معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1667
معماری ـ موسیقی   - 19
منظر شهری   - 1563
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
طراحي داخلي   - 1128
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
نظریه معماری   - 1116
پردیس ویترا   - 18
سازه های شهری   - 1025
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
تکنولوژی ساخت   - 1014
معماری آمریکا   - 17
معماری حوزه عمومی   - 987
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
مرزهای معماری   - 969
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
نگاه نو به سكونت   - 895
شهرهای در حرکت   - 15
المان شهری   - 853
معماری بایومورفیک   - 15
نظریه شهری   - 817
معماری و کوه   - 15
معماری و سیاست   - 789
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 15
معماری مدرن   - 718
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
کلان سازه   - 707
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 14
معماری پایدار   - 694
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
روح مکان   - 622
معماری و سلامت   - 13
آینده گرایی   - 607
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری منظر   - 590
فرهنگ نفت   - 11
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 579
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
آرمان شهرگرایی   - 575
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
طراحی صنعتی   - 562
بی ینال ونیز   - 10
منتقدان معماری   - 538
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 532
درس گفتارهای اتووود   - 10
توسعه پایدار   - 528
معماری خوانی   - 9
معماری تندیس گون   - 527
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری شمایل گون   - 504
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 9
باز زنده سازی   - 479
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماریِ توسعه   - 465
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
هنر مدرنیستی   - 434
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
معماری یادمانی   - 382
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 8
طراحی نئولیبرال   - 379
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 375
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
تغییرات اقلیمی   - 363
تز 1400   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 358
معماری تخت جمشید   - 8
معماری پست مدرن   - 343
منبع شناسی اتووود   - 7
معماری ارزان   - 331
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 312
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
گرمایش زمین   - 308
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 304
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری محلی   - 299
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 298
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 293
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 276
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 274
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 273
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 267
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 256
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 240
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 235
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 235
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
اقتصادِ فضا   - 235
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
مسکن حومه شهری   - 232
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
فضای منفی   - 230
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 216
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 211
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 206
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 191
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 190
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 175
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 173
پداگوژی انتقادی   - 7
هنر گفت و گو   - 161
عبور از مرحله جنینی   - 7
معماری ژاپن   - 160
مسابقه ویلا 1400   - 6
معماری ایران   - 156
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
ترسیمات معماری   - 156
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری و رسانه   - 156
معماری آمریکای جنوبی   - 6
معماری فضای داخلی   - 147
معماری و غذا   - 6
بلندمرتبه ها   - 135
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 122
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
مدرنیته؛ از نو   - 96
معماری مصر   - 6
ویرانه ها   - 95
شهرسازی کوچک مقیاس   - 5
معماری فاشیستی   - 89
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماری مذهبی   - 87
معماری و جنگ   - 5
معماری چین   - 86
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
اکنی استودیو   - 5
اکسپو   - 83
گزارش فرانسویِ وس اندرسون   - 5
معماری و هنر انقلابی   - 79
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
ویروس کرونا و معماری   - 79
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
معماری کوچک مقیاس   - 76
اکسپوی دبی. 2020   - 4
فیلوکیتکت   - 76
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
گفت و گو با مرگ   - 75
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 72
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری جنگلی   - 70
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری پراجکتیو   - 70
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
معماری هند   - 68
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری دیجیتال   - 64
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
مدارس معماری   - 61
بلوپرینت   - 4
معماری اروپا   - 59
اتووودْ آبزرور   - 4
پداگوژی   - 58
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری و نقاشی   - 56
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
زاغه نشینی   - 55
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 53
باشگاه مشت زنی   - 3
بحران آب   - 52
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
آنتروپوسین   - 52
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 51
