معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1649
معماری ـ موسیقی   - 19
منظر شهری   - 1549
پردیس ویترا   - 18
نظریه معماری   - 1115
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
طراحي داخلي   - 1103
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
سازه های شهری   - 1002
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
تکنولوژی ساخت   - 979
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری حوزه عمومی   - 951
شهرهای در حرکت   - 15
مرزهای معماری   - 922
معماری بایومورفیک   - 15
نگاه نو به سكونت   - 887
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 15
المان شهری   - 842
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
نظریه شهری   - 815
معماری آمریکا   - 14
معماری و سیاست   - 787
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 14
کلان سازه   - 701
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
معماری مدرن   - 681
معماری و کوه   - 11
معماری پایدار   - 661
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
روح مکان   - 581
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
آینده گرایی   - 579
فرهنگ نفت   - 10
آرمان شهرگرایی   - 573
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری منظر   - 570
بی ینال ونیز   - 10
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 556
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
طراحی صنعتی   - 551
درس گفتارهای اتووود   - 10
منتقدان معماری   - 537
معماری خوانی   - 9
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 525
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری تندیس گون   - 505
معماری و رنگ   - 9
توسعه پایدار   - 500
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 9
معماری شمایل گون   - 476
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
باز زنده سازی   - 471
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
معماریِ توسعه   - 437
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
هنر مدرنیستی   - 434
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 8
معماری یادمانی   - 380
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
طراحی نئولیبرال   - 373
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری سبز   - 370
معماری تخت جمشید   - 8
تغییرات اقلیمی   - 359
منبع شناسی اتووود   - 7
تراشه های کانسپچوال   - 358
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 343
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری ارزان   - 306
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 305
طراحی و پناهجویان   - 7
اتووود کلاسیک   - 304
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 295
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 293
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 290
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 279
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 276
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 274
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 271
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 265
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 256
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 239
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 235
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
عکاسی   - 233
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
مسکن حومه شهری   - 224
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 209
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 208
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 207
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 205
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
اقتصادِ فضا   - 195
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 188
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 177
پداگوژی انتقادی   - 7
مسکن روستایی   - 173
عبور از مرحله جنینی   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 169
معماری و سلامت   - 7
هنر گفت و گو   - 161
مسابقه ویلا 1400   - 6
معماری ژاپن   - 156
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
ترسیمات معماری   - 153
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری ایران   - 152
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری و رسانه   - 147
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
بلندمرتبه ها   - 133
معماری مصر   - 6
معماری فضای داخلی   - 127
شهرسازی کوچک مقیاس   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 120
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 96
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
ویرانه ها   - 93
اکنی استودیو   - 5
معماری فاشیستی   - 89
گزارش فرانسویِ وس اندرسون   - 5
معماری مذهبی   - 87
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری آمریکای جنوبی   - 5
اکسپو   - 83
تز 1400   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 79
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
معماری چین   - 78
اکسپوی دبی. 2020   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 78
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
فیلوکیتکت   - 76
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
گفت و گو با مرگ   - 75
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 71
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری پراجکتیو   - 70
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
معماری هند   - 67
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری جنگلی   - 64
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری کوچک مقیاس   - 63
بلوپرینت   - 4
معماری دیجیتال   - 62
اتووودْ آبزرور   - 4
مدارس معماری   - 61
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
پداگوژی   - 58
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
زاغه نشینی   - 55
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 53
باشگاه مشت زنی   - 3
بحران آب   - 52
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری و نقاشی   - 52
