معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1661
معماری ـ موسیقی   - 19
منظر شهری   - 1560
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
طراحي داخلي   - 1123
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
نظریه معماری   - 1115
پردیس ویترا   - 18
سازه های شهری   - 1021
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
تکنولوژی ساخت   - 1007
معماری آمریکا   - 17
معماری حوزه عمومی   - 976
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
مرزهای معماری   - 957
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
نگاه نو به سكونت   - 895
شهرهای در حرکت   - 15
المان شهری   - 848
معماری بایومورفیک   - 15
نظریه شهری   - 817
معماری و کوه   - 15
معماری و سیاست   - 789
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 15
معماری مدرن   - 710
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
کلان سازه   - 706
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 14
معماری پایدار   - 689
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
روح مکان   - 614
معماری و سلامت   - 13
آینده گرایی   - 601
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری منظر   - 587
فرهنگ نفت   - 11
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 574
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
آرمان شهرگرایی   - 574
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
طراحی صنعتی   - 561
بی ینال ونیز   - 10
منتقدان معماری   - 538
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 531
درس گفتارهای اتووود   - 10
معماری تندیس گون   - 521
معماری خوانی   - 9
توسعه پایدار   - 520
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری شمایل گون   - 496
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 9
باز زنده سازی   - 477
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماریِ توسعه   - 459
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
هنر مدرنیستی   - 434
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
معماری یادمانی   - 380
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 8
معماری سبز   - 375
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
طراحی نئولیبرال   - 374
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
تغییرات اقلیمی   - 361
تز 1400   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 358
معماری تخت جمشید   - 8
معماری پست مدرن   - 343
منبع شناسی اتووود   - 7
معماری ارزان   - 327
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 307
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
گرمایش زمین   - 306
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 304
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری محلی   - 297
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 293
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 293
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 276
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 274
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 272
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 266
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 256
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 240
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 235
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 234
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 232
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
فضای منفی   - 226
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
اقتصادِ فضا   - 224
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 214
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 210
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 206
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 190
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 187
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 175
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 173
پداگوژی انتقادی   - 7
هنر گفت و گو   - 161
عبور از مرحله جنینی   - 7
معماری ژاپن   - 159
مسابقه ویلا 1400   - 6
ترسیمات معماری   - 155
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
معماری ایران   - 154
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری و رسانه   - 151
معماری آمریکای جنوبی   - 6
معماری فضای داخلی   - 142
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
بلندمرتبه ها   - 134
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 121
معماری مصر   - 6
مدرنیته؛ از نو   - 96
شهرسازی کوچک مقیاس   - 5
ویرانه ها   - 94
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماری فاشیستی   - 89
معماری و غذا   - 5
معماری مذهبی   - 87
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
اکنی استودیو   - 5
معماری چین   - 84
گزارش فرانسویِ وس اندرسون   - 5
اکسپو   - 83
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماری و هنر انقلابی   - 79
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 79
اکسپوی دبی. 2020   - 4
فیلوکیتکت   - 76
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
گفت و گو با مرگ   - 75
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری کوچک مقیاس   - 73
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 71
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری پراجکتیو   - 70
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
معماری جنگلی   - 69
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
معماری و جنگ   - 4
معماری هند   - 68
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری دیجیتال   - 63
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
مدارس معماری   - 61
بلوپرینت   - 4
پداگوژی   - 58
اتووودْ آبزرور   - 4
زاغه نشینی   - 55
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری و نقاشی   - 55
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری اروپا   - 53
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 53
باشگاه مشت زنی   - 3
بحران آب   - 52
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
آنتروپوسین   - 52
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 51
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
معماری و روانشناسی   - 49
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 47
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
معماری و ادبیات   - 46
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
طراحی مُد   - 46
فیلم های اتووود   - 2
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
هنر روسیه   - 45
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
باهاوس   - 44
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
جنبش متابولیسم   - 44
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معماری و گیم   - 39
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
معماری آسیا   - 37
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معماری بیابانی   - 36
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
درگذشت زاها حدید   - 35
مدرنیسم هیپی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 34
معماری مدارس   - 2
طراحی پارامتریک   - 34
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
اکسپو میلان 2015   - 28
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری مجازی   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
ان اف تی   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24
متاورس   - 1
معماری و آب   - 24
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری و رنگ   - 21
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
جشن نامه اتووود   - 21
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 19
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 6
ژاک دریدا   - 19
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 15
ژیل دلوز   - 34
آلفرد هیچکاک   - 5
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 6
سو فوجیموتو   - 17
آنسامبل استودیو   - 2
سوپراستودیو   - 9
آنیش کاپور   - 8
سورِ فِهْن   - 6
آی وِی وِی   - 34
سوزان سانتاگ   - 10
اُ ام اِی   - 55
شاشونا زوبوف   - 4
اتوره سوتساس   - 8
شیگرو بان   - 34
ادریان لابوت هرناندز   - 5
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد برتینسکی   - 1
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سعید   - 17
فرانک گهری   - 50
ادوارد سوجا   - 10
فرانک لوید رایت   - 45
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرای اوتو   - 10
ادولف لوس   - 9
فردا کولاتان   - 2
ارو سارینن   - 29
فردریک جیمسون   - 4
اریک اوون موس   - 14
فرشید موسوی   - 3
اریک هابسبام   - 2
فمیهیکو ماکی   - 4
استن آلن   - 4
فیلیپ جنسن   - 7
استیون هال   - 32
گابریل کوکو شنل   - 2
اسلاوی ژیژک   - 18
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسنوهتا   - 6
گرگ لین   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گونتا اشتلزل   - 1
اسوتلانا بویم   - 5
لئون کریر   - 2
اسکار نیمایر   - 37
لبس وودز   - 26
اف او اِی   - 9
لوئیس باراگان   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس مامفورد   - 1
الیس راستورن   - 112
لودویگ لئو   - 3
اِم اِی دی   - 23
لودویگ میس ون دروهه   - 29
ام وی آر دی وی   - 73
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 8
لویی کان   - 39
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییجی مورتی   - 1
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 153
باک مینستر فولر   - 13
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 33
لینا بو باردی   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 31
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 69
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 9
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 59
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 6
نورمن فاستر   - 36
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 10
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 31
توماس هیترویک   - 31
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 7
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 30
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 8
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جولیا کریستوا   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 4
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 2
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 13
چارلز کوریا   - 15
کازو شینوهارا   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 6
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 13
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 24
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کلود پَره   - 3
دیوید رُی   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید گیسن   - 2
کنزو تانگه   - 10
دیوید هاروی   - 25
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت نوزیک   - 2
کنگو کوما   - 47
رابرت ونتوری   - 31
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رُدولف شیندلر   - 7
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رضا دانشمیر   - 5
کوین لینچ   - 7
رم کولهاس   - 116
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رنزو پیانو   - 34
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریچارد نویترا   - 7
یان گِل   - 9
ریموند آبراهام   - 1
یو ان استودیو   - 32
رینر بنهام   - 2
یورگن هابرماس   - 15
رینهولد مارتین   - 5
یورن اوتزن   - 1
ریکاردو بوفیل   - 7
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 196
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -864
گالری   -94
زیرساخت های شهری   -468
هتل   -81
فرهنگی   -364
ورزشی   -68
پاویون   -295
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
موزه   -267
حمل و نقل عمومی   -39
اداری ـ خدماتی   -242
ویلا   -27
تفریحی   -183
مجموعه های مسکونی   -8
مسکونی ـ تجاری   -172
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -150
عناصر یادمانی شهری   -3
صنعتی   -110
تجاری   -1
معماری مذهبی   -107
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
پانزده معمار معاصر که صندلی طراحی کرده اند
اتووود سرویس خبر:   دریا زارعی
1401/01/10
مـنـــــــبـع : https://www.archdaily.com/976388/15-contemporary-architects-who-design-chairs?ad_medium=gallery
تعداد بازدید : 208