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
طراحی مُد   - 50
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
معماری و روانشناسی   - 49
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 47
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
معماری و ادبیات   - 46
فیلم های اتووود   - 2
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
هنر روسیه   - 45
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
باهاوس   - 44
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
جنبش متابولیسم   - 44
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معماری آسیا   - 42
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
معماری و گیم   - 40
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معماری بیابانی   - 37
شهرهای پیشاصنعتی   - 2
درگذشت زاها حدید   - 35
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 34
مدرنیسم هیپی   - 2
طراحی پارامتریک   - 34
معماری مدارس   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
اکسپو میلان 2015   - 28
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معماری مجازی   - 28
ده پرسش از هشت معمار   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری و رنگ   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری و آب   - 25
ان اف تی   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
متاورس   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24
معماری آفریقا   - 1
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
جشن نامه اتووود   - 21
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 19
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 6
ژاک دریدا   - 19
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 15
ژیل دلوز   - 34
آلفرد هیچکاک   - 5
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 6
سو فوجیموتو   - 17
آنسامبل استودیو   - 2
سوپراستودیو   - 9
آنیش کاپور   - 8
سورِ فِهْن   - 6
آی وِی وِی   - 34
سوزان سانتاگ   - 10
اُ ام اِی   - 58
شاشونا زوبوف   - 4
اتوره سوتساس   - 8
شیگرو بان   - 34
ادریان لابوت هرناندز   - 5
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد برتینسکی   - 1
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سعید   - 17
فرانک گهری   - 50
ادوارد سوجا   - 10
فرانک لوید رایت   - 45
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرای اوتو   - 10
ادولف لوس   - 9
فردا کولاتان   - 2
ارو سارینن   - 29
فردریک جیمسون   - 4
اریک اوون موس   - 14
فرشید موسوی   - 3
اریک هابسبام   - 2
فمیهیکو ماکی   - 4
استن آلن   - 4
فیلیپ جنسن   - 7
استیون هال   - 32
گابریل کوکو شنل   - 2
اسلاوی ژیژک   - 18
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسنوهتا   - 7
گرگ لین   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گونتا اشتلزل   - 1
اسوتلانا بویم   - 5
لئون کریر   - 2
اسکار نیمایر   - 37
لبس وودز   - 26
اف او اِی   - 9
لوئیس باراگان   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس مامفورد   - 1
الیس راستورن   - 112
لودویگ لئو   - 3
اِم اِی دی   - 23
لودویگ میس ون دروهه   - 29
ام وی آر دی وی   - 73
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 8
لویی کان   - 39
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییجی مورتی   - 1
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 153
باک مینستر فولر   - 13
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 33
لینا بو باردی   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 31
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 69
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 10
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 59
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 6
نورمن فاستر   - 36
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 10
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 31
توماس هیترویک   - 31
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 7
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 30
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 8
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جولیا کریستوا   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 4
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 2
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 13
چارلز کوریا   - 15
کازو شینوهارا   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 6
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 13
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 24
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کلود پَره   - 3
دیوید رُی   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید گیسن   - 2
کنزو تانگه   - 10
دیوید هاروی   - 25
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت نوزیک   - 2
کنگو کوما   - 47
رابرت ونتوری   - 31
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رُدولف شیندلر   - 7
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رضا دانشمیر   - 5
کوین لینچ   - 7
رم کولهاس   - 116
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رنزو پیانو   - 34
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریچارد نویترا   - 7
یان گِل   - 9
ریموند آبراهام   - 1
یو ان استودیو   - 32
رینر بنهام   - 2
یورگن هابرماس   - 15
رینهولد مارتین   - 5
یورن اوتزن   - 1
ریکاردو بوفیل   - 7
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 196
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -865
گالری   -94
زیرساخت های شهری   -468
هتل   -81
فرهنگی   -365
ورزشی   -68
پاویون   -298
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
موزه   -267
حمل و نقل عمومی   -39
اداری ـ خدماتی   -247
ویلا   -27
تفریحی   -185
مجموعه های مسکونی   -8
مسکونی ـ تجاری   -172
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -150
عناصر یادمانی شهری   -3
صنعتی   -110
تجاری   -2
معماری مذهبی   -107
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
بتمنِ بیستْ بیست و دو؛ هفت صحنهْ پردازی و تصویرْسازی [نسبتا] خوب و ساده برای هالیوود
اتووود سرویس خبر:   تيم اتووود
1401/02/03
مـنـــــــبـع : اسکرینْ رنت
تعداد بازدید : 96

