معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما




شما می توانید
پروژه خود را ثبت کنید
مقاله خود را ثبت کنید
کلاس خود را ثبت کنید
در مباحث فروم اتووود شرکت کنید

پیـــــام هــای رسیــــده
کیان کیان فر 1394/11/28
سلام دوسته عزیز در کمترین زمان با من تماس بگیرید ۰۹۰۱۴۰۳۴۶۳۶ برایه خرید پلان مجمتع مسکونی پایدار که در اتود قرار دادین برای طره ۵ میخوام ممنونم ازتون
رضا کبیری 1394/11/24
دوسته عزیز من پلانه بره مسکونی پایدارو میخوام هتی حاضرم پول بدم...واسه دانشگا.. ۰۹۰۱۴۰۳۴۶۳۶
محمد رضا کبیر 1394/11/24
دوسته عزیز قیمت پروزه مسکونی بلند مرتبه با رویکرد پایدار چقدره کله پلان ها همراه سع بعدی برای ظرح ۲ خواهشج جواب بدین وقتم واسه تهویل کمه
فهیمه براتی دهقی 1392/10/02
سلام و خسته نباشید،جناب شاماسب لو برای طرح نهاییم شدیدأ به کمک احتیاج دارم در صورت پاسخ از شما ،ریز و جزئیات طرح موردنظرم رو ارسال می کنم با تشکر.
ادامه
ارسـال پیــام به  فرزان شاماسب لو
 
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
پیام های رسیده برای پروژه ها
نادیا صبوری 1394/12/18  
پروژه مسابقه طراحی سردر دانشگاه خیام-رتبه دوم   :    
سلام خیلی زیباس .چرا مسابقه میذارن اما اجرا نمیکنن؟؟؟؟
مهدی تاره 1394/09/25  
پروژه مجتمع تجاري بلوار كوثر-مشهد   :    
سلام ببخشید میتونم فایل های کارتون رو داشته باشم
سپیده مرتضوی 1394/08/06  
پروژه مجتمع مسكوني زمينه گرا (از آثار برگزيده دوره پنجم WA Awards )   :    
سلام خسته نباشید،
میشه اتوکد این پلانو دانلود کرد؟
ادامه