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
آنتروپوسین   - 52
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 51
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
معماری و روانشناسی   - 49
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 47
معماری و جنگ   - 3
معماری و ادبیات   - 46
معماری و غذا   - 3
طراحی مُد   - 46
مدرنیسم هیپی   - 2
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
هنر روسیه   - 45
فیلم های اتووود   - 2
باهاوس   - 44
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
جنبش متابولیسم   - 44
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
معماری اروپا   - 42
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری و گیم   - 38
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معماری بیابانی   - 35
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
درگذشت زاها حدید   - 35
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 34
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
طراحی پارامتریک   - 34
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
اکسپو میلان 2015   - 28
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری مجازی   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
جشن نامه اتووود   - 21
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
ان اف تی   - 1
معماری و آب   - 20
متاورس   - 1
معماری آسیا   - 19
معماری مدارس   - 1
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 19
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 6
ژاک دریدا   - 19
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 15
ژیل دلوز   - 34
آلفرد هیچکاک   - 5
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 6
سو فوجیموتو   - 16
آنسامبل استودیو   - 2
سوپراستودیو   - 9
آنیش کاپور   - 8
سورِ فِهْن   - 6
آی وِی وِی   - 34
سوزان سانتاگ   - 10
اُ ام اِی   - 53
شاشونا زوبوف   - 4
اتوره سوتساس   - 8
شیگرو بان   - 34
ادریان لابوت هرناندز   - 5
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد برتینسکی   - 1
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سعید   - 17
فرانک گهری   - 50
ادوارد سوجا   - 10
فرانک لوید رایت   - 45
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرای اوتو   - 10
ادولف لوس   - 9
فردا کولاتان   - 2
ارو سارینن   - 29
فردریک جیمسون   - 4
اریک اوون موس   - 14
فرشید موسوی   - 3
اریک هابسبام   - 2
فمیهیکو ماکی   - 4
استن آلن   - 4
فیلیپ جنسن   - 7
استیون هال   - 32
گابریل کوکو شنل   - 2
اسلاوی ژیژک   - 18
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسنوهتا   - 6
گرگ لین   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گونتا اشتلزل   - 1
اسوتلانا بویم   - 5
لئون کریر   - 2
اسکار نیمایر   - 37
لبس وودز   - 26
اف او اِی   - 9
لوئیس باراگان   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس مامفورد   - 1
الیس راستورن   - 112
لودویگ لئو   - 3
اِم اِی دی   - 23
لودویگ میس ون دروهه   - 29
ام وی آر دی وی   - 73
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 8
لویی کان   - 39
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییجی مورتی   - 1
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 153
باک مینستر فولر   - 13
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 33
لینا بو باردی   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 31
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 69
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 9
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 59
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 6
نورمن فاستر   - 36
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 10
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 31
توماس هیترویک   - 31
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 7
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 29
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 8
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جولیا کریستوا   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 4
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 2
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 13
چارلز کوریا   - 15
کازو شینوهارا   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 6
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 13
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 24
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کلود پَره   - 3
دیوید رُی   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید گیسن   - 2
کنزو تانگه   - 10
دیوید هاروی   - 25
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت نوزیک   - 2
کنگو کوما   - 47
رابرت ونتوری   - 31
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رُدولف شیندلر   - 7
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رضا دانشمیر   - 5
کوین لینچ   - 7
رم کولهاس   - 116
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رنزو پیانو   - 34
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریچارد نویترا   - 7
یان گِل   - 9
ریموند آبراهام   - 1
یو ان استودیو   - 32
رینر بنهام   - 2
یورگن هابرماس   - 15
رینهولد مارتین   - 5
یورن اوتزن   - 1
ریکاردو بوفیل   - 7
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 196
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -862
گالری   -94
زیرساخت های شهری   -463
هتل   -81
فرهنگی   -358
ورزشی   -67
پاویون   -288
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
موزه   -267
حمل و نقل عمومی   -39
اداری ـ خدماتی   -240
ویلا   -26
تفریحی   -180
مجموعه های مسکونی   -8
مسکونی ـ تجاری   -172
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -148
عناصر یادمانی شهری   -3
صنعتی   -108
تجاری   -1
معماری مذهبی   -107
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
آلیستر مک لاود و خانه ی چیزهای کوچکِ آشنا
اتووود سرویس خبر:   تيم اتووود
1398/01/27
مـنـــــــبـع : جزیره. آلیستر مک لاود. پژمان طهرانیان. نشر بیدگل
تعداد بازدید : 1203

. . . 