گریگ فریزر به عنوان فیلمبردار بتمن 2022، وظیفه داشت شهر گاتهام را مجددا زنده کند. تصاویری بارانی از شب‌های گاتهام، ترکیب مکرر رنگ های سیاه و قرمز، و بازی متناوب نور و سایه، همگی تصویری شبه نوآر از دنیای بتمن را زنده کردند که طرفداران را در سراسر جهان خوشحال کرده است.

فریزر کار خارق‌العاده‌ای ارائه کرده که نه تنها با لحن تیره و تار فیلم همخوانی دارد، بلکه تجربه تماشای بی‌نظیری ایجاد می‌کند. فیلمبرداری فیلم در حالی که مخاطب بتمن را در یک سفر گیج کننده و فریبنده دنبال می کند، تماشاگر را با کنجْ کنج شهر گاتهام آشنا می کند.

شهر گاتهام
شهر گاتهام یکی از مشهورترین مکان‌های تخیلی ای است که تاکنون رسانه هایی همچون سینما، انیمیشن، کمیک استریپ و انیمه ها ساخته اند و جای تعجب نیست که به روش‌های مختلفی به تصویر کشیده شده است. گاتهامِ گريگ فريزر آميخته ایست از شهر واقعي نيويورك در ترکیبی با لندن، لیورپول و گلاسکو که در ترکیب با جهان تخيلي جلوتر از مابقی گاتهام های تولید شده قرار می گیرد. گاتهام بتمن که انعکاسی از ان در میدان تایمز نیویورک متبلور می شود، با تبلیغات و تابلوهای نئونی در میان شب تاریک و بارانی روشن شده استو البته نورپردازی و زاویه دوربین و تناسبات فضاها یاداور بلید رانر 1982 نیز هست.

این مکان نه خیلی آینده‌نگر و نه خیلی قدیمی است ولی مدرن به نظر می‌رسد، بدون اینکه جذابیت قدیمی زیبایی‌شناسی دهه 30 خود را از دست بدهد. این تصویرسازی اولین نگاه اجمالی به شهر گاتهام است که تابلویی برگرفته از کتاب کمیک بتمن را به خاطر می اورد تصویری که به طرز درخشان و کمیابی فضای منحصر به فرد فیلم را تداعی می کند.

ماسک بتمن زیر نور سرخ
پالت رنگ گریگ فریزر برای بتمن 2022 حضور گسترده ای از رنگ قرمز داغ را در حود به همراه دارد که در زمینه ها و پس زمینه های مختلف فیلم حس می شوند . . . همانطور که در این صحنه، نور قرمز به ماسک می‌تابد، می‌توان دوخت قابل مشاهده در لوازم جانبی شوالیه تاریکی را با وضوح بیشتری مشاهده کرد.

درخشش این صحنه از آنجا ناشی می شود که رنگ با حس و حال بتمن همراه است؛ آشفتگی درونی او بین رویارویی با جهان از طریق انتقام یا انتخاب امید، دوشقی ای که با موضوع اصلی فیلم همراهی می کند. این فیلمبرداری جزئیاتْ محور یکی از جنبه هایی است که بتمن 2022 را به یکی از بهترین فیلم های پس از 2020 و در استانه عبور جهان از وضعیت کووید تبدیل کرده است.

شهرِ بتمن در جهانِ ادوارد هاپر
فیلمبرداری فریزر جزئیات متعددی را ارائه می دهد که تماشای مجدد بتمن را لذت بخش تر می کند. این عکس دور و تار از ادوارد نشتون، کافه ای را متمایز می کند که در لحن عجیبی از آبی غیرمعمول غوطه ور است، این تصویرسازی اما اصلا تصادفی نیست.

این صحنه ارجاعی بلاواسطه به شبگردهای ادوارد هاپر(1942) است. ریدلر جایگزین مرد تنهای می شود که در نقاشی رئالیستی ادوارد هاپر از امریکای دهه 40 دیده می شود؛ فیگورِ بازیگر، پنجره های شیشه ای کافه، نورپردازی متضاد و مناظر کم نور خیابان به شدت یادآور آثار ادوارد هاپر اند.