معماران در طول دوره ی تحصیل دانشگاهی خود فارغ از یادگیری طراحی ساختمان، گستره ی وسیعی از مهارت ها را کسب می کنند. مهارت هایی مانند حل خلاقانه ی مسئله، مدیریت پروژه، توجه بالا به جزییات، هماهنگی تیم ها و پاسخگویی دقیق به نیاز های کارفرما. بنابراین داشتن مدرک معماری ایجاب می کند که یک معمار، ابزار ذهنی لازم برای طراحی در هر مقیاسی -از طراحی شهری گرفته تا طراحی محصول- و تجربه ی سایر زمینه های خلاقانه مانند هنر، عکاسی، روزنامه نگاری یا طراحی صنعتی را داشته باشد.

از میان تمام احتمالات ممکن، بسیاری از معماران به سمت طراحی مبلمان و به ویژه طراحی صندلی سوق پیدا می کنند. در واقع اگر به معماران مشهور دوران گذشته مانند فرانگ گری، میس وندروهه، لو کوربوزیه و ایرو سارینن نگاه کنیم، همه ی آن ها صندلی هایی نمادین طراحی کرده اند. اگر نگاهی به قرن 21 بیاندازیم نیز این الگو همچنان باقی است. بسیاری از معماران معاصر نیز موازی با طراحی ساختمان، به طراحی مبلمان و صندلی نیز می پردازند.