اولین چیزهایی که یاد گرفتم درباره خانه مان بود که یکی از حدودا پنجاه خانه ای بود که دورتادور لنگرگاهمان که شبیه نعل اسب بود و دورتادور باراندازی که قلب لنگرگاه بود پیش روی کرده بودند. بعضی خانه ها به قدری نزدیک اب بودند که وقتی توفان می شد اب دریا به پنجره هایشان می پاشید و بعضی دیگر دورتر و در امتداد ساحل ساخته شده بودند، که خانه ما هم یکی از انها بود. خانه ها و ادم های ساکنشان، مثل خانه ها و ادم های شهرها و روستاهای همسایه، حاصل نارضایتی ایرلند و پاکسازی هایلند و جنگ استقلال امریکا بود: سلتی های کاتولیک احساساتیِ ویری که تحمل سرکردن با انگلستان را نداشتند و پیوریتان های پروتستان زیرک و مصممی که در سال های پس از 1776 تحمل دوری از انگلستان را. 
مهمترین اتاق خانه ما یکی از آشپزخانه های مستطیلی شکل به سبک قدیم بود که اجاقی با سوخت چوب و زغال سنگ گرمش می کرد. پشت اجاق، جعبه ای هیزم بود و کنارش سطلی که جازغالی بود. میز چوبی سنگینی با لته هایی تاشو که ابعاد میز را بزرگ و کوچک می کرد وسط قرار داشت. 
پنج صندلی چوبی دست ساز هم بود که انواع و اقسام چاقوها زخم و زیلی شان کرده بود. کنار دیوار شرقی، رو به روی اجاق، کاناپه ای بود که وسطش فرورفته بود و کوسنی داشت که کار بالش را می کرد و بالای کاناپه تاقچه ای بود که روی ان چند کبریت و توتون و چند مداد و قلاب های ماهیگیریِ جورواجور و مقداری نخ چندلایه و یک قوطی حلبی پر از قبض ها و صورت حساب ها و رسیدها قرار داشت. بخش اعظم دیوار جنوبی را پنجره ای رو به دریا گرفته بود و روی دیوار شمالی هم تخته ای حدودا یک و نیم متری بود با انواع و اقسام لباس آویزها، با لباس هایی روی هر یک. پایین این تخته، کپه ای کفش قدیمی بود که بیشترشان لاستیکی بودند. روی همین دیوار، یک فشارسنج و یک نقشه منطقه دریایی هم دیده می شد و همین طور تاقچه ای که روی ان رادیوی کوچکی قرار داشت. 
آشپزخانه مکانی بود متعلق به همه مان، منطقه ای بی طرف میان نظم آهنین ده اتاق دیگر خانه و آشفتگی اخلالگرانه ی تک اتاقی که اتاق پدرم بود.
. . . .



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
منصوره خشنود ( 1399/10/09 ) :
تفسیر هایدگر از معماری این است در قامت نشاندن حقیقت.چون هم نو است هم کم و بیش گیج کننده امروزه ما هنر را شناخت منشا بیت انسان و جامله میدانیم .هایدگر براین نکته تاکید میکند که آنچه که باید در کار بیاید تین نیست که این را آنکه نمی شناسم ساخته است.بلکه این واقعیت ساده است که کار ساخته شده است و به واسطه ی آن گشودگی اتفاق می افتد.این ساخته شدن زمانی آشکار میشود وه جهان از بستگی عبور کند تا با گشایشش به چیزا زندگی دوباره بدهد.این گونه میشود نتیجه گرفت که برای فهم بهتر نظریات هایدگر راجب معماری باید جهان و چیزاهایی که درجهان وجود دارد راعمیقا به هم وابسته دانست.
منصوره خشنود ( 1399/10/09 ) :
تفسیر هایدگر از معماری این است در قامت نشاندن حقیقت.چون هم نو است هم کم و بیش گیج کننده امروزه ما هنر را شناخت منشا بیت انسان و جامله میدانیم .هایدگر براین نکته تاکید میکند که آنچه که باید در کار بیاید تین نیست که این را آنکه نمی شناسم ساخته است.بلکه این واقعیت ساده است که کار ساخته شده است و به واسطه ی آن گشودگی اتفاق می افتد.این ساخته شدن زمانی آشکار میشود وه جهان از بستگی عبور کند تا با گشایشش به چیزا زندگی دوباره بدهد.این گونه میشود نتیجه گرفت که برای فهم بهتر نظریات هایدگر راجب معماری باید جهان و چیزاهایی که درجهان وجود دارد راعمیقا به هم وابسته دانست.
