ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
اپارتمان فنل در اتریش؛ پیوریسم سفید بی حصار
میشل فوکو و [زیستْ] قدرت درونی شده در ساختار سوژه
طرح مسجد آل مومنين از استوديو معماران CAAT
سخنرانی سالانه ی ای آی سی ای در تیت مدرن: مایکل بریسول, چگونه هنر پاپ به هنر مردم تبدیل شد.
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
فرزان شاماسب لو
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مسابقه طراحي منومان ميدان امام خميني- رتبه نخست
    دانشـــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد تهران
    سال طـــــراحی : 1390
    مـــــــــــــــــکان : بندر انزلي
    کـــــارفـــــــــرما : شهرداري بندر انزلي Anzali.ir
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1391/02/13
    مســــــــــــاحت : 400
    تعـــداد بازدیـــــد : 15143
    محــــدوده سنی : 24_25
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح :
     ایده های طراحی : میدان امام خمینی را باید مهم ترین میدان بندر انزلی دانست. علاوه بر قدمت و مرکزیت این میدان نسبت به سایر میادین شهر عامل دیگری که بر اهمیت آن می افزاید حفظ وجه تعاملي خود علي رغم معضل ترافيك و سياست توزيع كنندگي است. از این رو توجه به هویت بخشی مجدد برای این گره مهمترین بحث مورد توجه در طراحی است. به طور عمده چند عامل به صورت توام بربازآفرینی هویت میدان موثر خواهد بود به گونه ای که توجه به هریک فارغ از تاثیر عنصر دیگر در گذر زمان به نا پایداری طرح منجر خواهد شد. از مهمترین این عوامل، ساختار زمینه شهری، فرهنگ (فرهنگ بومی و فرهنگ توریست)، وجه معنایی و ساختار متافوری و باز آفرینی ارزش های گذشته میدان است. از این رو تمامی موارد به یک اندازه مورد توجه خواهد بود و به گونه اي به اين تركيب نگاه شده است که پرداخت بیش از اندازه به یک موضوع برای مثال ساختار استعاری به خدشه دار شدن سایر وجوه نیانجامد که در نتيجه آن فضا معنا یافته و از تعلق شیء رها می شود و پایداری خود را در بستر زمینه تضمین می نماید..... در ادامه صرفا به بيان استعارات موجود در طرح اشاره شده و شرح ساير مباني در بخش تصاوير بارگذاري شده اند. در معنا شناسی طرح دو عامل عمده مورد توجه قرار گرفته است: 1- وجه تسمیه میدان "امام خمینی" 2-اهمیت این المان در میدان مرکزی شهر به عنوان نمادی از بندر انزلی . همزمانی این دو مورد موجب میشود که وجه تمایز این میدان با میدانی در شهری دیگر که از همین وجه تسمیه برخوردار است آشکار شود. بدیهی است آنچه به این تمایز می انجامد نه در وجه تسمیه که در کیفیت بومی آن است. از جمله اشارات معنوی طرح می توان به موارد زیر اشاره کرد: 1-تهی یا حجم منفی مهمترین مفهوم استعاری طرح است. معنای اصلی طرح در نواحی حذف شده طرح نهفته است و نه در مصالح و توده ی مادی. از دیر باز هیچ چیز بیش از فضای تهی نتوانسته است نماد معنویت باشد چرا که تهی به معنای نفی تعلق مادی است . همچنین فضای تهی به صورتی که با تغییر پرسپکتیو تغییر ماهيت دهد بر ایهام طرح می افزاید. 2-از جمله تصاویری که توسط فضای تهی در المان شکل گرفته است فرم نوعي طاق تیزه دار معماری اسلامی (مشابه پنج او هفت) است که مقابل زاویه دید چهار راه فرهنگ به عنوان مهمترین محور دید قرار دارد و ارتباط مستقیم با وجه مذهبی و اسلامی شخصیت امام خمینی دارد. این در حالی است که در حال عبور از کنار میدان و تغییر پرسپکتیو ناگهان این عنصر تغییر شکل می دهد و از نظر نا پدید میشود و این بر کیفیت معنوی اثر می افزاید . 