ماسک بتمن، اشک بتمن
ماسکی که بروس وین می پوشد یکی از ظریف ترین جزئی پردازی ها در مورد لباس بتمن است و دوخت قابل مشاهده آن یکی از دلایلی است که ثابت می کند این یکی از بهترین لباس های تا کنون طراحی شده بتمن است. این تصویر اتحادی عالی بین طراحی لباس و فیلمبرداری را با نمای نزدیک نشان می دهد.

برجستگی ظاهر کلاسیک بتمن، با تمرکز ویژه بر اشک چشمانش، این لحظه را به لحظه‌ای ملموس و فوق العاده شخصی تبدیل می‌کند که برای ابرْقهرمان به گونه‌ای که قبلاً به تصویر کشیده نشده است، صدق می‌کند. تمام پس‌زمینه محو می‌شود، زیرا فریزر از تماشاگران دعوت می‌کند تا هم بتمن و هم بروس وین را زیر ماسک جست و جو کنند.


بتمن و گاتهام
این لوکیشن چندین بار در فیلم دیده می شود، البته از زوایای مختلف، به نوعی مرتبط ترین مکانی است که با بتمن در خاطره مخاطب نضج گرفته است. بتمن در مرکز صحنه قرار دارد و در تضاد با نورهای شب شهر گاتهام در پس زمینه، شبیه به یک سایه شده است.

تنها و شبیه خفاش در شب، این یک نمایش بصری جالب از سایهْ وار بودن او است، پردازش بصری که یکی از بهترین توضیف ها از بتمن است. در کنار او، سیگنال فراخواننده ی بتمن روشن است، در حالی که بتمن در تاریکی ایستاده است، آسمانِ شب را روشن می کند. این نما همچنین نمونه ای خیره کننده از نحوه هماهنگی فیلمبرداری فیلم با روایت است و صحنه ای را به نمایش می گذارد که بیننده را تحت تأثیر قرار می دهد و مخاطب را با بتمن در انیمیشن  Crusader Caped مرتبط می سازد.

بتمن؛ خفاش آویزان
بازی با زوایه دوربین در سکانس تعقیب و گریز بی نهایت مفهومی است. . . همانطور که بتمن به ماشین نزدیک می شود، این عکس با ظاهر وحشتناک چهره اسوالد کوبلپات تغییر می کند. بارش باران "به سمت بالا" و انفجار در پس زمینه به فضای ترسناک لحظه اضافه می شود و این صحنه پردازی را به دلیل زاویه عجیبش فوق العاده تر می کند. علاوه بر این، ژست بتمن یادآور وضعیت معمول و اشنای خفاشِ آویزان است. این ترکیب، گواه اصلی فیلمبرداری عالی در این پروژه نیز هست.

بتمنِ رهبر یا سرخ فقط یک رنگ نیست
قرمزِ داغ در پایان فیلم به اوج خود می رسد. صحنه از بالا فیلمبرداری شده است، لباس بتمن در  Caped Crusader به صورت سایهْ وار دیده می شود که توسط نور زرد و قرمز احاطه شده، در حالی که بتمن راه را برای هدایت جمعیت به سمتی امن روشن می سازد.

نور قرمزی که بتمن را در مسیر انتقام‌جویی‌اش همراهی می‌کرد، به چراغ امیدی برای جامعه مستاصل کاتهام  تبدیل می‌شود و نمایشی بصری از تغییر نیرویی که بروس وین را در طول فیلم به حرکت در می‌آورد، ایجاد می‌کند. با دیدن این سکانس در میان عباراتی که بتمن را توصیف می کند، کلمه "باشکوه" می تواند تبیین و تشکری صحیح باشد از انچه گریگ فریزر برای این فیلم به ارمغان اورده است. 

شهر گاتهام


ماسک بتمن زیر نور سرخ


شهرِ بتمن در جهانِ ادوارد هاپر


شبگردهای ادوارد هاپر . 1942


ماسک بتمن، اشک بتمن


بتمن و گاتهام


بتمنِ رهبر یا سرخ فقط یک رنگ نیست


بتمن؛ خفاش آویزان




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group