پیــام های ارســـال شـــده
ادامه   
پیام های ارسال شده پروژه ها
حسین رضایی مهر 1393/05/18  
پروژه مقام اول مسابقه طراحی سردر دانشگاه میبد   :    
هر واژه ای بار معنایی خود را دارد و نمی توان بی حساب هر حسی را به هر واژه ای که در دایره لغات منتقد ثبت شده است ربط داد. این مساله حتی به نظر می رسد در داوری های مسابقات فعلی نیز رسوخ کرده است. وقتی می گوییم طرح سیرکولاسیون متفاوتی دارد (جمله ای با بار مثبت که به نو بودن اشاره دارد)، بهتر است منظورمان از واژه "تفاوت" را روشن کنیم. متفاوت از چه؟ متفاوت از "تکرار تاریخ" یا متفاوت از "نیاز زمان"؟ یا مثلا منظور از "ساختار شکنانه" دقیقا چیست؟ چه چیزی را معرف ساختار می دانیم؟ ...... اینکه ورودی به یک سطح نیمه شفاف غیر قابل دسترسی (آن هم دقیقا با دتایل فخر و مدین) منتهی شود و سپس بوسیله دالان هایی (دقیقا با طاق های متناوب) به طرفین هدایت شود یکی از نمونه های بسیار تکراری در معماری ایران چه در بنا های درون گرا و چه در بناهای سردر باغ ها است و بزرگ ترین مشکل طرح هم همین است. تکرار محض تاریخ بدون کوچکترین اثر لغزش از سنت و یا حتی بدون تکراری کنترل شده به مثابه نگاهی انتقادی! یک معماری متعصب و دچار دگماتیسم که وقتی حرف از یک عنصر مثل ورودی می شود تمام ویژگی های فرهنگی و اجتماعی یک دانشگاه امروزی را به یک سو گذاشته و دامنه تحقیق را به بررسی فرم ورود در دورانی که اساسا دانشگاهی در ایران نداشته ایم (ولیکن ایران اسلامی که داشته ایم!!!!) محدود می کند. و افتخارش هم این است که با ایجاد یک حجاب بین دانشگاه و فضای عمومی بیرون کالبدش با سایر سردر های معاصر متفاوت است و به معماری تاریخی ایران، پایبند (کما اینکه کلکسیونی از اجزاء منفرد سایر سردر های معاصر را نیز یکجا در خود دارد و ضمن رد اتهام تشابه عینی با نمونه های معاصر، برای هر نوع سلیقه ایرانی یا اسلامی پسندی، پاسخی !!!). از نکات مثبت طرح می توان به تناسبات منطقی، عدم ایجاد آشوب و تکنیک های اجرایی شناخته شده و سهل الوصول آن اشاره کرد!
امیر عباس کاشف 1392/03/29  
پروژه فست فود سیحون   :    
دوست عزيز نمي دانم چرا شما اين طور برداشت كرديد كه پاسخ من از روي تعصب يا با قصد اتهام وارد كردن بوده است. سفسطه تعريف مشخصي دارد ، شما را به آشانايي با سوفيسم ارجاع مي دهم. جالب است كه ديالكتيك يا بهتر است براي دوري از حواشي بگوييم "جدل" يكي از دستاويز هاي اين فرقه بوده است(البته به صورت تحريف شده). با اينكه بنده 2 بار تاكيد كردم كه به نظر حقير اين موضوع قابليت ايجاد ديالكتيك ندارد (به اين علت كه شرط جدل صحيح ارجاع به مسلمات است كه هر دو طرف به آن اعتقاد داشته باشند نه اينكه از پايه اعتقادات دو طرف متفاوت باشد ) عجيب است كه شما تصور كرديد من قصد استفاده از اين روش را دارم و سه سطر را به اين موضوع اختصاص داديد. اما شما به صورت ناخودآگاه چنين روشي را پيش گرفتيد چون شما به دنبال اثبات چيزي هستيد كه قضيه مسلم ندارد. و اگر دنبال اثبات نيستيد و نظر شخصي خود را بيان مي كنيد حق نداريد بر اساس تصورات محدود، رويكرد طراح را به شارلاتانيسم و دو رويي محكوم كنيد . از وجوه ديگر سفسطه در پاسخ هاي جنابعالي: خانه فارنزورث، ماجراي سيگرم روتكو و خانه 6 آيزنمن ، سه مثال است نه دوتا و شما به يكي پاسخ داديد كه آن هم فقط خودتان مي پنداريد كه اثبات شده است. اينكه بيتوجهي معمار به خواست كارفرما بر سر زيبايي شناسي است يا مقصود خاص اصل بي توجهي را نقض نمي كند. همين طور اينكه چه كسي روي بسته دخانيات تصوير چاپ مي كند اصل خيانت يا لطف را تغيير نمي دهد يا اينكه كارفرما خصوصي است يا دولتي. منظورتان اين است كه اگر در حق كارفرماي دولتي خيانتي صورت گيرد (بر اساس مباني اعتقادي خودتان) اشكالي ندارد، ولي اگر شخص حقيقي باشد اشكال دارد؟!!! واقعا آوردن اين دليل چه معناي ديگري مي تواند داشته باشد؟ اينكه گفتيد هيچوقت در ويلا و فست فود و... چنين انتقاد ها يا اعتراض هايي مد نظر نبوده است هم با خانه 6 آيزنمن و هم با اثر روتكو منتفي مي شود. بنا بر اين اگر آن مثال ها را هم بررسي مي نموديد ديگر نيازي به تكرار مكررات نبود. (البته اين انتظار را دارم كه در مورد روتكو بگوييد آن نقاشي است و اين معماري. پس پاسخش را پيشاپيش مي دهم موضوع بحث همان قضيه خيانت به كارفرما است). ...عجيب است كه ارتباط آن پيپ معروف با اين بحث را متوجه نشديد! در هر دو يك اثر وجود دارد و يك دفاع از جانب هنرمند و اينكه ما اصالت را به كدام مي دهيم و آيا قطعيتي در درستي يا نادرستي دفاعيه وجود دارد يا خير (اميدوارم همين قدر توضيح كفايت كند). همچنين روشي را كه ميگوييد بنده آغاز كردم از مثال هايي چون لوكوربوزيه و آي و و و حسن فتحي شروع شد ئ اتفاقا جاداشت در پست قبلي بنده به اين مسئله اشاره كنم...................... دوست گرامي مايل نيستم فضايي كه به نقد يك پروژه اختصاص داده شده كه حاوي ارزشهاي خاص خود است را به فضاي مناظره اي تبديل نماييم كه ماهيتش رفته رفته از اصل فاصله مي گيرد . شركتم در اين بحث نيز از روي احساس مسئوليت بود... اميدوارم عنايت داشته باشيد كه بنده به رغم شما قصد اثبات در اين مورد كه رويكرد اتخاذ شده مثبت است يا منفي ندارم . اما اثر را اثري با ارزش و حاوي پيچيدگي هاي متني (اثر به مثابه متن) مي دانم و همين پيچيدگي مرا وا مي دارد كه تفكري را كه آن را خلق كرده بيشتر كند و كاو كنم و سريع حكم صادر نكنم....
امیر عباس کاشف 1392/03/25  
پروژه فست فود سیحون   :    
اين نحوه برخورد با متن بسيار رويه اي و بي توجه به محتوا است و كاملا اين پتانسيل را دارد كه از هر پاسخي يك مساله جديد بدون ارتباط با اصل بسازد. به همين دليل عرض كردم اين نحوه اظهار نظر قابليت ايجاد ديالكتيك ندارد. به عبارت ديگر نقدي كه از همان ابتداي طرح بر پايه هيچ استوار است راه را براي وادي سفسطه هموار مي كند. وقتي صحبت از حوزه عمومي است، طرح تفاوت هاي موردي پروژه ها جايگاهي ندارد . اتفاقا رستوران در ذات مسئله عموميت از مدرسه و فرهنگسرا عمومي تر است. پاسخ دو مورد اول نيز صرفا به پرگويي و كلي گويي مي انجامد، زيرا با مثال هاي ديگر ،روشن است كه هدف قياس جزء به جزء نيست. اگر به نظر شما اين فضا جذاب است، در اين صورت نقد شما در حيطه تخصص معماري نيست بلكه يك قضاوت اخلاقي است كه حتي اگر اينجا قابل طرح باشد تخصص خاص خود را مي طلبد. در واقع شما طرح را رها كرده و تمام نقد را معطوف به يك جمله ساخته ايد كه دلايل كافي براي مردود دانستن آن نيز ارائه نمي دهيد (در واقع استدلال شما و ساير دوستان بيشتر بر پايه ادراك فردي بوده و قابل بسط نيست). در اثر معروف ماگريت جمله «اين يك پيپ نيست» توسط هنرمند نوشته شده است. آيا مي توان در پاسخ به اين پرسش كه "آيا اين جمله صحيح است؟" با «بلي» يا «خير» حكم قطعي صادر كرد؟ روشن است كه هر پاسخي مناقشه آميز خواهد بود در حالي كه ارزش محتواي اثر با اثبات راست يا دروغ بودن اين جمله تغيير نمي كند و در واقع همين ابهام و پيچيدگي است كه به آن اعتبار بخشيده است.
ادامه
   فرزان   شاماسب لو    معمار حرفه اي     Farzan   Shamasblou   -    Professional
تحصیــــــلات :   1394   کارشناسی ارشد   1394  MA/MS Major :
دانشگــــــاه : آزاد اسلامی واحد تهران azad university of tehran University :
شــرکـــــــت : استودیو پراتیک PRATIC[A] STUDIO Office :
وب سایــــت : www.coroflot.com/Shamasblou WebSite :
دربــــــــــاره  :
پروژه هـــــای دانشـــــجویی   