منصوره خشنود ( 1399/10/09 ) :
تفسیر هایدگر از معماری این است در قامت نشاندن حقیقت.چون هم نو است هم کم و بیش گیج کننده امروزه ما هنر را شناخت منشا بیت انسان و جامله میدانیم .هایدگر براین نکته تاکید میکند که آنچه که باید در کار بیاید تین نیست که این را آنکه نمی شناسم ساخته است.بلکه این واقعیت ساده است که کار ساخته شده است و به واسطه ی آن گشودگی اتفاق می افتد.این ساخته شدن زمانی آشکار میشود وه جهان از بستگی عبور کند تا با گشایشش به چیزا زندگی دوباره بدهد.این گونه میشود نتیجه گرفت که برای فهم بهتر نظریات هایدگر راجب معماری باید جهان و چیزاهایی که درجهان وجود دارد راعمیقا به هم وابسته دانست.
منصوره خشنود ( 1399/10/09 ) :
تفسیر هایدگر از معماری این است در قامت نشاندن حقیقت.چون هم نو است هم کم و بیش گیج کننده امروزه ما هنر را شناخت منشا بیت انسان و جامله میدانیم .هایدگر براین نکته تاکید میکند که آنچه که باید در کار بیاید تین نیست که این را آنکه نمی شناسم ساخته است.بلکه این واقعیت ساده است که کار ساخته شده است و به واسطه ی آن گشودگی اتفاق می افتد.این ساخته شدن زمانی آشکار میشود وه جهان از بستگی عبور کند تا با گشایشش به چیزا زندگی دوباره بدهد.این گونه میشود نتیجه گرفت که برای فهم بهتر نظریات هایدگر راجب معماری باید جهان و چیزاهایی که درجهان وجود دارد راعمیقا به هم وابسته دانست.
زینب دهقانی ( 1399/10/09 ) :
تعبیر هایدگر از خانه فراکارکرد گرایانه است.خانه جهان را درمحیط ما محاط میکند و جهان هر شخص را از خانه او میتوان تشخیص داد.خانه هم روح مکان دارد و هم روح زمان(طرفدار تفکر مدرنیته) هایدگر میگوید روح مکان و روح زمان با یکدیگر در ارتباط هستند.هر خانه در هر مکان باشد مشخصات زیستی آن جا رابه خود میگیرد
زینب دهقانی ( 1399/10/09 ) :
تعبیر هایدگر از خانه فراکارکرد گرایانه است.خانه جهان را درمحیط ما محاط میکند و جهان هر شخص را از خانه او میتوان تشخیص داد.خانه هم روح مکان دارد و هم روح زمان(طرفدار تفکر مدرنیته) هایدگر میگوید روح مکان و روح زمان با یکدیگر در ارتباط هستند.هر خانه در هر مکان باشد مشخصات زیستی آن جا رابه خود میگیرد
zahra badali ( 1400/02/25 ) :
به مکانی امن که یک یا چند نفر در آن گرد هم آمدند برای استراحت کردن،زندگی کردن و آسودن ،خانه گفته می شود.
حال روح مکان یا هویت مکان به یک کیفیت متمایز،یگانه و خاص یک مکان یا فضا اشاره دارد.
روح مکان بر کیفیت تاثیرگذاری یک فضا(خانه)می افزاید و روح مکان و روح زمان با یکدیگر در ارتباط هستند.
معصومه پورشب ( 1400/02/25 ) :
سلام و عرض ادب خدمت شما دوستان و اساتید گرامی ؛
رابطه ی بین روح مکان و خانه :
روح مکان یعنی احساس و تاثیر و قرار گرفتن در یک فضایی امن و خاص (خانه)
و تاثیر کیفیت یک فضا بر آن شخص .
روح مکان و خانه عنصری در حال تعادل هستند و بدون هم پدید نمی ایند.
