداد بازدید : 10611

داوران منتخب اتووود پروژه هاى مورد نظر خود را از ميان پروژه هاي ارسالى براى چهارمین دوره برگزارى مسابقه دانشجويى اتووود به شرح زیر برگزيدند :

• منتخب جناب اقای مهندس ایمان آگاه :

باغ موزه کودک طرح آقای رضا زارع

• منتخب جناب آقای مهندس بابک پیوسته :

باز طراحی مسکن ( گروه چهارم ) طرح خانم فرید محبوبی

اصفهان طرح آقای علی پروازی

• منتخب جناب آقای مهندس روزبه تابنده:

اصفهان طرح آقای علی پروازی

سینما در تبریز طرح آقای حامد عیوض پور

• منتخب جناب اقای مهندس زوبین خبازی :

باغ موزه کودک طرح آقای رضا زارع

پاویون ایران-اکسپو 2015 میلان طرح خانم ندا اکبری

• منتخب جناب اقای دکتر مازیار مظلومی :

ویلا طرح آقای مهدی ذبیحی

مجموعه فرهنگیطرح خانم مرضیه نبی زاده

• منتخب جناب آقای دکتر مهدي معيت :

باغ موزه کودک طرح آقای رضا زارع

سینما در تبریز طرح آقای حامد عیوض پور

• منتخب جناب آقای مهندس حمیدرضا ناصرنصیر:

پاویون ایران-اکسپو 2015 میلان طرح خانم ندا اکبری

طرح 3 طرح آقای یحیی باقری

• منتخب تيم تحريريه اتووود :

طرح معماری 3 طرح خانم آیدا سمسار

آسمانخراش - کوی عمودی طرح آقای حمیدرضا دلفانیان

کافه اسکیسطرح آقای ابوالفضل کمال زاده

منتخبين به دور بعدى رقابت راه مي يابند و داوران دلايل انتخاب اثر را در زير پروژه به صورت كامنت نگاشته اند. از اين لينك نيز مي توانيد نتايج بررسي و نظرات داوران را در خصوص پروژه ها ملاحظه نماييد.