اسکیس و تصویرسازی    اسکیس و تصویرسازی
درس : اسکیس  - سال طراحی : 1385
استاد : -

مجتمع مسکونی بلند مرتبه با رویکردی پایدار به مسکن    مجتمع مسکونی بلند مرتبه با رویکردی پایدار به مسکن
درس : پایان نامه  - سال طراحی : 1389
استاد : مهندس محمود برهانی

مجتمع مسكوني زمينه گرا (از آثار برگزيده دوره پنجم WA Awards )    مجتمع مسكوني زمينه گرا (از آثار برگزيده دوره پنجم WA Awards )
درس : طراحي معماری 5  - سال طراحی : 1388
استاد : مهندس مجيد اميرآبادي

سازه غير خطي-پوسته ايستگاه قطار شهري دانشجو-مشهد    سازه غير خطي-پوسته ايستگاه قطار شهري دانشجو-مشهد
درس : بیان معماری 2  - سال طراحی : 1384
استاد : مهندس مجيد ايزد پناه

مجتمع تجاري بلوار كوثر-مشهد    مجتمع تجاري بلوار كوثر-مشهد
درس : طراحي معماری 3  - سال طراحی : 1387
استاد : مهندس وفايي

  پـــــروژه های حرفـــــــه ای   

مسابقه طراحی مجموعه علمی فرهنگی دکتر حسابی    مسابقه طراحی مجموعه علمی فرهنگی دکتر حسابی
مکان : تفرش  - مساحت : 5000   متر مربع
نام مالک : سازمان میراث فرهنگی استان مرکزی
 

طرح احیای عرصه عمومی بافت مرکزشهر انزلی    طرح احیای عرصه عمومی بافت مرکزشهر انزلی
مکان : ّبندر انزلی  - مساحت : 20000   متر مربع
نام مالک : شهرداری بندر انزلی
 

مسابقه طراحی یادمان حریق مدارس    مسابقه طراحی یادمان حریق مدارس
مکان : تهران - پارک چیتگر  - مساحت : 200   متر مربع
نام مالک : موسسه اخلاق و اندیشه شهروندی
 

برش های انتقادی    برش های انتقادی
مکان : -  - مساحت : 0   متر مربع
نام مالک : -
 

مسابقه طراحي مجتمع كودكان هما - رتبه دوم    مسابقه طراحي مجتمع كودكان هما - رتبه دوم
مکان : تهران - بزرگراه اشرفي اصفهاني  - مساحت : 63500   متر مربع
نام مالک : شركت توسعه ساختمان خوارزمي
 

مسابقه طراحي منومان ميدان امام خميني- رتبه نخست    مسابقه طراحي منومان ميدان امام خميني- رتبه نخست
مکان : بندر انزلي  - مساحت : 400   متر مربع
نام مالک : شهرداري بندر انزلي Anzali.ir
 

شهر تئاتر نيويورك    شهر تئاتر نيويورك
مکان : سايت پيشنهادي واقع در منهتن-نيويورك  - مساحت : 40000   متر مربع
نام مالک : ArchMedium Architectural Competitions
 

طراحی صندلی    طراحی صندلی
مکان : -  - مساحت : 0   متر مربع
نام مالک : -
 

مسابقه طراحی سردر دانشگاه خیام-رتبه دوم    مسابقه طراحی سردر دانشگاه خیام-رتبه دوم
مکان : مشهد  - مساحت : 0   متر مربع
نام مالک : دانشگاه خیام
 

خودروی مفهومی پوما    خودروی مفهومی پوما
مکان : -  - مساحت : 00   متر مربع
نام مالک : وبسایت هنری کافه دیزاین - cafedexign.com
 

مسابقه طراحي شناسه ميدان فلسطين-رتبه دوم    مسابقه طراحي شناسه ميدان فلسطين-رتبه دوم
مکان : مشهد  - مساحت : 900   متر مربع
نام مالک : معاونت معماري و شهرسازي شهرداري مشهد
 

خانه شيشه اي    خانه شيشه اي
مکان : -  - مساحت : 300   متر مربع
نام مالک :
 





درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group