چرا معماران صندلی طراحی می کنند؟

یک صندلی با طراحی موفق چیزی بیشتر از هماهنگی فرم و علمکرد است و تا مرز "هنری بودن" بالا می رود. به همین سبب، در حالی که معماری صحنه و چهارچوب را فراهم می کند، یک صندلی می تواند تاثیر زیادی بر شخصیت اتاق داشته باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، دلایل متعددی وجود دارد که چرا معماران طراحی صندلی را انتخاب می کنند. این انتخاب می تواند فرصتی برای تقویت خلاقیت، تقطیر تکنیک های طراجی در یک مدیوم جدید، طراحی کوچک ترین جزییات ساختمان خود یا داشتن نوعی جدید از نزدیکی به کاربر باشد. البته که هستند کسانی که با یک شغل سنتی ارضا نمی شوند و موفقیتی بیشتر در طراحی صندلی پیدا می کنند. در نهایت دلیل هرچه که باشد، انتخاب صندلی به وضوح یک جایگزین مناسب است.

بنابراین، علاوه بر نمونه های طراحی شده ی پیشین، امروزه تعداد زیادی از صندلی های طراحی شده توسط معماران معاصر بازار را در دست گرفته اند. با تغییر ترند ها، پیشرفت تکنولوژی و افزایش حساسیت به بحران های محیطی در بسیاری از این طرح های جدید تکنیک های پیشرفته و مواد سازگار با محیط زیست استفاده شده اند و در عین زیبایی بدیع و سازگار با محیط هستند. 

paula Navone: Nepal Little Chair (2011) اثر باکستر

پائولا ناوونه پس از اخذ مدرک معماری در تورین ایتالیا، به سبب طراحی مبلمان آوانگارد و الهام گرفته از فرهنگ خود، شهرت بین المللی به دست آورده است. صندلی راحتی کوچک نپال با ساختاری ساده، به دلیل روکش‌های خاص خود متمایز است و در عین نرمی و راحتی، ظاهری باشکوه را ارائه می‌دهد.


David Adjaye: Washington Skeleton Side Chair (2013) توسط Knoll International

این صندلی برای بسیاری از ساختمان های برجسته در سراسر جهان شناخته شده است. کارهای دیوید ادجی از خانه های خصوصی گرفته تا مجموعه های مبلمان سفارشی را شامل می شود. درست مانند ساختمان هایش که مادیات و بافت ها را به چالش می کشد، صندلی اسکلتی او طراحی خود را به یک شبکه ی آلومینیومی ریخته گری شده ی هندسی و ظریف تقلیل داده است و یک الگوی یکپارچه و پیچیده ایجاد می کند. 


Patricia Urquiola: Dudet Chair (2021) توسط Cassina & Nuez BIO Lounge Chair (2020) توسط Andreu World
پاتریشیا اورکیولا پس از تحصیل در رشته معماری، یک آژانس طراحی با تمرکز بر طراحی داخلی و محصول افتتاح کرد. در میان مدل‌های متعدد او، صندلی Dudet شکلی نرم و بازیگوش الهام گرفته از زیبایی‌شناسی دهه 1970 را با طراحی پایدار ترکیب می‌کند. با شروع از هسته فلزی، تمام عناصر آن را می توان به راحتی برای دفع و بازیافت مواد آلی آن به راحتی جدا کرد.


به گونه ای مشابه صندلی Nuez Lounge BIO راحتی، ظرافت و پایداری را ارئه می دهد. در حالی که تکیه گاه این صندلی از ترموپلیمر تولید شده توسط موجودات زنده و بدون استفاده از سوخت های فسیلی ساخته شده است، پارچه ی آن نیز از بطری های پلاستیکی قابل بازیافت و پلاستیک های مخصوص بسته بندی ساخته شده است. بنابراین این صندلی نشیمن مدرن قابل بازیافت، زیست تخریب پذیر و کمپوست پذیر است.



لودویکا و روبرتو پالومبا: صندلی لاما (2006) اثر زانوتا
اگرچه آنها مدرک معماری خود را در رم به دست آوردند، پالومباها عمدتا قطعات مبلمان، مجموعه ها و پروژه های طراحی داخلی را ایجاد می کنند. صندلی لاما با پیروی از سبک تاریخ‌محور خود با گریزی از دوران معاصر، یک نماد داخلی جاودانه است که هم به‌عنوان یک عنصر مجسمه‌سازی ظریف و هم به‌عنوان یک صندلی راحتی راحت عمل می‌کند که هنگام نشستن روی قاب فولادی باریک حالت‌های مختلف نشستن را ممکن می کند.


Ma Yansong: Gu Chair (2018) توسط Sawaya & Moroni

به عنوان بنیانگذار معماران MAD، ما یانسونگ به دلیل طراحی های آینده نگر و از نظر فناوری پیشرفته ی خود در سطح جهانی شناخته شده است. او اخیرا به طراحی محصول با قطعاتی مانند صندلی Gu که تفسیری معاصر از صندلی راحتی چوبی سنتی است، پرداخته است. این صندلی که سبکی آینده نگر را تداعی می کند، توسط اتصالاتی تشکیل شده است که شبکه ای از فرم های سینوسی را ایجاد می کنند و به طور یکپارچه مانند یک ساختار اسکلتی به هم متصل شده اند.