آسمانخراش - کوی عمودی طرح آقای حمیدرضا دلفانیان


اصفهان طرح آقای علی پروازی


باز طراحی مسکن ( گروه چهارم ) طرح خانم فرید محبوبی


باغ موزه کودک طرح آقای رضا زارع


پاویون ایران-اکسپو 2015 میلان طرح خانم ندا اکبری


سینما در تبریز طرح آقای حامد عیوض پور


طرح 3 طرح آقای یحیی باقری


کافه اسکیس طرح آقای ابوالفضل کمال زاده


مجموعه فرهنگی طرح خانم مرضیه نبی زاده


ویلا طرح آقای مهدی ذبیحی


طرح معماری 3 طرح خانم آیدا سمسار




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
امیررضا اسماعیلی ( 1391/08/09 ) :
به داورها و دوستان خسته نباشید میگم و تبریک به برنده ها ...
اما یه انتقادی دارم؛ کارهای برگزیده این دوره افت کیفی محسوسی نسبت به دوره های قبل داشتن و این نه به خاطر نبود کارهای شاخص که به خاطر کج سلیقگی در داوری بوده ... به جز یکی دو پروژه قابل توجه؛ متاسفانه بقیه حتی فاقد ابتدایی ترین وجه عملی معماری یعنی " توانایی ساخت " هستند و کارها بیشتر به سمت " معماری مجله ای " در حال پیش رفتنه؛ اما نه معماری مجله ای فاخر و دارای ایده، فلسفه و گرافیک قوی ؛ که کارهایی صرفا ساخته و پرداخته روش " یا بخت یا اقبال " در نرم افزارهای سه بعدی ساز معماری ... البته که من در این حد نیستم که بخوام کار اساتید رو زیر سوال ببرم اما به نظر میرسه معیار اصلی داوری کارهایی است که سه فاکتور اساسی داشته باشن : 1- حرّافی ( بدون پشتوانه فلسفی صحیح یا عدم تطابق فلسفه با عمل ) 2- تندیس گرایی ( خواه زشت یا زیبا، خواه قابل ساخت یا غیرقابل ساخت، خواه عملی یا غیرعملی، خواه متناسب یا بدون تناسب ... ) 3- در هم آمیختگی احجام، خطوط و شکل ها ( جدا از توجه به نتیجه، تناسب، عملکرد و صرفا بر اساس " استفاده " از تمام تکنیک ها و روش های طراحی معماری و کمپرس کردنشان در یک پروژه )
امیررضا اسماعیلی ( 1391/08/09 ) :
به داورها و دوستان خسته نباشید میگم و تبریک به برنده ها ...
اما یه انتقادی دارم؛ کارهای برگزیده این دوره افت کیفی محسوسی نسبت به دوره های قبل داشتن و این نه به خاطر نبود کارهای شاخص که به خاطر کج سلیقگی در داوری بوده ... به جز یکی دو پروژه قابل توجه؛ متاسفانه بقیه حتی فاقد ابتدایی ترین وجه عملی معماری یعنی " توانایی ساخت " هستند و کارها بیشتر به سمت " معماری مجله ای " در حال پیش رفتنه؛ اما نه معماری مجله ای فاخر و دارای ایده، فلسفه و گرافیک قوی ؛ که کارهایی صرفا ساخته و پرداخته روش " یا بخت یا اقبال " در نرم افزارهای سه بعدی ساز معماری ... البته که من در این حد نیستم که بخوام کار اساتید رو زیر سوال ببرم اما به نظر میرسه معیار اصلی داوری کارهایی است که سه فاکتور اساسی داشته باشن : 1- حرّافی ( بدون پشتوانه فلسفی صحیح یا عدم تطابق فلسفه با عمل ) 2- تندیس گرایی ( خواه زشت یا زیبا، خواه قابل ساخت یا غیرقابل ساخت، خواه عملی یا غیرعملی، خواه متناسب یا بدون تناسب ... ) 3- در هم آمیختگی احجام، خطوط و شکل ها ( جدا از توجه به نتیجه، تناسب، عملکرد و صرفا بر اساس " استفاده " از تمام تکنیک ها و روش های طراحی معماری و کمپرس کردنشان در یک پروژه )
بهمن باقری ( 1391/08/09 ) :
من هم با نظر آقای اسماعیلی موافقم ؛ کارها به گرافیک نزدیک ترن تا معماری و متاسفانه نه گرافیک قوی بلکه یک سری ارایه های معمولی!
سهیلا قاسمی ( 1391/08/10 ) :
من واقعا تو انتخاب بعضی از این کارا موندم انتظار ندارم داورا هم عقیده باشن ولی داورهای این مسابفه سلیقه هاشون از0تا100متغییر ....نه به انتخاب فضایی ترین و پیچیده ترین و غیر واقعی ترین طرح نه به انتخاب ساده ترین و پیش پا افتاده ترین و بچگانه ترین طرح ؟!!!!البته باید گفت کار خوب توش پیدا میشد
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1391/08/10 ) :
اتووود بر اين باور است كه به نظر شخصي داوران احترام گذاشته و به جهت تنوع اثار و سليقه شركت كنندگان داوراني با سليقه هاي متفاوت و بعضا متضاد را برگزيند ، لذا نبايد انتظار هماهنگي در ميان منتخبين داشت و انتخاب اثار به صورت منفرد صورت ميگيرد . 
سید رضا رزاز ( 1391/08/11 ) :
سلام