3-از همین محوردید لبه بالایی طاق که برخلاف خود طاق شکلی محدب دارد ارائه دهنده شمایی از گنبد است. هم نشینی این فرم گنبدی با مناره ساعت که در پس زمینه و متمایل به یک سمت گنبد واقع شده است نمایی از هم نشيني گنبد و گلدسته را در پرسپکتیو ناظر تداعی میکند. به این ترتیب برج ساعت خود به عنوان جزئی از ساختار میدان مطرح می شود. 4-نماد درخت"سرو" از دیرباز نماد ایرانیان بوده و مظهر آزادگی و عدم تعلق است از این رو بر ویژگی شخصیتی امام خمینی منطبق خواهد بود. تاریخ این نماد به دوران هخامنشیان باز میگردد و در حجاری های تخت جمشید بکار رفته است و پس از آن سالها دستمایه ادبیات ایران، نقاشی و مینیاتور و سایر هنر های ایرانی قرار گرفته و همیشه با همین مضمون بکار رفته است. حتی به کار گیری افقی آن در طرح فرش های ایرانی خدشه ای به مفهوم استواری آن وارد نکرده است. این نماد در پلان طرح حاضر موجود است که بنا به اقبال طراحی کاملا بر هندسه ی خاص خود میدان نیز منطبق مي باشد. از سویی شیب قسمت فوقاني المان موجب میشود تا نقش سرو پلان در نما هم آشکار شود. 5-خطوط منحنی متقاطعی که در طراحی استفاده شده را می توان نمود وحدت در عین کثرت دانست.این خطوط در آن واحد از زوایای دید مختلف چند استعاره را در بر میگیرد. از روبرو –زاویه دید پل و چهارراه فرهنگ-همچون خطوط کاربندی زیر گنبد است. از سوی دیگر فرم خطوط به صورتی است که عبارت "لا اله الا الله" پرچم ایران را در بر می گیرد (توجه به این نکته هم ضروری مینماید که این نشان در میدان پیشین بر روی ستونی قرار داشت و زمانی نماد این میدان بوده است و این بار در قالبی انتزاعی و متفاوت به تصویر کشیده شده است). از سوی دیگر همین خطوط در پلان معرف شاخ و برگ درخت سرو به گونه ای گرافیکی و تجریدی است. 6- پرسپکتیو المان از سوی جداره های شرقی و غربی میدان کیفیتی متفاوت دارد. این نواحی بیشتر به مخاطب بومی تعلق دارد و محل تعامل شهروندان است.از این رو بیشتر به عنوان نمادی برای شهر انزلی ایفای نقش می کند از این زوایای دید تصویر المان دگرگون شده همچون قایقی بر روی آب به نظر می رسد که سر به آسمان افراشته و دارای پویایی جهت دار است. (نمادی آشنا که بیشتر از این نیز برای انزلی بکار رفته است. اما سعی شده با دیده تجریدی به آن نگاه شود که به تکرارنمونه های پیشین شبیه نباشد) از آنجا که این المان بالای استخر و فواره ها قرار گرفته است با فعال شدن فواره ها زیر بخش جلویی که از زمین بلند شده است نشانه ای از حرکت این قایق بر امواج تداعی می شود.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامد نیکنام ( 1391/02/13 ) : سلام فرزان جان خیلی خیلی خسته نباشی مثل همیشه کارت عالی البته قبلا تبریک گفتم.مجددا تبریک. مبانی نظری کارت خیلی خوب بود مرسی
نيلوفر ده بزرگی (تحریریه اتووود ) ( 1391/02/13 ) : عالی بود. مثل همیشه.
موفق باشید.
طلیعه توحیدی ( 1391/02/13 ) : مثل همیشه عاااااااااااالی شده آقای شاماسب لو....واقعا خسته نباشید...
سیمین رضاپناه ( 1391/02/19 ) : خیلی خوب شده... مبانی نظری هم قوی بود. آفرین !!!
مهدی ماهوتیان ( 1391/02/23 ) : یک خط قوی از ایده تا اجرا..همه عوامل در خدمت یک هدف..واقعا تبریک می گم به نوع نگاهتون..من که خیلی یاد گرفتم
اسد طیبی فلاح ( 1391/03/14 ) : با سلام / با توجه به مفهوم المان چه به صورت فرمی و چه به صورت مفهومی بیننده همواره انتظار ارجحیت یک حرکت عمودی نسبت به یک حرکت افقی را داراست که این موضوع با نگاهی اجمالی به المان های موفق منطقی به نظر می آید . حتی اگر هم به صورت مفهومی به پروژه بنگریم با توجه به شخصیت اجتماعی متواضع آقای روح الله خمینی و شخصیت سیاسی متمایز این فرد این پروژه به نظر من در یک بعد از این مهم موفق بوده است . با تشکر
احسان کاویانی ( 1391/04/23 ) : چقدر مفهوم و ايده در يك پروژه..!!