کلودیو دوندولی و مارکو پوچی: صندلی کوکی (2015) اثر دسالتو
دوندولی و پوچی پس از تحصیل در رشته معماری در فلورانس، آژانس طراحی صنعتی خود را تأسیس کردند. این صندلیِ ساخته شده از پلی اورتان یکپارچه و یک قاب فولادی، سبک آن مدرن، تازه و ساده است و درجه بالایی از راحتی را با زیبایی شناسی تصفیه شده ارائه می دهد.


Gaetano Pesce: صندلی UP5 (2000) توسط B&B Italia
از دهه 1960، معمار ایتالیایی Gaetano Pesce درباره عملکرد و شکل اشیا سودمند تحقیق کرده است. Pesce با کاوش در رنگ ها و مواد، صندلی UP5 را طراحی کرد که می تواند مانند یک اسفنج فشرده شود و پس از باز شدن به طور دائمی شکل بگیرد. اگرچه بعدا با مواد با کارایی بالا به روز شد، سبک منحنی و عجیب آن دست نخورده باقی مانده است.



Ramon Esteve: Faz Chair (2011) توسط Vondom
پس از بسیاری از پروژه های معماری، معمار اسپانیایی Ramon Esteve طراحی صنعتی خود را در سال 1996 آغاز کرد و اشیایی را با خطوط تمیز، اشکال هندسی و استفاده از نور خلق کرد. بر اساس این اصول، به نظر می رسد این صندلی راحتی از یک ماده معدنی حکاکی شده است و تصویر مجسمه ای قوی با چین های مثلثی ارائه می دهد.


دیمیتری کودین و لورا مالکایت: صندلی خرگوش (2017) ساخته سدس رجیا
به عنوان بنیانگذاران Inblum Architects، Kudin و Malcaite، این معماران اخیرا با طراحی صندلی برای پروژه های خود به سمت طراحی مبلمان جهش کرده اند. یکی از آنها صندلی خرگوش است که طرحی بازیگوش شبیه به خرگوش داشته و با فومی با خاصیت ارتجاعی پوشانده شده است تا با ظاهر نرم و دنج آن مطابقت داشته باشد.


ویلیام ساوایا: صندلی ماکسیما (2002) توسط ساوایا و مورونی
با وجود اینکه ویلیام ساوایا لبنانی الاصل به عنوان معمار فارغ التحصیل شد، به سرعت شروع به آزمایش در زمینه طراحی صنعتی کرد که نتیجه ی آن مبلمان Sawaya & Moroni بود. Sawaya که به خاطر قطعات منحصر به فرد و نوآورانه خود شناخته شده است، صندلی ماکسیما را طراحی کرد، مدلی معاصر که جسارت، راحتی و انعطاف پذیری را با پوسته پلی اورتان تا شده خود تداعی می کند.


نورمن فاستر: صندلی لوا (2019) ساخته ماتیاتزی
نورمن فاستر که به عنوان یکی از مشهورترین معماران جهان شناخته می شود، به خاطر ساختمان های شیک، مدرن و با تکنولوژی بالا شهرت دارد. بر اساس این اصول، صندلی Leva - اولین صندلی چوبی Foster + Partners - با یک تکه چوب حک شده است که رویکردی پایدار با زیبایی‌شناسی تمیز را به ارمغان می‌آورد.


دنیل لیبسکیند: صندلی تورک (2010) توسط ساوایا و مورونی
در سال‌های اخیر، معمار لهستانی-آمریکایی دانیل لیبسکیند به سمت طراحی محصول گرایش پیدا کرده است. در میان تمام آثار او، این صندلی مجموعه‌ای پویا است که از هندسه‌های ساده در یک رابطه پیچیده ایجاد شده است و با ترکیب یک ساختار فولادی لوله‌ای خطی با تیرگی حجمی صندلی و تکیه‌گاه، بیانی هنری معاصر را ارائه می‌دهد.




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

مسکن اجتماعی در بارسلونا؛ زیبایی شناسی رنگ و کاربرد در نما
دانیل لیبسکیند؛ نوزیستگاهی همسو با طبیعت
رد صلاحیت طرح اول بخش مسکونی سومین مسابقه طراحی و معماری داخلی
خانه ای هیپوجیل از فرانسیسکو پاردو؛ هَمْ رَسِشِ فشرده ی صومعه و پناهگاه در وضعیتی آمنیوتیک
خاویر دلـــرُی و حمله گرافیکی به مانیفست مقدس معماری مدرن؛ ویلا ساووا
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group