ضمن احترام به نظرات دوستان و مسئله همیشگی نوع داوری در مسابقات و ارزیابی منطقیT باید عرض کنم مبحث بسیار ارزشمندتر زحمت عزیزان اتود هست که همچین فضای با ارزشی رو برای ارائه کارها فراهم کردن و من گمان نمیکنم سایتی مشابه با اتود در ایران وجود داشته باشه که هم جامع وهم به اکثر مباحث مهم اشاره کرده باشه
به نظر بنده که عضوی کوچک از جامعه معماری هستم ،اگر این کار تداوم داشته باشه و ما هم به اتود کمک کنیم مطمئنا روز به روز بر کیفیت کار از نوع اطلاعات گرفته تا نوع داوری اضافه خواهد شد
به امید آن روز
زوبین خبازی ( 1391/08/11 ) :
دوستان etoood ممنون از زحماتی که کشیدید. حتما نظر مثبت و منفی‌ زیادی در مورد مسابقه میاد.... همیشه همین‌طوره... بخصوص زمانی‌ که تنوع آثار و داوران زیاده. کلّ کاری که می‌کنید ارزشمنده و من تشکر می‌کنم. اینکه ما کلا فضایی برای حرف زدن نداریم و جلسات ارزیابی طرح‌های دانشگاهها هم معمولا پشت در بسته و بدون حرف زدن هستش خیلی‌ بده. اینجا می‌تونیم حرف بزنیم. حالا هرکی‌ و با هر نظری. امیدوارم که اظهار نظرمون به سمت یک فضای سازنده پیش بره، دقیق و با طرح مسائل مشخص. به هر حال ممنون از مدیران سایت.
عباس کدیور ( 1391/08/11 ) :
سلام
خسته نباشید خدمت اساتید و داوران و دوستان معمار
خوبه که حداقل نظرات گفته بشه هر چند متفاوت با هم و حتی همسو و همجهت در مورد آثار
مطمئنا بی تاثیر در روند طراحی آثار و کارهایی که در آینده انجام میشه بی تاثیر نیست
مصطفی یکترزاده ( 1391/08/25 ) :
روی سخن من به دوستان عزیزی هست که گله از پروژه های منتخب میکنن و اینچنین میاندیشند که پروژه های منتخب بایستی منطقی و اجرایی بوده و باید از پروژه های مجله ای دوری کرد.
http://www.evolo.us/author/bridgette/
لینک پیش آمده ارجاع میدهد به برخی از پروژ های دوران دانشجویی خانم Bridgette Meinhold که برنده جایزه آقا خان شدن.
http://inhabitat.com/2010-winners-of-the-aga-khan-award-for-architecture/
همینطور که میدونین این جایزه به کسانی تعلق میگیره که دارای خلاقیت بسیاز زیادی در اجرای پروژه های ارزان قیمت در کشورهای در حال توسعه، هستند.
با مشاهده لینک بالا به نظر شما این خلاقیت طراحی و اجرایی از کجا آمده؟ فکر نمیکنید که پروژه های دانشجویی هرچه خلاقانه تر و نامحدود تر باشند میتوانند به خلاقیت دانشجو کمک کنند؟
حال با تمام این تفاسیر که میشود ساعت ها درباره آن صحبت کرد باید بگم که از ماست که بر ماست. یقینا دید اکثر داوران مجله ای و بین المللی است(به نظر من البته).خودتان قضاوت کنید که بین این همه پروژه ،کدامین پروژه به تفکرات خلاقانه نزدیک تر است؟
پروژه های منتخب هیچ کدام در سطح بین المللی نبوده ولی از سایر پروژه ها بهتر بوده اند.
با تشکر از تیم اتووود به خاطر ایجاد این فضای گفتگو.
sajad ravand ( 1391/08/27 ) :
salam,vaghan karaye jalebi budan
لیلا همتی ( 1391/09/27 ) :
سلام
من هم با نظر آقای اسماعیلی موافقم.به خاطر نرم افزارهای سه بعدی که زیبایی و جلوه ی خاصی به کارها میده اما به نظر نمیرسه این زیبایی ها منطقی یا فلسفه ی محکمی داشته باشند.
داوود محمد حسن ( 1391/10/15 ) :
من قصد توهین ندارم
ولی می خوام یک نکته بگم
اونم اینه که اگر بخوایم با تکنولوژی ساختی که تو کشور داریم طراحی کنیم بهتر که اصلا این کار رو انجام ندیم
چون اگر یک معمار به تو فضا آکادمیک فضا برای طراحی خلاقانه ندیم زمانی که تو فضا واقعی وارد شد نباید ازش خلاقیت بخوایم
این که یک ساختمان با یکم قوس یا کنسول قابله طراحی هست یا نیست رو بهتره به دوستان طراحی سازه بسپاریم
چون اطلا کافی و به روز نداریم
این که یک نفر بتونه این قدر با قدرت با یک نرم افزار هم کار کنه خودش قابل احترامه
پیشنهاد می کنم یکم فقط یکم به پروژه هایی که تو بزرگترین آکادمی ها طراحی میشه یه سر بزنید
دیدتون باز تر میشه
مصطفی یکترزاده ( 1391/10/17 ) :
به جد با آقای محمد حسن موافقم...
ساویز صهبا ( 1391/10/21 ) :
با عرض سلام و خسته نباشید، سوالی داشتم، نتایج پنجمین دوره مسابقه چه وقتی اعلام میشه؟

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group