معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1714
پردیس ویترا   - 18
منظر شهری   - 1595
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
طراحي داخلي   - 1168
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
نظریه معماری   - 1134
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 16
سازه های شهری   - 1083
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
تکنولوژی ساخت   - 1075
معماری خاورمیانه   - 15
معماری حوزه عمومی   - 1066
شهرهای در حرکت   - 15
مرزهای معماری   - 1054
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
نگاه نو به سكونت   - 919
معماری بایومورفیک   - 15
المان شهری   - 868
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 14
نظریه شهری   - 838
اینستالیشن های شهری   - 14
معماری و سیاست   - 805
معماری و دشت   - 13
معماری مدرن   - 776
معماری و غذا   - 13
معماری پایدار   - 750
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
کلان سازه   - 734
معماری و جنگ   - 11
روح مکان   - 677
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
آینده گرایی   - 669
معماری خوانی   - 10
معماری منظر   - 637
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 627
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
آرمان شهرگرایی   - 592
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
طراحی صنعتی   - 580
بی ینال ونیز   - 10
معماری تندیس گون   - 571
درس گفتارهای اتووود   - 10
توسعه پایدار   - 570
معماری و انسان شناسی   - 10
منتقدان معماری   - 559
فمینیسم   - 9
معماری شمایل گون   - 557
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 547
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 9
معماریِ توسعه   - 524
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
باز زنده سازی   - 496
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
هنر مدرنیستی   - 437
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری یادمانی   - 392
معماری تخت جمشید   - 8
طراحی نئولیبرال   - 390
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 8
معماری سبز   - 386
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
تغییرات اقلیمی   - 376
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری ارزان   - 364
تز 1400   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 359
معماری آمریکای جنوبی   - 8
معماری پست مدرن   - 352
جنتریفیکیشن   - 7
معماری محدود   - 334
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 326
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 320
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 309
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 304
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 297
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 285
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 278
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 277
عبور از مرحله جنینی   - 7
معماری انتقادی   - 275
معماری مصر   - 7
اقتصادِ فضا   - 274
منبع شناسی اتووود   - 7
معماری ـ سینما   - 272
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
زنان و معماری   - 252
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
فضای منفی   - 252
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 244
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
مسکن حومه شهری   - 237
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری های تک   - 235
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 229
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 217
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 210
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 209
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 204
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و رسانه   - 188
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری فضای داخلی   - 187
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 181
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 179
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 178
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ایران   - 169
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
ترسیمات معماری   - 168
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
هنر گفت و گو   - 165
مسابقه ویلا 1400   - 6
بلندمرتبه ها   - 139
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 123
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری کوچک مقیاس   - 110
ده پرسش از دو معمار   - 6
معماری آسیا   - 106
زنان، آشپزخانه، مقاومت   - 5
ویرانه ها   - 105
معماری پساصنعتی   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 100
معماری استرالیا   - 5
معماری چین   - 99
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری اروپا   - 96
اکنی استودیو   - 5
معماری مذهبی   - 90
گزارش فرانسویِ وس اندرسون   - 5
معماری فاشیستی   - 89
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 87
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماری جنگلی   - 86
شهرسازی کوچک مقیاس   - 5
اکسپو   - 84
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری پراجکتیو   - 80
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
گفت و گو با مرگ   - 80
بلوپرینت   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 80
اتووودْ آبزرور   - 4
فیلوکیتکت   - 79
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 79
اکسپوی دبی. 2020   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 75
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
معماری دیجیتال   - 72
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری هند   - 70
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
بحران آب   - 66
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
مدارس معماری   - 65
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
معماری و نقاشی   - 61
معمای حبابی   - 4
طراحی مُد   - 60
متاورس   - 4
پداگوژی   - 60
معماری آفریقا   - 3
معماری و روانشناسی   - 58
معماری مدارس   - 3
زاغه نشینی   - 57
مدرنیسم هیپی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 54
اتووودْ باکسْ آفیس   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 54
سایبرنتیک   - 3
معماری بیابانی   - 54
سایبورگ   - 3
آنتروپوسین   - 54
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری و رنگ   - 54
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری و آب   - 53
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری و ادبیات   - 53
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 47
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
هنر روسیه   - 45
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
جنبش متابولیسم   - 45
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
باهاوس   - 44
