ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
توماس پیکتی و لزوم واقع بینی در انتخاب کنش مبارزه
نشست معماری و شهرسازی نرم افزارهای غیردیجیتالی برای واقع گرایی در طراحی معماری
سالن تئاتر لیریک؛ منطقه گرایی و همگامی با محیط
كلبه ی مرداب
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
فرزان شاماسب لو
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مسابقه طراحي شناسه ميدان فلسطين-رتبه دوم
    دانشـــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد تهران
    سال طـــــراحی : 1389
    مـــــــــــــــــکان : مشهد
    کـــــارفـــــــــرما : معاونت معماري و شهرسازي شهرداري مشهد
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1389/07/03
    مســــــــــــاحت : 900
    تعـــداد بازدیـــــد : 9716
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : محمد افخمي
     ایده های طراحی : بررسي وضع موجود و ارائه راهكارها: با نگا هي اجمالي به المانهاي فرمال شهري شايد بتوان انها را به دو دسته عمده تقسيم نمود،المانهايي كه براي زيبايي بخشيدن به محيط به گونه اي فرمال طراحي ميشوندوعمدتا بدون نماد گرايي ،براي نمايش مفهوم مورد نظر طراح ايجاد ميشوند و المانهايي كه نقش بازتاب هويت خاص را به عهده دارند و هرچه اين هويت غني تر باشد اين مسئوليت بيشتر خواهد بود.طرح حاضر مربوط به يكي از ميادين اصيل شهر مشهد بوده و از اين رو سعي شده است تا حد امكان طرح بازتابي از هويت اين ميدان و وجه تسميه ان و به دور از بازيهاي فرمي بدون ارتباط با مفهوم ان باشد. نگرش حاكم بر طراحي: در مجموع سعي بر ان بوده كه نوع نگاه طراحان به موضوع مورد نظر نگرشي كمينه گرا باشد واز حد اقل عناصر براي بازتاب مفهوم مورد نظر بهره برداري شود.از سويي ديگر شناسه مورد نظر به عنوان نقطه عطف بصري ميدان وجود كنتراستي متعادل را ايجاب ميكند.كه ايجاد يك عنصر بصري ساده در زمينه اي پيچيده همگام با اين فرايند خواهد بود. تاثير عملكرد بر طراحي: ميدان فلسطين؟توزيع كننده يا جمع كننده؟ علاوه بر جايگاه اصبل ميدان فلسطين در شهر مشهد اين گره همواره از لحاظ گرافيكي حائز اهميت بوده و ماهيت توزيع كنندگي ان غالب بر جمع كنندگي ان است كه اتخاذ سياست هاي گوناگون اخير گواه اين مطلب است.از اين رو اين گره بيشتر به عنوان يك فلكه ايفاي نقش ميكند تا ميدان،در نتيجه فضاي جزيره مياني فضاي تعامل نبوده و طراحي درون گرا در تضاد با عملكرد اصلي اين ميدان خواهد بود.بنا بر اين طراحي جزيره مياني در طرح حاضر خود جزئي از المان محسوب ميشود نه به عنوان طرحي براي محوطه اطراف شناسه. بررسي ديد و منظر: با توجه به اهميت ترافيكي ميدان ديد سواره نيز علاوه بر پياده حائز اهميت مي باشد.