خانه بستری : ‌مکانی و زمانی است. خانه ی هر فرد فضایی امن و باعث ارامش و ارتباط روح مکان با خانه مطابق هر فرد می باشد . همان طور که روح مکان و خانه با هم در تعادل و ارتباط هستند میشود گفت که کانتکس هستند و یک جورایی در حال بر قرار کردن ارتباط هستند.
ممنون از توجه شما........
dariush zare ( 1400/02/25 ) :
عرض سلام و خدا قوت
به نظر بنده ازین تفسیر میشود ؛این مسئله را درک کرد که خانه دو بعد میتواند داشته باشد یکی اینکه با
"کوچک ترین"فضا میشود بهترین و با استفاده ترین کاربرد وکارایی را درآن حل کرد...و بعد دیگر میتواند از نظر روحی بهترین حس ارامش را به انسان منتقل کند
Maedeh Tavalali ( 1400/02/26 ) :
باسلام وخسته نباشید خدمت شما اساتید....
امروزه به خانه بیش از یک فضای آرامش به عنوان کالایی سودآور نگاه می شود. اما خانه مفهومی چندبعدی است که به عنوان مجموعه ای از معانی و احساسات، به کالبد مسکن الحاق شده و به زندگی انسان، کیفیت های مختلفی را می بخشد. لذا ارتباط مناسب با خانه می تواند بخش مهمی از نیازها و خواست های انسان را فراهم آورد.
محیط ،مکان،ساختمان و مهمتر از همه انسان بعنوان موجودی موثر در تمامی تغییرات طبیعی است.
دیدگاه همه ی ما وتفسیرات هریک از ما بستدگی به درک ما نسبت به اون روح مکان دارد.
ممنون از توجه شما...
مریم رجب پور ( 1400/02/26 ) :
از آنجایی که زندگی روزانه افراد در مکان ها اتفاق می افتد می‌توان گفت مکان بخش جدایی ناپذیر زندگی ماست و در این بین ما انسان ها در طبیعت ریشه دوانده ایم و به نیرو های طبیعی وابسته هستیم برای همین رشد فکری انسان ها با وجود در مکان هایی که روح خود را از دست نداده و ماهیت خود را حفظ کرده اند ادامه می‌یابد .
حدیث حاتمی ( 1400/02/26 ) :
سلام و وقت بخیر...
از انجایی که خانه یک سرپناهی امن و ارام و یک مکان شخصی به حساب می اید می تواند داراری روح مکان یا هویت مکان ویا حی مکان باشد .
تمامی این ها می توانند تاثیراتی بر انسان داشته باشند .
و تاثیرات ان ها بر هر فرد متناسب با روح مکان و خانه ان فرد است .
افکار افراد نیز می تواند تحت تاثیر هویت مکان نیز قرار بگیرد.
سمیرا مختاری ( 1400/02/26 ) :
خانه مکانی است امن در عین حال با هویتی خاص میتوان نیز گفت
خانه مکانی است که مشخصات زیستی آن روح زمان و روح مکان را باهم ارتباط میدهد.هر فرد برای امنیت جسم و روح خود به مکانی که این امنیت را فراهم کند نیاز دارد.روح مکان برکیفیت فضای خانه بسیار تاثیر گذار است .
kimia khademi ( 1400/02/26 ) :
با سلام
روح مکان آن حس ناب و خالصی ست که با ورود به هر مکانی ما دریافت میکنیم.همچنین خانه یک هویت است که سنگ بنای هویت فعلی اش را مدیون ساکنانش است.روح مکانی که از هر خانه به ما منتقل می شود نیز بر امده از هویت ساکنانش می باشد.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

کلبه جنگلی ، طرحی زیبا و متفاوت از تویو ایتو
خانه شیشه ایی، سنت گفت و گو و عبور از مرزهای فراموشی و انزوا
خانه اترایا؛ کشتی نوح بر کرانه ایی سبز
اتووود کلاسیک ـ شهر فرمینی ـ لوکوربوزیه
مسکن اجتماعی در پاریس- ارتباط گونه های مختلف
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group