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و گیم   - 42
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری و سلامت   - 37
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
درگذشت زاها حدید   - 35
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
طراحی پارامتریک   - 35
فیلم های اتووود   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 34
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
معماری آمریکا   - 33
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری مجازی   - 31
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
پاویون های سرپنتین   - 29
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
اکسپو میلان 2015   - 28
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
طراحی جزییات   - 26
شهرهای پیشاصنعتی   - 2
معماری و کوه   - 25
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
نمایش های مد پرادا   - 2
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24
سایبرفمینیسم   - 2
جشن نامه اتووود   - 21
معماری و کودک   - 2
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
مطالعات پسااستعماری   - 2
معماری و آسمان   - 21
ان اف تی   - 1
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
فرهنگ نفت   - 19
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری ـ موسیقی   - 19
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
ده پرسش از هشت معمار   - 1
پداگوژی انتقادی   - 18
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
شهرْخوانی با اتووود   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زاها حدید   - 197
آراتا ایسوزاکی   - 17
زیگموند فروید   - 19
آرشیگرام   - 8
ژان بودریار   - 11
آرکی زوم   - 6
ژان نوول   - 22
آلبرت پوپ   - 4
ژاک دریدا   - 19
آلدو روسی   - 15
ژاک لوگوف   - 4
آلفرد هیچکاک   - 5
ژیل دلوز   - 34
آلوار آلتو   - 19
سائول باس   - 7
آلوارو سیزا   - 9
ساسکیا ساسن   - 9
آن تینگ   - 4
سالوادور دالی   - 2
آنتونی گائودی   - 28
سانا   - 5
آنتونی وایدلر   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونیو نگری   - 6
سدریک پرایس   - 3
آنسامبل استودیو   - 2
سو فوجیموتو   - 18
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
آی/ تری   - 2
سوزان سانتاگ   - 10
اُ ام اِی   - 61
شاشونا زوبوف   - 4
اتوره سوتساس   - 8
شیبیک و کریستوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 34
ادوارد برتینسکی   - 2
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 19
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 50
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 9
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 30
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 14
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 7
اسلاوی ژیژک   - 18
گابریل کوکو شنل   - 2
اسنوهتا   - 7
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 5
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 38
لئوپلد بانچینی   - 2
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 26
الیس راستورن   - 112
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 25
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 74
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 29
اورهان پاموک   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایال ویزمن   - 1
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 9
لویی کان   - 39
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییجی مورتی   - 1
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 153
باک مینستر فولر   - 13
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 36
لینا بو باردی   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 32
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 69
مانوئل کاستلز   - 3
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 5
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 10
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 59
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
نائومی کلاین   - 5
تئودور آدورنو   - 7
نورمن فاستر   - 36
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 10
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 31
توماس هیترویک   - 31
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 7
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 30
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 8
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جولیا کریستوا   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 8
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 2
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 13
چارلز کوریا   - 15
کازو شینوهارا   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 6
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 13
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 24
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دورته مندروپ   - 3
کلود پَره   - 3
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کنت فرمپتن   - 14
دیوید رُی   - 2
کنزو تانگه   - 10
دیوید گیسن   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنگو کوما   - 47
رابرت نوزیک   - 2
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رابرت ونتوری   - 32
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کوین لینچ   - 7
رضا دانشمیر   - 5
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رم کولهاس   - 119
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رنزو پیانو   - 34
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریچارد مِیر   - 8
یان گِل   - 9
ریچارد نویترا   - 7
یو ان استودیو   - 32
ریموند آبراهام   - 1
یورگن هابرماس   - 15
رینر بنهام   - 2
یورن اوتزن   - 1
رینهولد مارتین   - 5
یونا فریدمن   - 5
ریکاردو بوفیل   - 7
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -877
گالری   -97
زیرساخت های شهری   -479
هتل   -84
فرهنگی   -385
ورزشی   -68
پاویون   -306
حمل و نقل عمومی   -39
موزه   -273
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -38
اداری ـ خدماتی   -255
ویلا   -27
تفریحی   -194
مجموعه های مسکونی   -10
مسکونی ـ تجاری   -173
زاغه نشینی   -6
اموزشی   -159
سرویس بهداشتی عمومی   -5
صنعتی   -116
عناصر یادمانی شهری   -5
معماری مذهبی   -108
تجاری   -3
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ویلاْ استودیوی فرسوده ی مدرن در تگزاس از معماران لِمو؛ همْ رسشِ بافت و ماده و اقلیم
اتووود سرویس خبر:   سام شيخي
1400/03/07
مـنـــــــبـع : https://www.archdaily.com/904156/clear-rock-ranch-lemmo-architecture-and-design
تعداد بازدید : 857

متن زیر توسط معماران پروژه ارائه شده است:

 Clear Rock Lookout یک استودیوی نویسندگی، برج مراقبت و یک ساختمان مخصوص استتار برای شکار از جنس استیل خام است، که لذت بردن از مناظر خیره کننده و حیات وحش اطراف را به همراه دارد.