1- ايده ميدان خطي بسيار جالب بود و اين كه لزوما نبايد يك المان به صورت عمودي گسترش يابد فكر مناسبي است و گسترش در جهت طول،پرسپكتيو هاي مناسب تر به ناظر ارائه مي دهد.
2- توجه به پس زمينه المان(مناره ها) بسيار عالي هست و يه جورايي بستر طرح را قوي تر مي كند.
3- به قول دوستان مباني نظري طرح بسيار قوي ميباشد و به نظر اينجانب هم همين طور است و طرح غنا و پايداري خود را در زمينه تضمين مي كند اما نكته حائز اهميت در طرح اين است كه به تماميه نكته ها در معماري اسلامي ايراني توجه شده و نمود آن در طرح واضح است ولي به صورت مستقيم و واضح به شخصيت روح الله خميني اشاره نشده است و طرح كفته هاي ديگر دارد.
4- اگر هم اشتباهي در برداشت بنده ي حقير است لطفا اينجانب را نسبت به اشاره مستقيم به شخصيت روح الله خميني روشن سازيد
با تشكر فراوان...
فرزان شاماسب لو ( 1391/05/02 ) : ضمن تشكر در پاسخ به نظر جناب كاوياني بايد به اين نكته اشاره كنم كه يكي از دلايلي كه در اين پروژه تاكيد زيادي بر عنصر ايهام شده ،اين است كه دريافت مفاهيم (به ويژه مفاهيم آبستره) در جامعه امروز ارتباطي تنگاتنگ با تفسير (در مقابل ترجمه) دارد و به تبع بينش هاي متفاوت تفاسير متفاوت و گاهي متناقض توسط مخاطبين اثر صورت ميگيرد و نقش مولف در بيان محتوا كمرنگ تر شده است . در نتيجه اگر ايجاد ابهام و ايهام بخشي از هدف طراح باشد هرچه اين تناقضات در تفاسير بيشتر شود ميتوان گفت طراح به هدفش نزديك تر شده است يا به نوعي مجموعه تفاسير مخاطبان اثر همان مقصود مولف است. در غير اين صورت به نقل از يك دوست شايد بهترين پاسخ براي اشاره مستقيم به يك شخصيت ساختن تنديس چهره و دوري از هرگونه پيچيده كردن قضيه باشد..... نكته مهم ديگر تفاوت "اسم" و "وجه تسميه" است. "شهياد" يك اسم بود و "آزادي" اسمي ديگر ، اما هويت واقعي معماري برج آزادي تهران كه هنوز مهمترين نماد اين شهر است در هيچ يك از اين دو خلاصه نشده ، بلكه بازتابي از تاريخ معماري ايران است. به عقيده من وجه تسميه در اينجا "روح الله خميني" نيست بلكه "ميدان امام خميني" است . كيفيتي كه به اقتضاي زمان ، ارزشگذاري شده است و اين نامگذاري را ميتوان نشاني بر اهميت و مركزيت ميدان در شهر دانست . (اگر توجه كرده باشيد نام ميدان امام خميني در عمده شهر هاي ايران براي ميادين اصلي يا مركزي شهر انتخاب شده است) بنا بر اين نحوه توجه به اسم ميدان در اينجا ايجاد سازگاري طرح با محتواي آن است و نه اشاره ي مستقيم .
احسان کاویانی ( 1391/05/31 ) : تشكر از پاسخ شما نسبت به سوال بنده و وقتي كه گذاشتيد.
من هم در ديدن اين پروژه دچار ايهام شدم و فرد ديگري هم ممكن است كه برداشت ديگري داشته باشد.فرض ميكنيم اين پروژه ساخته شده است و مردم روزانه مداوم از كنار اين اثر رد مي شوند و هيچ گونه اطلاعي از مباني نظري طراح ندارند و هر كسي برداشتي از اين المان دارد(يعني همان هدف طراح). ولي باز كاره اصلي را طراح انجام داده است،يعني همين نام موضوع پروژه و نام ميدان امام خميني(در پاسخ به جمله نقش مولف در بيان محتوا كمرنگ شده است) عموم با رد شدن از كنار اين اثر،اگر چنان چه در برداشت خود به نتيجه اي نرسند اين طرح را در حافظه خود به عنوان المان ميدان امام خميني و يا يك المان اسلامي ذخيره مي كنند و آن كساني هم دچار ايهام شده اند برداشت هاي خود را چه درست و چه نا درست به موضوع المان ارتباط مي دهند و حال چه امام خميني اسم باشد و چه تسميه،اين در ذهن مخاطب ذخيره مي شود.مثل برج آزادي كه عموم مردم مفهوم اصلي را درك نكرده و فقط به موضوع اثر بسنده كرده اند در حالي كه به قول شما بيان گر بازتابي از تاريخ معماري ايران است.