با توجه به جهت عبور و مرور وسايل نقليه،محور سمت راست هريك از خيابانهاي منتهي به ميدان فلسطين در منظر ميدان موئثر خواهد بودكه در اين ميان ديد سواره خيابان احمد اباد با توجه به پوشش گياهي محور وسط اين خيابان محدود تر است و باهدايت شناسه به سمت سمت خيابان فلسطين اين خيابان نيز از ديدكافي برخوردار خواهد بود. روند طراحي: در گام اول با توجه به وجه تسميه ميدان با تغيير فرم اريگاميك طرح پرچم فلسطين به فرمي دوگانه از نماد فلسطين و دو ستاره متداخل كه برروي قسمتي از ان قرار ميگيرند اشاره اي به دوآليته موجود در فلسطين معاصر شده است.. سپس با تداخل فرمي به شكل گنبد بيت المقدس با فرم اوليه و كم كردن حجم گنبد از ان حذف ماده در جهت رسيدن به فضاي تهي صورت مي پذيرد و با باقي ماندن نقشي از ان در ميان دو مثلث به عنوان عنصري بصري كه از زاويه هاي ديد مختلف به صورت گنبدي شفاف درك ميشود ايفاي نقش ميكند. بعد از ان تغييرات فرمي جزئي در جهت هرچه كامل شدن شناسه شكل ميگيرد تاكيد راس المان به سمت بالا (به صورت شيب دار از سمت بلوار فلسطين)به منظور هدايت محور ديد از سوي اين خيابان به سمت اسمان بوده و از نقاط مختلف منظري نشان دهنده اين حركت از سمت خيابان مذكور مي باشد. نزديك شدن المان به خيابان فلسطين به نوعي يك تعريف هويتي براي ان بوده است و به عنوان امتيازي براي تقويت ديد ضعيف از سمت خيابان احمد اباد به شمار مي ايد از طرف ديگر با قرار گرفتن ان در اكس ديد از سمت خيابان منتظري به عنوان معرفي براي خيابان فلسطين ايفاي نقش ميكند و پاسخگو نياز يك منظر مناسب از طرف خيابان ملك اباد است.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
محسن اکبرزاده ( 1389/07/04 ) : اگه میدون رو مدرج می کردی می تونست یه ساعت آفتابی هم باشه
ایمان خرم بخت ( 1389/07/21 ) : fantastic
میترا اخلاقی ( 1389/08/28 ) : سلام خسته نباشید /زیبا بود
حسین ابراهیم زاده ( 1389/09/11 ) : قبلن که بهت گفتم:یه بی عرضه به یه با عرضه همیشه میگه آفرین!!!
آفرین
رضا صدر ( 1389/09/20 ) : رتبه يک چي بوده ؟
faranak saber ( 1389/09/21 ) : ok
مسعود یزدان پناهی ( 1389/09/22 ) : good
سعیده آذین فر ( 1389/12/09 ) : کارتون خیلی عالی بود .ممنون
رها دائم ( 1390/01/15 ) : کارتون عالیه. اگر رتبه اول چیزی رو طراحی کرده که الان تو میدون اجرا شده. واقعا متاسفم که شما دوم شدید. میدون فلسطین الان غیر قابل تحمل شده.
حمید رضا قهرمانپوری ( 1390/01/16 ) : خسته نباشید.کار زیبایی است اما من یکم مشکل دارم با مفهومی که این المان می رسونه به نظر این حقیر کمی مبهمه و یک شهروند اونو بدون اتیکت و توضیحات نمیفهمه و درک نمیکنه ممنونم
الهه شبستری ( 1390/02/02 ) : طرح خیلی زیبایی بود،تبریک به شما
پرهام شکوهی ( 1390/02/03 ) : كار خوبيه اتفاقا خوبي كار به نظر من در همين ابهامشه اگر قرار بود همه بفهمن ديگه به معمار نيازي نبود كافي بود مسجدالاقصي را مي ساختن!!!موفق باشين
مونا شامخی ( 1390/03/06 ) : كارتون خيلي خوبه. تبريك
کیا کاظمیان ( 1390/03/17 ) : درود فراوان بر دوست عزيز.
مهدي اسماعيلي ( 1390/03/28 ) : ما که 5 دادیم
سیامند خاکپور ( 1390/07/15 ) : آه ه ه خدایه من ... چه شاهکاری ، محشره ، چقدر زیبا ، چه باشکوه .....