این ساختمان ۴۵۰ فوت مربعی، زیر لبه یک صخره سنگ آهک قرار گرفته است و می توانید آن را هنگامی که از بالای تپه به آن نزدیک می شوید پیدا کنید. این آشکار سازی تدریجی ساختمان، چشم انداز منظره ای که از نمایی منحصر به فرد، توسط این سازه ارائه شده است را تقویت می کند.

این سایت پس از سالها پیمایش و نقشه برداری از لبه صخره های جنگلی، به طور خاص توسط صاحب آن انتخاب شد. شکل مدرن این بنا، با شرایط زندگی محلی مناطق تپه زاری تگزاس که در زمین های دامداری ۱۰۰۰ جریبی غرب ایالت تگزاس رواج دارد، در تضاد است.

فولاد طبیعی که در برابر هوا دچار فرسودگی می شود، به این دلیل انتخاب شده است، که همراه با محیط اطراف سالخورده شود و همچنین در پیوند با دوران جوانی مالک آن که صرف جوش دادن مخازن مواد نفتی شده است، باشد.

ورق های بزرگ شیشه ای، انواع چوب های گرم و یک مونتاژ کاملاً دقیق و با جزئیات، این "جعبه جواهرات" را کامل می کنند.































حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
zahra badali ( 1400/03/08 ) :
طراحی فرم متناسب با اقلیم و هنر طراحی اقلیمی را در احداث یک بنا صرف نظر از موقعیت جغرافیایی آن می توان رویکردی اساسی و لازم الجرا دانست تا به سبب آن از بار هزینه های عملیاتی بالا و بازده انرژی پایین و صدمات زیستی کاست.
عوامل مهم اقلیمی یعنی توجه به ویژگی های فیزیکی مصالح برای همسازی با اقلیم،توجه به نوع فضاها و انتظام آن ها در کل.
عوامل تاثیرگذار اقلیمی شامل:توپوگرافی،پوشش گیاهی زمین،آب و تراکم ساختمان های پیرامون سایت موردنظر .
عوامل تاثیرگذار بر شرایط اقلیمی عبارت است از:تابش خورشید،درجه حرارت هوا،رطوبت،باد و نزولات جوی.
مواد و مصالح ارتباط تنگاتنگی با طراحی ساختمان دارد.برای ساخت و ساز مبتنی بر بستر باید به اصول طراحی بومی اندیشید.
برای مثال در ساختمان های مناطق معتدل و مرطوب از مصالحی با حداقل ظرفیت حرارتی نباشند و در صورت استفاده از مصالح سنگین ،ضخامت آن ها در حداقل میزان ممکن حفظ می شود و به دلیل وجود پوشش گیاهی مناسب و فراوانی چوب در این منطقه این عنصر یکی از مصالح پرمصرف در این منطقه است یا مصالح بومی مناطق گرم و خشک از جمله آجر،خشت و گل که ظرفیت حرارتی زیادی دارند بنا می شوند و به دلیل اختلاف دمای شب و روز این مصالح با ذخیره گرما در طول روز در هنگام سردی هوای شبانه آن را به محیط منتقل می کنند.به دلیل کمبود پوشش گیاهی و در نتیجه کمبود چوب در این منطقه سقف ساختمان ها به شکل خرپشته،تاق یا گنبد و بدون هیچ اسکلتی از خشت خام و گل ساخته شده است.
zahra badali ( 1400/03/08 ) :
طراحی فرم متناسب با اقلیم و هنر طراحی اقلیمی را در احداث یک بنا صرف نظر از موقعیت جغرافیایی آن می توان رویکردی اساسی و لازم الجرا دانست تا به سبب آن از بار هزینه های عملیاتی بالا و بازده انرژی پایین و صدمات زیستی کاست.
عوامل مهم اقلیمی یعنی توجه به ویژگی های فیزیکی مصالح برای همسازی با اقلیم،توجه به نوع فضاها و انتظام آن ها در کل.