همه ايده پرداري ها يك طرف،نام اثر هم طرفي ديگر.مردم در گذر از كنار اين المان آن را به موضوعات ديگر مي توانند نسبت دهند ولي وقتي نام گذاري را مي بيند ناخود آگاه داده هايي را كه از اثر گرفته را به موضوع نسبت مي دهند.
آيا اگربراي اين اثرطراح نامي گذاشته نشوند،عموم با ديدن آن در ذهنشان نام يك المان اسلامي مي آيد و يا المان ميدان امام خميني؟
نقش معماران در پاسخ به اين گونه پرسش ها تا چه حد است؟(ساير كاربري ها هم در نظر بگيريم؛مثل مسكوني،موزه،بيمارستان و ...)
آيا هر كس با ديدن اثري بايد موضوع آن را حتما بتواند تشخيص دهد؟
در پايان لازم به ذكر است كه پرسش دراين زمينه در جهت استفاده از آگاهي جناب عالي است و يادگيري بنده است.
ممنون مي شم اگر پاسخ دهيد
باتشكر...
فرزان شاماسب لو ( 1391/06/17 ) : سپاس... مسلما پاسخ من هم نتيجه تحليل و تفكر شخصي است و قطعيتي ندارد.در خصوص برداشت هاي متفاوت از اثر و تاثير نام اثر در ذهن مخاطب ، از نظر من فرمايش شما كاملا صحيح است. اشاره اي كه به ايهام و وجه تسميه داشتم در اين جهت بود كه به عنوان يك طراح خود را در اين مورد كه برداشت معنايي مخاطب (اعم از متخصص و عام) با منظور شخصي من از طرح همسو باشد مسئول نمي دانم بلكه صرفا خود را مسئول پذيرفته شدن و قابل قبول بودن طرح از نظر مخاطب با هر برداشت متفاوتي ميدانم. ... براي مثال در ميان همين كامنت ها نظراتي در باره وجه معنايي مطرح شده كه بايد بگويم در پيش زمينه ذهني من براي طراحي دخيل نبوده است اما اگر مخاطب آن را احساس ميكند پس وجود دارد. البته در خود طرح نه در ذهن طراح.از اين منظر طراح خود يك مخاطب است.

در خصوص اين پرسش هم("اگر طرح فاقد نام باشد در ذهن عموم به صورت منوماني اسلامي يا منحصرا ميدان امام خميني مصور مي شود؟" ) نظر شخصي من اين است كه با هر برداشت معنايي خاص يك محتواي كلي محسوس است .اين كه طرح از نظر آرايه ها اسلامي و از نظر سازه اي و فرم كلي به ويژه از نماي جانبي همسو با روح زمانه است و از طرفي به زمينه خود تعلق دارد. پس نميتواند فقط يك المان اسلامي باشد.از سويي زمينه شهري بندر انزلي يك زمينه تاريخي و اسلامي نيست كه بتوان وجود نماد اسلامي را به تاريخ دور شهر نسبت داد . اين ها نكات عيني هستند كه در طرح وجود دارد ، حال بسته به اينكه مخاطب چقدر در تحليل اجزا دقيق باشد قطعا نام هاي متفاوتي ميتواند در نظرش تداعي شود.

نسبت به پرسش"آيا هر كس با ديدن اثري بايد موضوع آن را حتما بتواند تشخيص دهد؟" پاسخ بنده قطعا منفي است. اگر اين مسئله يك هدف باشد به نظرم كلا بايد از انتزاع صرف نظر كرد. در خصوص پروژه هاي عملكردي شناخت كاملا اكتسابي و متاثر از زمان و مقايسه با آثار ديگر همزمان است. براي مثال فرم مسجد اياصوفيه كه پيش از اسلام كليساي بيزانس بوده در نظر عموم كاملا شبيه مسجد است و شباهت كمتري با آنچه از فرم كليسا در ذهن ها نقش بسته دارد. اما قطعا در دوره بيزانس اين معماري ويژه كليسا بوده است. به نظر من همين كه فرم با عملكرد خود سازگار باشد كافي است و تشخيص موضوع توسط مخاطب متاثر از آن است.



آبان افکاری ( 1391/06/22 ) : سلام
وی ریتون واقعا عالیه ممنون می شم اگه بم بگید کجا مکس و ویری یاد گرفتین واسم حیاتی
نسترن توکلی ( 1391/07/02 ) : ممنون از کار بسیار خوبتون و مهم تر از اون طراحی که با مبانی نظری درست همسو شده..