ببخش سلام خسته نباشی جداً شاهکار کردی موفق باشی
مریم مختاری ( 1390/07/15 ) : fogholadas.khaste nabashid
سلمان بابایان مشهدی ( 1390/08/12 ) : باز هم مشهدی ها.. ;) امکانش رو داری باهام تماس بگیری؟ متشکر 09366690062
زینب میرحسینی ( 1390/08/29 ) : SALAM KARAT FOGHOLADE ZIBAST VAGHEAN KHASTE NABASHI
لعیا خیرآبادی ( 1390/08/30 ) : این خیلی طرح خوبیه و اون چیزی که الان اجرا شده واقعا باعث تاسفه
رسول فرخی ( 1390/11/23 ) : طرحت عالی‌ بود.به نظرم برتری طرحت از کار اجرا شده توجه به وجه تسمیه و هویت میدان فلسطین
اشکان شهبازی ( 1390/12/25 ) : فرمها بسیار کلیشه ای هستند و مشخصا ایده توشون چپونده شده هیچ اثری از خلاقیت و درک عمیق نیست اگر اجرا میشد بدور از تعصب دستکمی از المان فعلی نداشت مخصوصا سایت که بسیار مبتدیانست
مسعود ولی نژاد ( 1391/03/02 ) : mec
فرحناز هادلی ( 1391/04/25 ) : کارتون عالی جاش بود که کار برتر میشد و اجرا میشد کار مهندس هراتی هم عالی که الان خود میدون ملک آباد اما طرح شما چیز دیگه ای بازم دم همه بچه های دانشکاه خیام گرم
مهدی خیراتی ( 1391/11/20 ) : تبریک میگم.5
vahide ebrahimzade ( 1392/04/15 ) : تبريك ميگم
ولي من فكر ميكنم كار اجرا شده ي فعلي به مراتب قوي تره، مخصوصا در قسمت طراحي خود ميدان و فضاي سبزش هماهنگي بين زمينه و اثر ديده مسشود اما در كار شما طراحي فضاي سبز ميدان با ستاره كمي كليشه اي است.
مجید مختاری ( 1392/05/13 ) : از دو دیدگاه میشه به این طرح پرداخت:
1- از دیدفرمیک= که کار یست بواقع نوآور و پویا که با احجامی نیمه افلاطونی و متقاقع مدرنیته و در شهری رو به رشد و تعالی و تداعی میکنه
2- از دید مفهوم گرایی= با توجه به نام میدان (فلسطین) تمامی داوری و توجهات ناخودآگاه معطوف فلسطین-مسایل سیاسی-تاریخی-قدس و... میشه
(از دید سیاسی رایج در کشور ما)با توجه به بکار بردن افراطی مثلثات و گوشه های تیز آیا در نظر بیننده بیشتر یادآور اسرائیل و نماد اون نیست!؟
از لحاظ معنایی، حجمی شیبه نیمه کره توسط هرمی ناقص یا مثلثی انتزاعی قطع شده. به نظر من بیشتر ازینکه میتونه مفاهیمی در راستای افکار عمومی رایج و داشته باشه میتونه برعکس عمل کنه
به هر حال من بدور از هرگونه دیدگاهی و صرفا از دید معماری نمره خوب رو به طرحتون میدم
بامید موفقیت
پی آمود پارتیان ( 1392/07/27 ) : من یک مشکل بنیادی دارم!
چرا باید میدون «ملک آباد» نیست و نابود بشه و جاش «فلسطین» سبز شه؟!!!
مگه «حاج حسین ملک» کم خدمتی به این سرزمین کرده که باید محو بشه؟!!
چرا نباید پیشینه خودمونو نگه داریم و اگه خیلی به «فلسطین»عزیز هم معتقدیم ، بریم براش یک میدون که هیچ ، یک کشور بسازیم...

شرمت باد ای ...
جاوید محمدی ( 1392/08/09 ) : فرزان جان سلام
با آرزوی موفقیت برای شما، می خواستم 3dو رندرینگ رو حرفه ای یاد بگیرم مثل کارهای شما لطف می کنید کسی که برای شما این کار رو انجام داده به من معرفی کنید.
علیرضا بایرام وند ( 1393/12/05 ) : جالب بود
مرسی
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group