عوامل تاثیرگذار اقلیمی شامل:توپوگرافی،پوشش گیاهی زمین،آب و تراکم ساختمان های پیرامون سایت موردنظر .
عوامل تاثیرگذار بر شرایط اقلیمی عبارت است از:تابش خورشید،درجه حرارت هوا،رطوبت،باد و نزولات جوی.
مواد و مصالح ارتباط تنگاتنگی با طراحی ساختمان دارد.برای ساخت و ساز مبتنی بر بستر باید به اصول طراحی بومی اندیشید.
برای مثال در ساختمان های مناطق معتدل و مرطوب از مصالحی با حداقل ظرفیت حرارتی نباشند و در صورت استفاده از مصالح سنگین ،ضخامت آن ها در حداقل میزان ممکن حفظ می شود و به دلیل وجود پوشش گیاهی مناسب و فراوانی چوب در این منطقه این عنصر یکی از مصالح پرمصرف در این منطقه است یا مصالح بومی مناطق گرم و خشک از جمله آجر،خشت و گل که ظرفیت حرارتی زیادی دارند بنا می شوند و به دلیل اختلاف دمای شب و روز این مصالح با ذخیره گرما در طول روز در هنگام سردی هوای شبانه آن را به محیط منتقل می کنند.به دلیل کمبود پوشش گیاهی و در نتیجه کمبود چوب در این منطقه سقف ساختمان ها به شکل خرپشته،تاق یا گنبد و بدون هیچ اسکلتی از خشت خام و گل ساخته شده است.
Maedeh Tavalali ( 1400/03/09 ) :
سلام وخسته نباشیدخدمت شما استاد گرامی...
اقلیم همواره ارتاثیرگذارترین عوامل بربافت وکالبدروستاهاوشهرهامیباشد.
این تاثیردرمناطق مختلف کشورهابه شیوه های گوناگونی باعث شکل گیری سکونتگاههای مطلوب شده است.اقلیم درحالت کلی به شرایط جوی کره زمین میگویند.عوامل جوی و فیزیکی شامل خورشید،باد،رطوبت...
به منظوراستفاده ازنیروهای طبیعی درتنظیم شرایط محیطی داخل ساختمان وبازتاب درشکل گیری بافت شهری شناخت اقلیمی امری مهم درطراحی معماری وشهری به شمارمیرود.
شرایط اقلیمی و آب وهوایی تاثیرمستقیمی برایجادحس آسایش درهرفضای معماری دارد.
طراحی پلان براس ساختمان های مناطق گرم وخشک به صورت فشرده ومتراکم انجام میگیرد.بهتر است از مصالحی به رنگ روشن در این مناطق استفاده شود. این کار باعث می شود تا سطوحی صیقلی تر و صافتر داشته باشند و نور خورشید را منعکس کنند. سطوح نمای خارجی نیز به رنگ روشن انتخاب می شوند تا حرارت ناشی از تابش آفتاب کمتر جذب دیوار شود.
در خانه هایی که در اقلیم معتدل و مرطوب ساخته می شوند، باید در تمامی نماها بازشو و پنجره وجود داشته باشد و علت آن این است که در این اقلیم هوا رطوبت بالایی دارد و اگر پنجره ها کم باشد کوران هوا صورت نمی گیرد و هوای خانه از شرایط آسایش دور می شود و ماندن در فضای داخلی خانه تقریبا غیر ممکن خواهد شد.
فرم درمعماری فضاراتشکیل میدهدوبه این طریق مکان پدید میاید.
dariush zare ( 1400/03/09 ) :
عرض سلام و خدا قوت
تحلیل رابطه بین بافت اقلیم مصالح فرم معماری این ها رابطه ای بسیار نزدیک دارند به گونه ای که برای ساخت یک خانه باید به نوع اقلیم و مصالح توجه کرد تا با آن محیط ساز گار شود به طور مثال با توجه به نوع اقلییم بیابانی شهر یزد از دیوار های خشت و گل استفاده میکنند تا گرمای طول روز را در خود نگه دارد که شب هنگامی هوا سرد میشود با از دست دان حرارت باعث تعدیل دمای داخل خانه شود واین که نکته قابل توجه در معماری این شهر محیطی مناسب برای گذراندن روز های گرم تابستان به وجود می اورد این موضوع و نوع معماری بیانگر توجه ویژه به رابطه بین اقلیم و مصالح و فرم معماری است
حدیث حاتمی ( 1400/03/09 ) :
با سلام
اقلیم میتواند جزو اثر گذارترین ، اثر ها بروی یک اثر معماری باشد.