اشکان شهبازی ( 1391/08/12 ) : اگه 20 تا کار دیگرو نگاه کنی حداقل 15 تاش همین فرمو دارند حالت L مانند از نما و مقطع با تغییرات جزئی تو حجم کلی ، مبانی نظریشمهمون چیزایی که ادم حین طراحی به ذهنش میاد بعد تو طرح جاشون میکنه ، وحدت در کثرتم دیگه خیلی یجوری شده ما مسابقه ماکت داشتیم دانشکدمون سردر شهر بود از چنتا دانشگام اومده بودن تقریبا از 40 نفر 20 تاشون ازین طرح زده بودن اونم گروه های 2-3نفره حالا یکی قرینه بود یکی قوسم داشت ازین چیزا ، کلا وقتی اسم سردر یا المان میاد همه از جمله خودم اولین چیزی که به ذهنمون میاد همینه نمیدونم چرا
به این چیزایی که نوشتین اعتقادم داری یا واسه شرکت در مسابقه بوده .خداییش سروو لاا...... وحدتو اینا دیگه همش درجا زدنه حداقل با این شیوه تفکر به این عناصر . سردر دانشگاه خیامم تقریبا ازهمین نوع بالاست ولی حقیقتا رندر اصولی تا حده زیادی ضعف طراحیو پوشش میده
الهام هاشمی ( 1391/12/18 ) : خسته نباشید........ بنظرم اینکه حجمتون دیدهای متفاوتی هنگام گردش تو میدان به مخاطب میده،نقطه ی عطفی تو کارتون محسوب میشه.
نیما قاسمی سعادتی ( 1392/05/07 ) : این طرح به دلیل هندسه به کار رفته که ارجاعی به معماری ایرانی دوره اسلامی و همچنین تلفیق آن با معماری روز است بسیار محبوب و پایا خواهد شد و درگذر از اینکه نامش چیست ارتباطی عمیق با مخاطب برقرار میکند. همانطور که اشاره کردید مانند برج شهیاد. مردم دوستش خواهند داشت و به عقیده بنده دلیلش بکگراند ذهنی مخاطبین است. اما در مورد اسم مردم اولین چیزی که به ذهنشان میرسد را بیان میکنند. این میدان شبیه قایق است، شاید هم به همین اسم صدا شود! ولی چیزی از ارزشش نمیکاهد.
پیروز و پدرام باشید...
عارفه عظیمی ( 1392/07/27 ) : 5
جاوید محمدی ( 1392/08/09 ) : فرزان جان سلام
با آرزوی موفقیت برای شما، می خواستم 3dو رندرینگ رو حرفه ای یاد بگیرم مثل کارهای شما لطف می کنید کسی که برای شما این کار رو انجام داده به من معرفی کنید.
سعید سیفی ( 1393/05/23 ) : 5
ابراهیم حیدری ( 1393/05/28 ) : کاری زیبا و دلنشین شده است.
e hosseini ( 1393/07/30 ) : سلام
کارتون رو خیلی دوس دارم،خیلی خوب شده،هم فرمش ارتباط خیلی نزدیکی با معماری ما داره و هم از مبانی نظری خوبی درش بهره بردید.
ولی اینکه شکل ها و فرم های معماری رو به شخصیت امام ربط بدید(مثلا اینکه گفته بودید:"از جمله تصاویری که توسط فضای تهی در المان شکل گرفته است فرم نوعيطاق تیزه دار اسلامی (مشابه پنج او هفت) است که مقابل زاویه دید چهار راه فرهنگ به عنوان مهمترین محور دید فرار دارد و ارتباط مستقیم با وجه مذهبی و اسلامی شخصیت امام خمینی دارد." به نظرم زیاد جالب نیست،این ها به نظرم نمیتونه برای امام ایجاد نماد کنه،فکر میکنم به چیز دیگه ای برای نماد امام بودن نیازه،مثلا نماد لاله برای شهیدان،به جاست و اگه مثلا المانی بخوایم برای شهیدان طراحی کنیم میتونیم از نماد لاله استفاده کنیم،حالا یا به صورت محسوس یا نا محسوس.اما اینکه یه فرم رو نمادی برای شخصیت امام بدونیم فکر نکنم جواب بده.البته شما نماد ندونستید ولی اینکه بگیم ارتباط مستقیمی بین تاق با وجه مذهبی شخصیت امام وجود داره به نظرم درست نیست.ببخشید اگه نقد کردم!
کار خیلی خوبی شده،ممنون و خسته نباشید.
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group