اقلیم می تواند روی بافت ، روی مصالح بکار رفته و حتی بر روی نوع معماری اثربگذارد و همین اثر های متفاوت است که پروژه ها را از یکدیگر متمایز میکند
برای مثال اقلیم‌ اب و هوای گرم وخشک با اقلیم اب هوای گرم و مرطوب اثرگذاری متفاوتی دارند
و مصالح بکار رفته در بنا ها نوع بناها بافت انها و معماری انها باهم متمایز است
اقلیم اب و هوای معتدل و مرطوب و اقلیم اب وهوای سردوکوهستانی نیز همچنین می باشند
کشور ایران داری چهار اقلیم متفاوت است که این اقلیم ها هستند که مشخص میکنند در کدام منطقه معماری به چه صورت باشد
تنها شباهت اثر گذاری این اقلیم هامی تواند به این صورت باشد که اقلیم اب و هوای گرم وخشک و اقلیم اب و هوای گرم و مرطوب می توانند یک وجه اشتراک داشته باشند اما این دو اقلیم با اقلیم اب و هوای معتدل و مرطوب و سرد و کوهستانی نمی توانند هیچ اشتراکی داشته باشند
معصومه پورشب ( 1400/03/09 ) :
با سلام ......
رابطه بین اقلیم و مصالح و فرم و مقیاس و.... یک رابطه متصل آمیز و جدا نا پذیر میباشد. که بافت ، مصالح ، مقیاس و... در کنار هم و با وجود یکدیگر تشکیل یک فرمی و یک سازه ایی معماری را میدهد .
در هر بنا و سازه ایی با توجه به اقیلم آن منطقه شرایط فرم و مصالح و مقیاس آن طراحی میشود و در هر اقلیمی نوع سازه ها و فرم ها و مصالح ها متفاوت میباشد .
انواع مصالح به کار رفته در هر سازه با توجه به اقیلم متفاوت است.
انواع مقیاس ها و فرم ها در هر شرایط اقیلمی متفاوت است .
و اقیلم ، مصالح ،فرم ، مقیاس همگی در کنار هم میتواند نوعی معماری خاص و نوعی پروژه باشد .
kimia khademi ( 1400/03/09 ) :
با سلام
همواره برای شروع یک پروژه معماری بهتر است که از ابتدا به عواملی همچون بافت،اقلیم،مصالح مورد نیاز،فرم معماری بنا وهمچنین مقیاس پروژه توجه شود و نهایت تلاشمان را برای هماهنگی هرچه بیشتر این فاکتورها بکار ببریم.
اگر با توجه به شرایط آب و هوای منطقه و شرایط زمین آنجا و ارتباط بصری بدون ایجاد خلل (یا حداقل خلل) در اکوسیستم آن منطقه پروژه خود را پیش ببریم مطمينا از منابع و انرژی آن منطقه بهترین استفاده را خواهیم برد.
محمدعلی میرزائی ( 1400/03/09 ) :
با سلام واحترام
برای اجرای یک پروژه معماری باید اقلیم راهم در نظر گرفت و با توجه به شرایط اقلیمی ساختمان را طراحی و درنتیجه پروژه را اجرا نمود
برای سهولت در رفت و امد و دردسترس بودن میتوان از مصالح بومی نیز بهر برد .
این ساختمان با بافت اطراف خود در تضاد است طراحی مدرن این ساختمان گویای این نکته می باشد.
یک ساختمان بهتر است با شرایط اقتصادی و اجتماعی منطقه اطراف خود نیز هم خوانی داشته باشد همچنین بهتر است به گونه ای طراحی شود که با بستر خود خو بگیرد و رابطه برقرار کند.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

ویلا دالْ آوایِ رم کولهاس؛ طعنه ای انتقادی به ویلا سووای لوکوربوزیه
تراشه های کانسپچوال ـ شفافیت و کدری و رابطه بین درون و بیرون؛ از لوکوربوزیه تا جان هیداک
فضای برهنه و آپاراتوس چند سطحی تضاد؛ خانه ی جنگلی کازو شینوهارا برای شونتارو تانیکاوا
اتووود. ایران معاصر. ویلایی در کویر. فیروز فیروز و همکاران ـ برنده ی جایزه ی ویلای 1400
اتووود. ایران معاصر. ویلای کودکی. سپیده علمی. طرح شایسته تقدیر مسابقه ویلا 1400
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group